آذر، عادل (1380)، بسط و توسعه روش آنتروپی شانون برای پردازش دادهها در تحلیل محتوا، فصلنامه علوم انسانی دانشگاه الزهرا (س). ش 37 و 38: 18 ـ 1.
آرمند، محمد (1384)، بررسی ارزشها در کتابهای درسی دوره ابتدایی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، تهران: دفتر برنامهریزی و تالیف کتب درسی.
امین خندقی، مقصود و اسلامیان، زهرا (1397)، علیه برنامه درسی معنوی بشریتگرا؛ نقد آرای میلر براساس دیدگاه شهید مطهری، دوفصلنامه تربیت اسلامی، ش 27: 59 ـ 29.
امین خندقی، مقصود؛ سعیدی رضوانی، محمود؛ موحدی محصل طوسی، مرضیه؛ پاک مهر، حمیده و عباسی، هادی (1394)، میزان پاسخگویی برنامه درسی دین و زندگی دوره متوسطه و پیشدانشگاهی به نیازهای شناختی دانشآموزان، فصلنامه اندازهگیری تربیتی، ش 21: 82 ـ 61.
باهنر، ناصر (1378)، راهنمای آموزش دینی دوره ابتدایی، تهران: وزارت آموزشوپرورش.
برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران (1391)، تهران: وزارت آموزشوپرورش.
جعفریپور، ملیحه (1392)، بررسی فلسفه فروع دین از دیدگاه امام علی(ع)، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان.
جعفری ثانی، حسین؛ کرمی، مرتضی و پاکمهر، حمیده (1392)، شناسایی الگوی تلفیق برنامه درسی علوم انسانی و فاصله آن با وضعیت موردانتظار دانشجویان، براساس دیدگاه فورگاتی، فصلنامه مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی، ش 4: 134 ـ 119.
جعفری هرندی، رضا؛ نصر، احمدرضا و میرشاهجعفری، ابراهیم (1387)، تحلیل محتوا روشی پرکاربرد در مطالعات علوم اجتماعی، رفتاری و انسانی، باتأکیدبر تحلیل محتوای کتابهای درسی، فصلنامه روششناسی حوزه و دانشگاه، ش 55: 58 ـ 33.
حافظی، علیرضا (1380)، بحث میماند برای جلسه بعد، مجموعه گزیده مقالات همایش بررسی داستانهای دینی، به کوشش شهرام اقبالزاده، تهران: دفتر ادبیات داستانی.
دانشنامه مجازی اهل بیت(ع) (1397). http://fa.wikishia.net
دیبایی صابر، محسن؛ جعفری ثانی، حسین و آیتی، محسن (1389)، میزان درگیری برنامه درسی فارسی دوره ابتدایی (پایه سوم و چهارم) با مهارتهای سواد خواندن براساس مطالعه بینالمللی پرلز. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، ش 36: 49 ـ 29.
رام، سمیه؛ مهرمحمدی، محمود؛ صادقزاده قمصری، علیرضا و طلایی، ابراهیم (1397)، منطق و محتوای برنامه درسی آموزش ارزش خویشتنبانی، فصلنامه تعلیموتربیت، ش 133: 74 ـ 53.
رئیسدانا، فرخلقا (1374)، تحقیق و بررسی محتوای برنامه درسی ریاضی دوره راهنمایی، فصلنامه تعلیموتربیت، ش 21: 106 ـ 86.
رحمانپور، محمد و میرشاهجعفری، ابراهیم (1395)، آسیبهای تربیت دینی و ارائه راهکارهای مناسب از دیدگاه صاحبنظران با رویکرد برنامهریزی درسی، فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیموتربیت اسلامی، ش 32: 52 ـ 31.
سلیمانی، محمدرضا؛ عابدینی بلترک، میمنت؛ فقیهی حبیبآبادی، حسین و عشوری مهرنجانی، فروزان (1395)، تحلیل محتوای مؤلفههای دینی در مجلات کودک و نوجوان، دوفصلنامه تربیت اسلامی، ش 23: 19 ـ 7.
شعبانی، زهرا (1384)، بررسی تطبیقی برنامههای درسی دینی و اخلاقی دوره ابتدایی در ایران و چند کشور جهان، فصلنامه تعلیموتربیت، ش 83: 165 ـ 119.
فتحی واجارگاه، کوروش (1390)، اصول و مفاهیم برنامهریزی درسی، تهران: بال.
فرجی، مهدی و کاظمی، عباس (1388)، بررسی وضعیت دینداری در ایران: باتأکیدبر دادههای پیمایشهای سه دهه گذشته، فصلنامه تحقسقات فرهنگی ایران، ش 6: 96 ـ 79.
فرمهینی فراهانی، محسن (1390)، تربیت در نهجالبلاغه، تهران: انتشارات آییژ.
قشقایی، طاهره و اترک، حسین (1392)، بررسی و نقد دیدگاه اریک فروم، درباب گرایش انسان به دین، فصلنامه اندیشه دینی، ش 47: 94 ـ 75.
محمدی، مهدی؛ آزاده، فریدون و بابالحوائجی، فهیمه (1389)، نقش ادبیات در شکلگیری شخصیت کودکان و نوجوانان باتأکیدبر گرایشهای دینی و اخلاقی، دوفصلنامه تربیت اسلامی، ش 10: 121 ـ 101.
مقام معظم رهبری (1388)، سخنرانی در جمع دانشگاهیان سمنان، 18/08/1385.
معروفی، یحیی و پناهیتوانا، صادق (1393)، جایگاه مؤلفههای هویت ملی ـ مذهبی در محتوای کتابهای ادبیات فارسی دوره متوسطه، فصلنامه تعلیموتربیت، ش 120: 104 ـ 83.
موسیپور، نعمتاله (1382)، تحولات برنامه درسی آموزش دینی دوره ابتدایی، فصلنامه دانش، ش 3: 81 ـ 69.
نجفی، حسن و جلالزاده، علی (1397)، برنامه درسی؛ راهبردی کارآمد در جامعهپذیری دینی دانشآموزان (باتأکیدبر کیفیت عناصر آن)، ماهنامه معرفت، ش 245: 114 ـ 103.
نجفی، حسن؛ سبحانینژاد، مهدی و جعفری هرندی، رضا (1393)، تحلیل جایگاه محورها و عوامل سبک زندگی اسلامی مبتنیبر سوره مبارکه حجرات در کتابهای درسی ادبیات فارسی دوره متوسطه ایران، فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیموتربیت اسلامی، 23: 25 ـ 5.
نوریان، محمد (1389)، تحلیل برنامه درسی دوره ابتدایی ایران، تهران: انتشارات گویش نو.
یارمحمدیان، محمدحسین (1391)، اصول برنامهریزی درسی، تهران: یادواره کتاب.