قرآن کریم
آقاحسینی، تقی (1389)، مدرسه هوشمند؛ کاربرد هوشهای چندگانه سازمانی در مدیریت مدارس، چاپ اول، اصفهان: نشر نوشته.
اسمیت ، الیوت ار. و مکی، دیان ام. (1392)، روانشناسی اجتماعی، ترجمه مژگان سپاهمنصور و مجید صفارنیا، تهران: نشر وانیا.
افلاطون (1381)، جمهوری، ترجمه فواد روحانی، ویرایش هشتم، تهران: انتشارات علمی ـ فرهنگی.
بوربا، ملیکه (2001)، پرورش هوش اخلاقی، ترجمه فیروزه کاوسی، (1390) ، تهران: انتشارات رشد.
پروینیان، مژگان و همکاران (1395)، طرح و بحث برای مدیریت کلاس فلسفه و کودک، تهران: انتشارات بنیاد حکمت ملاصدرا.
جعفری، محمدتقی (1354)، اخلاق و مذهب، قم: انتشارات تشیع.
جوادی آملی، عبدالله (1366)، کرامت در قرآن، قم: مرکز فرهنگی رجا.
جوادی آملی، عبدالله (1392)، تفسیر انسان به انسان، چاپ هفتم، قم: انتشارات اسرا.
حسینی، سیدحسام (1388)، بررسی رویکردهای مختلف در برنامه آموزش فلسفه برای کودکان و نسبت آن با برنامه درسی دوره ابتدائی، پایاننامه کارشناسی ارشد،دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران.
حسینی، سیدحسین (1391)، کتاب ماه فلسفه، شماره63: 34-37.
حسینینسب، سیدداود؛ مصرآبادی، جواد و آقاجانزاده، ناهید (1389)، بررسی تأثیرآموزش مهارتهای اجتماعی بر عزتنفس دانشآموزان دختر پایه سوم مقطع متوسطه، آموزش و ارزشیابی، شماره 11.
دلاور، علی (1385)، مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی، چاپ پنجم: تهران انتشارات رشد.
رشتچی، مژگان (1389)، بررسی نظریۀ ویگوتسکی از دیدگاه روانشناسی و ارتباط آن با مبانی نظری آموزش فلسفه به کودکان، فصلنامه تفکر و کودک، سال اول، شمارة اول:20-3.
رمضانی، معصومه (1389)، بررسی برنامۀ درسی فلسفه برای کودکان درراستای توجه به ابعاد مختلف ذهنیت فلسفی، فصلنامه تفکر و کودک، سال اول، شمارة اول: 35-21.
سجادی، سیدابراهیم (1390)، قرآن و ارزش اخلاقی عواطف و احساسات، پژوهشهای قرآنی، شماره 68:42-20.
سیف ، علیاکبر (1391)، روانشناسی پرورشی نوین: روانشناسی یادگیری و آموزش، چاپ ششم، تهران: نشر دوران.
شرفی، م. (1388)، فلسفه تربیتی اسلام با رویکرد تطبیقی، تهران: انتشارات منادی تربیت.
صفاییمقدم، مسعود و همکاران (1385)، بررسی تأثیر روش اجتماعپژوهشی در برنامه آموزش فلسفه به کودکان بر مهارتهای استدلالی دانشآموزان پسر سوم راهنمایی مدارس نمونه دولتی اهواز، فصلنامه علوم تربیتی دانشگاه اهواز، شماره76: 55-31.
عسکری، مهدیه؛ نوری، ابراهیم و خاکپور، حسین (1395)،کارکردهای تربیتی عزتنفس و نقش آن در سلامت روان ازمنظر قرآن و روایات، پژوهشهای اخلاقی، شماره24: 146-131.
فخرایی، الهام ( 1389)، فلسفه برای کودکان؛ گامی به سوی پیوند فلسفه با جامعه، فصلنامه تفکر و کودک، سال اول، شمارة اول: 81-69.
فرمیهنی فراهانی، محسن (1387)، تبیین اهداف آموزش فلسفه به کودکان در کشورهای مختلف، فصلنامه حکمت وفلسفه ، سال چهارم، شماره4: 70-45.
فیشر، رابرت (1943 )، آموزش و تفکر، ترجمۀ فروغ کیانزاده (1385)، اهواز: رسش.
فیشر، رابرت (1996)، داستانهایی برای فکر کردن، ترجمه سیدجلیل شاهری لنگرودی (1389)، تهران: انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
قائدی، یحیی (1383)، آموزش فلسفه به کودکان، تهران :نشر دواوین.
کاردان، علیمحمد و همکاران ( 1392)، فلسفه تعلیموتربیت، جلداول، چاپ دوازدهم، تهران: انتشارات سمت.
کریمی، یوسف (1390)، روانشناسی اجتماعی، چاپ بیستوپنجم، تهران: نشر ارسباران.
کیامنش، علیرضا (1393)، روشهای ارزشیابی آموزشی، چاپ ششم، تهران: انتشارات پیام نور.
مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیموتربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران (1390).
محمدعلینژاد عمران، روحالله و کمالوند، پیمان (1395)، مفهومشناسی تطبیقی عزتنفس در قرآن و روانشناسی انسانگرا، فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، شماره 27: 32-1.
مرعشی، سیدمنصور و همکاران (1386)، بررسی تأثیر روش اجتماعپژوهشی بر پرورش مهارتهای استدلال دانشآموزان دختر؛ مطالعات برنامه درسی، شماره 7: 123-95.
مطهری، مرتضی (1384)، مجموعه آثار، چاپ دوم، تهران: انتشارات صدرا.
موسوینسب، سیدمحمدصادق (1390)، طراحی و تبیین الگوی عمومی تربیت دینی بزرگسالان در قرآن باتأکیدبر وظایف مربی، اسلام و پژوهشهای تربیتی، سال سوم، پاییز و زمستان ، شماره 2.
نوروزی، رضاعلی و عاطفتدوست، حسین (1390)، تربیت اخلاقی بررسی تطبیقی دیدگاه خواجه نصیرالدین طوسی و کلبرگ، معرفت اخلاقی، شماره 6 : 53-68.
هریس، کلمز؛ امینه، کلارک و رینولد، بین (1929)، روشهای تقویت عزتنفس در نوجوانان، ترجمه پروین علیپور، مهرنوش هدایتی، (1388)، آموزش فلسفه برای کودکان رایحه تفکر، مجله فرهنگ، شماره 69: 302-277.