قرآن کریم، همراه با شرح آیات منتخب، فقیهی رضایی، محمد(1384)، تهران: محراب قلم.
آراسته، حمیدرضا؛ نوهابراهیم، عبدالرحیم و مطلبیفرد، علیرضا (1389)، بررسی وضعیت اخلاق آموزشی اعضای هیئتعلمی دانشگاههای دولتی شهر تهران، راهبرد فرهنگ، 8: 219-204.
آمدی، عبدالواحدبنمحمد (1366)، غررالحکم ودررالکلم، قم: دفترتبلیغات اسلامی.
اصفهانی، راغب (1412)، مفردات الفاظ قرآن، دارالقلم و الدارالشامیه، دمشق و بیروت.
امین خندقی، مقصود و پاکمهر، حمیده (1391)، آموزش معیارهای اخلاق پژوهش، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، 4 (7): 12 ـ 1.
ایمانیپور، معصومه (1391)، اصول اخلاق حرفهای در آموزش، مجله اخلاق و تاریخ پزشکی، 6 (5): 38 ـ 25.
باباصفری، محبوبه؛ مرزوقی، رحمتاله، فقیه، نظامالدین،ترکزاده، جعفر و یوسفی، فریده (1392)، ارزیابی اخلاق حرفهای استادان دانشگاه شیراز از دیدگاه دانشجویان کارشناسی ارشد و دلالتهای تربیتی آن در برنامهریزی درسی، پژوهشهای برنامه درسی انجمن مطالعات برنامه درسی ایران، 1 (3): 86 ـ 67.
باقری، خسرو (1382)، نگاهی دوباره به تربیت اسلامی، ج 1، تهران: انتشارات مدرسه.
باقری، خسرو (1390)، نگاهی دوباره به تربیت اسلامی، ج 2، تهران: انتشارات مدرسه.
بروجردی، سید حسین (1380)، جامع احادیث الشیعه، قم: المهر.
بوذرجمهری، فتحاله؛ منصوریان، مهسا، هرندی، یاسمن و بوذرجمهری، حسین (1392)، ارزیابی اخلاق حرفهای اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی، 3 (8): 52 ـ 44
بهشتی، سعید (1389) ، تأملات فلسفی در تعلیموتربیت اسلامی، تهران: شرکت چاپ و نشر بینالملل.
پورکریمی، جواد؛ احتشام، زهرا، قموشی، زهرا و محسنی، زهرا (1395)، اخلاق حرفهای مدرسان ازمنظر شهید ثانی: الگویی مفهومی، کنگره بینالمللی پژوهشهای کاربردی علوم انسانی اسلامی: 24 ـ 1.
پورکریمی، جواد؛ قموشی، زهرا؛ احتشام ، زهرا و محسنی، زهرا (1396)، اخلاق حرفهای مدرسان: الگویی مفهومی مبتنیبر مطالعات پیشین، مجموعه مقالات همایش دانشگاه اخلاقمدار.
جوادی آملی، عبدالله (1377)، فلسفه حقوق بشر، قم: مرکز نشر اسراء.
جوادی آملی، عبدالله (1379)، تفسیر موضوعی قرآن کریم، مراحل اخلاق در قرآن، قم: مرکز نشر اسراء.
جوادی آملی، عبدالله (1387)، انتظار بشر از دین، قم: مؤسسه تبیان.
جوادی آملی، عبدالله (1390)، تفسیر انسان به انسان، نظریه جدید پیرامون معرفتشناسی انسان، قم: مرکز نشر اسراء.
جوادی، محمدرضا (1378)، شورا و مسئولیت، تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
حاجخزیمه، مجتبی (1394)، بررسی رابطه اخلاق حرفهای معلمان و سلامت سازمانی در مدارس ابتدایی پسرانه دولتی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
حسینی، جواد (۱۳۹۳)، بررسی رابطه اخلاق حرفهای و کیفیت زندگی کاری اعضای هیأتعلمی دانشگاه تهران، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
حسینی، نجمه و عباسی، عفت (1391)، راهکارهای نهادینهکردن اخلاق حرفهای در سازمانها از دیدگاه آموزههای دینی، اسلام و پژوهشهای مدیریتی، 1 (2): 154 ـ 129.
خمینی(ره)، روح الله (1377)، صحیفه نور، ج7، تهران: مؤسسه تنظیم و نشرآثار امام خمینی.
دهخدا، علیاکبر (بی تا)، لغتنامه دهخدا، ج 5،تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
رجبی، محمود (1392) انسانشناسی، قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره).
رحیمی، حمید و آقابابایی، راضیه (1392)، رابطه فرهنگ سازمانی و اخلاق حرفهای اعضای هیئتعلمی، راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 2 (6): 67 ـ 62.
