هدف مقاله این است که ابتدا ماهیت تربیت اخلاقی را از دیدگاه فردی یا جمعی بودن مشخص سازد و سپس دلالتهای تربیتی و اجتماعی آن را بیان کند. این پژوهش از نوع بنیادی ـ کاربردی، و روش آن، توصیفی ـ تحلیلی است. یافته ها نشان داد که تربیت اخلاقی در دیدگاه علامه ماهیتی جمعی دارد و صرفا قائم به اصلاح فرد نیست؛ بلکه لازم است بخشی از برنامه جامع تربیت اخلاقی به ساماندهی وضعیت اخلاقی جامعه اختصاص یابد؛ لذا در این مقاله ضمن تأکید بر ضرورت تشکیل جامعه تربیتی، راهبردهایی در دو سطح مدرسه و کل جامعه برای اثر بخشی بیشتر برنامه تربیت اخلاقی پیشنهاد شده است.
وجدانی, فاطمه, ایمانی, محسن, اکبریان, رضا, & صادق زاده, علیرضا. (1392). ماهیت تربیت اخلاقی از نظر فردی یا جمعی بودن از دیدگاه علامه طباطبایی(ره). پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 21(18), -.
MLA
فاطمه وجدانی; محسن ایمانی; رضا اکبریان; علیرضا صادق زاده. "ماهیت تربیت اخلاقی از نظر فردی یا جمعی بودن از دیدگاه علامه طباطبایی(ره)". پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 21, 18, 1392, -.
HARVARD
وجدانی, فاطمه, ایمانی, محسن, اکبریان, رضا, صادق زاده, علیرضا. (1392). 'ماهیت تربیت اخلاقی از نظر فردی یا جمعی بودن از دیدگاه علامه طباطبایی(ره)', پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 21(18), pp. -.
VANCOUVER
وجدانی, فاطمه, ایمانی, محسن, اکبریان, رضا, صادق زاده, علیرضا. ماهیت تربیت اخلاقی از نظر فردی یا جمعی بودن از دیدگاه علامه طباطبایی(ره). پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 1392; 21(18): -.