این مقاله ضمن توصیف و توضیح روند ظهور و بروز اندیشه مرجعیت زدایی در اخلاق در بستر اندیشه های فلسفی غرب با تأکید بر رویکرد پساساختارگرایی به تبیین مقوله مرجعیت زدایی با معرفی سه تجلی "ایده، متن و شخص" به عنوان صورتهای مرجعیت اخلاقی پرداخته، پیامدهای مرجعیت زدایی اخلاقی را مورد نقد قرار می دهد. براورد پژوهش این است که نگاه های نسبی گرایانه به ارزش، موجب تزلزل در استحکام مرجعیت اخلاقی میشود؛ اما به نفی مطلق مرجعیت نمی انجامد در حالی که نگاه کثرت گرای پساساختارگرایی با نشانه گرفتن بنیان ارزشها به ساختارشکنی از مرجعیت می پردازد و مرجعیت اخلاقی را از اساس ویران میسازد.
بناهان, مریم, ایمانی, محسن, سجادی, سید مهدی, & صادق زاده, علیرضا. (1391). تبیینی از مبانی نظری اندیشه مرجعیت زدایی اخلاقی پسا ساختارگرا و نقد آن. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 20(15), -.
MLA
مریم بناهان; محسن ایمانی; سید مهدی سجادی; علیرضا صادق زاده. "تبیینی از مبانی نظری اندیشه مرجعیت زدایی اخلاقی پسا ساختارگرا و نقد آن", پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 20, 15, 1391, -.
HARVARD
بناهان, مریم, ایمانی, محسن, سجادی, سید مهدی, صادق زاده, علیرضا. (1391). 'تبیینی از مبانی نظری اندیشه مرجعیت زدایی اخلاقی پسا ساختارگرا و نقد آن', پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 20(15), pp. -.
VANCOUVER
بناهان, مریم, ایمانی, محسن, سجادی, سید مهدی, صادق زاده, علیرضا. تبیینی از مبانی نظری اندیشه مرجعیت زدایی اخلاقی پسا ساختارگرا و نقد آن. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 1391; 20(15): -.