این پژوهش در پی بررسی مفهوم حب در قرآن و استنتاج دلالتهای تربیتی آن است. سؤالهای پژوهش عبارت است از: 1ـ حب در قرآن بر چه معناهایی دلالت دارد؟ 2ـ دلالتهای تربیتی مفهوم حب چیست؟ برای پاسخگویی به این سؤالها از روش تحلیلی ـ استنتاجی استفاده شده است. این مطالعه از نوع مطالعات کیفی تلقی میشود. یافتهها نشان میدهد که مفهوم حب در قرآن بر معانی متعددی از قبیل محبت مال، جاه و مقام، محبت به دیگران، محبت به خود، اما بنیادیترین نوع آن بر محبت بنده به خالق یکتا و محبت خداوند به بندگان، دلالت دارد که از این مبنا میتوان برای تربیت در ابعاد گوناگون آن بهره جست.
شیروانی, علی, شمشیری, بابک, نجفی, محمد, & نبوی زاده, راحله. (1392). تأملی در معنای حب در قرآن و دلالتهای تربیتی آن. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 21(18), -.
MLA
علی شیروانی; بابک شمشیری; محمد نجفی; راحله نبوی زاده. "تأملی در معنای حب در قرآن و دلالتهای تربیتی آن", پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 21, 18, 1392, -.
HARVARD
شیروانی, علی, شمشیری, بابک, نجفی, محمد, نبوی زاده, راحله. (1392). 'تأملی در معنای حب در قرآن و دلالتهای تربیتی آن', پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 21(18), pp. -.
VANCOUVER
شیروانی, علی, شمشیری, بابک, نجفی, محمد, نبوی زاده, راحله. تأملی در معنای حب در قرآن و دلالتهای تربیتی آن. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 1392; 21(18): -.