هدف کلی این پژوهش بررسی رابطه کاربست اصول تعلیم وتربیت اسلامی در کلاس درس با هوش معنوی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان است. روش پژوهش توصیفی ـ پیمایشی، و از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را تمام دانشجویان دانشکده ادبیات دانشگاه شهید باهنر کرمان تشکیل داده است. برای انتخاب نمونه آماری پژوهش از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای استفاده شد و 230 نفر از بین جامعه آماری به عنوان نمونه آماری پژوهش انتخاب شدند. برای جمعآوری دادههای پژوهش از پرسشنامه محقق ساخته کاربست اصول تعلیم و تربیت اسلامی در کلاس درس و همچنین پرسشنامه استاندارد هوش معنوی کینگ (2008) استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان داد که هوش معنوی با اصل عدل، اصل آراستگی، اصل اصلاح شرایط، اصل مسئولیت، اصل تذکر، اصل مسامحت و اصل ابراز محبت رابطه مثبت و معنی داری دارد اما با اصل عزت رابطه معنا داری ندارد. همچنین برای آزمون رابطه کاربست اصول تعلیم و تربیت با هوش معنوی دانشجویان از تحلیل رگرسیون همزمان استفاده شد که الگوی معناداری بهدست آمد. نتایج بررسی فرضیه فرعی اول نشان داد که تفکر انتقادی وجودی با اصل عدل و آراستگی و اصلاح شرایط و مسئولیت و تذکر و مسامحت و محبت رابطه معنی داری دارد و تنها با اصل عزت رابطه معنا داری ندارد.
اکبری, سمیه, مهنی, امید, & مطهری نژاد, حسین. (1392). بررسی رابطه کاربست اصول تعلیم و تربیت اسلامی در کلاس درس با هوش معنوی دانشجویان. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 21(21), -.
MLA
سمیه اکبری; امید مهنی; حسین مطهری نژاد. "بررسی رابطه کاربست اصول تعلیم و تربیت اسلامی در کلاس درس با هوش معنوی دانشجویان", پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 21, 21, 1392, -.
HARVARD
اکبری, سمیه, مهنی, امید, مطهری نژاد, حسین. (1392). 'بررسی رابطه کاربست اصول تعلیم و تربیت اسلامی در کلاس درس با هوش معنوی دانشجویان', پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 21(21), pp. -.
VANCOUVER
اکبری, سمیه, مهنی, امید, مطهری نژاد, حسین. بررسی رابطه کاربست اصول تعلیم و تربیت اسلامی در کلاس درس با هوش معنوی دانشجویان. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 1392; 21(21): -.