این مقاله، نخست تبیینی از عمل تربیت اسلامی تدارک میبیند. این تبیین را از طریق تحلیل موقعیت بهکارگیری یک روش تربیت اسلامی ارائه میکند؛ سپس، استدلال میکند که فلسفة تربیت اسلامی با رویکرد استنتاجی، که در پی دستیابی به روشها و فنون تربیت اسلامی است، عملاً با محدود شدن به این کارکرد و غفلت از زمینههای بکارگیری این روشها و فنون به روند فرسایشی کاهش «عمل» به «روش» در نظام تربیت رسمی کمک میکند. در نهایت، این نقد را پایة دفاع از مأموریت فلسفة تربیت اسلامی برای احیای عمل تربیت اسلامی، و پذیرفتن نقش مسئولانهتری برای کمک به تحقق عامل تربیت اسلامی قرار میدهد.
آل حسینی, فرشته, سجادی, سید مهدی, صادق زاده, علیرضا, & مهر محمدی, محمود. (1392). فلسفة تربیت اسلامی و مأموریت احیای عمل تربیت اسلامی. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 21(20), -.
MLA
فرشته آل حسینی; سید مهدی سجادی; علیرضا صادق زاده; محمود مهر محمدی. "فلسفة تربیت اسلامی و مأموریت احیای عمل تربیت اسلامی", پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 21, 20, 1392, -.
HARVARD
آل حسینی, فرشته, سجادی, سید مهدی, صادق زاده, علیرضا, مهر محمدی, محمود. (1392). 'فلسفة تربیت اسلامی و مأموریت احیای عمل تربیت اسلامی', پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 21(20), pp. -.
VANCOUVER
آل حسینی, فرشته, سجادی, سید مهدی, صادق زاده, علیرضا, مهر محمدی, محمود. فلسفة تربیت اسلامی و مأموریت احیای عمل تربیت اسلامی. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 1392; 21(20): -.