این پژوهش به منظور بررسی تاثیر آموزش گروهی مهارتهای کنترل خشم بر اساس آموزه-های اسلامی بر پرخاشگری دانش آموزان صورت پذیرفت؛ به بیان دیگر، این پژوهش بهدنبال پاسخ به این سؤال است که: "آیا آموزش گروهی مهارتهای کنترل خشم بر اساس آموزههای اسلامی بر پرخاشگری دانش آموزان موثر است؟" برای رسیدن به این منظور از پژوهش نیمه تجربی در این تحقیق استفاده شد. بنابراین 48 دانش آموزان پسر سال اولی بهصورت در دسترس از دو دبیرستان پسرانه منطقه 8 شهر تهران انتخاب، و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایشی و گواه جایگزین شدند به این معنا که شرکت کنندگان یکی از مدارس بهصورت تصادفی به عنوان گروه آزمایشی و شرکت کنندگان مدرسه دیگر به عنوان گروه گواه در نظر گرفته شدند. دوازده جلسه 90 دقیقهای آموزش مهارتهای کنترل خشم در قالب کار گروهی در مورد گروه آزمایشی به اجرا در آمد. میزان رفتارهای پرخاشگرانه هر یک از دو گروه قبل و بعد از آموزش با مقیاس ارزیابی رفتارهای پرخاشگرانه اندازه گیری شد. نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش گروهی مهارتهای کنترل خشم بر اساس آموزههای اسلامی بر کاهش پرخاشگری دانش آموزان پسر مؤثر است.
کرمی, مرتضی. (1393). بررسی تأثیرآموزش گروهی مهارتهای کنترل خشم بر اساس آموزه-های اسلامی بر پرخاشگری دانش آموزان. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 22(22), -.
MLA
مرتضی کرمی. "بررسی تأثیرآموزش گروهی مهارتهای کنترل خشم بر اساس آموزه-های اسلامی بر پرخاشگری دانش آموزان", پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 22, 22, 1393, -.
HARVARD
کرمی, مرتضی. (1393). 'بررسی تأثیرآموزش گروهی مهارتهای کنترل خشم بر اساس آموزه-های اسلامی بر پرخاشگری دانش آموزان', پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 22(22), pp. -.
VANCOUVER
کرمی, مرتضی. بررسی تأثیرآموزش گروهی مهارتهای کنترل خشم بر اساس آموزه-های اسلامی بر پرخاشگری دانش آموزان. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 1393; 22(22): -.