این پژوهش به بررسی آرا و اندیشه های تربیتی ملا احمد نراقی (فاضل نراقی) می پردازد. این تحقیق از نوع نظری و روش مورد استفاده در این پژوهش، تحلیل اسنادی، و در این جهت منابع و مراجع موجود و مرتبط با آرا و اندیشه های نراقی مورد بررسی قرار گرفته است؛ در این راستا یافتههای پژوهش دلالت دارد بر اینکه از نظر نراقی تعلیم و تربیت اهمیت ویژه و جایگاه بسیار رفیعی در زندگانی انسان دارد. از نظر او اهداف تربیت شامل سعادت انسان، کسب معرفتهای اخلاقی، پرورش عقل ورزی و تفکر، اصول تربیت شامل اصل کرامت ذاتی انسان، تقدم تزکیه بر تعلیم، فعالیت، تفرد و تدریج، روشهای تربیتی شامل تلقین به حفظیات و تمرین و تکرار، روش مباحثه و گفتگوی علمی، روش محبت ورزی و روش الگویی (اسوهای) است.
احمدآبادی نراقی, نچمه, فرمهینی فراهانی, محسن, & رهنما, اکبر. (1392). تبیین آرای تربیتی ملا احمد نراقی. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 21(18), -.
MLA
نچمه احمدآبادی نراقی; محسن فرمهینی فراهانی; اکبر رهنما. "تبیین آرای تربیتی ملا احمد نراقی", پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 21, 18, 1392, -.
HARVARD
احمدآبادی نراقی, نچمه, فرمهینی فراهانی, محسن, رهنما, اکبر. (1392). 'تبیین آرای تربیتی ملا احمد نراقی', پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 21(18), pp. -.
VANCOUVER
احمدآبادی نراقی, نچمه, فرمهینی فراهانی, محسن, رهنما, اکبر. تبیین آرای تربیتی ملا احمد نراقی. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 1392; 21(18): -.