سارتر، ژان پل (1348)، اگزیستانسیالیسم و اصالت بشر، ترجمه مصطفی رحیمی، تهران: مروارید.
سبحانینژاد، مهدی؛ نجفی، حسن؛ جعفری هرندی، رضا و فرمهینی فراهانی، محسن (1393)، مؤلفههای اخلاق حرفهای تدریس از دیدگاه دانشجویان، دانشگاه علوم پزشکی قم، دوماهنامه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 6 (7): 403 ـ 400.
سبحانینژاد، مهدی؛ نوروززاده، رضا و افشار، عبداله (1389)، تبیین معیارهای اخلاق کاری ازمنظر امام علی، پژوهشنامه اخلاق در آموزش عالی، 63: 122 ـ 93.
سجادی، سیدابراهیم (1388)، قرآن و بازتاب تربیتی روابط چهارگانه انسان، پژوهشهای قرآنی: 90 ـ 139.
سلاجقه، آزیتا و صفری، ثنا (1394)، رابطه اخلاق حرفهای با عملکرد استادان دانشگاه، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، 3 (10): 103 ـ 110.
سلطانزاده، وحید؛ امراهی، اکبر و اسمحسینی، غلامرضا (1393)، وضعیت استاندارهای اخلاق حرفهای اعضای هیئتعلمی از دیدگاه دانشجویان پرستاری، دوماهنامه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 1 (7): 23 ـ 20.
شریفی، احمدحسین (1393)، مبانی علوم انسانی اسلامی، تهران: آفتاب توسعه (ناشر آثار مرکز پژوهشهای علوم انسانی صدرا).
صفاییمقدم، مسعود؛ رحمانی، بهاءالدین، پاکسرشت، محمدجعفر و مرعشی، سیدمنصور (1395)، مبانی و اصول اخلاق اسلامی: ارتباط معلم با دانشآموزان، مجله پژوهشنامه مبانی تعلیموتربیت، 1 (6): 45 ـ 23.
طالبی،
محمدحسین (1395)، حقیقت انسان ازمنظر عقل و وحی،
دوفصلنامه انسانپژوهی دینی، 13(36): 177 ـ 196.
طباطبایی، سیدمحمدحسین (1364)، اصول فلسفه و روش رئالیسم، تهران: انتشارات صدرا، چاپ دوم.
طباطبایی، سیدمحمدحسین (1371)، المیزان فی تفسیرالقرآن، قم: انتشارات اسماعیلیان، چاپ دوم.
طباطبایی، سیدمحمدحسین (1374)، تفسیر المیزان، ترجمه سیدمحمدباقر موسوی همدانی، قم: دفتر انتشارات اسلامی، وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم.
طباطبایی، سیدمحمدحسین (1388)، الانسان فیالدنیا، انسان از آغاز تا انجام، ترجمه و تعلیق صادق لاریجانی، بهکوشش سیدهادی خسروشاهی، قم: بوستان کتاب، مرکز چاپ و نشر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، چاپ دوم.
طباطبایی، سیدمحمدحسین (1390)، رساله الولایه، ترجمه و شرح محمدحسین رحیمی، تهران: ستاره قطبی.
طباطبایی، سیدمحمدحسین (1414ق)، نهایهالحکمه. قم: مؤسسه النشر الاسلامی التابعه لجماعه المدرسین.
عزیزی، نعمتاله (1389)، اخلاق حرفهی در آموزش عالی، راهبرد فرهنگ، 201: 8 ـ 17.
فراستخواه، مقصود (1385)، اخلاق علمی، رمز ارتقای آموزش عالی، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، 1: 18 ـ 13.
فرمهینی فراهانی، محسن و اشرفی، فاطمه (1393)، اصول اخلاق حرفهای در نهجالبلاغه، پژوهشنامه علوی، 86 (5): 67 ـ 1.
فرمهینی فراهانی، محسن و بهنامجام، لیلا (1391)، بررسی میزان رعایت مؤلفههای اخلاق حرفهای آموزش در اعضای هیئتعلمی دانشگاه شاهد، فصلنامه اخلاق در علوم فناوری، 1 (7): 10 ـ 1.
فرهود، داریوش (1389)، اخلاق آکادمیک در آموزش و پژوهش، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، 3 (5): 4 ـ 1.
فکوهی، ناصر (1393)، انسان دانشگاهی ایرانی و مشکل زبان، مجله مطالعات اجتماعی ایران، ش3: 90 ـ 108
فیاض، ابراهیم (۱۳۸۹)، تولید علم و علوم انسانی، مشهد: سپیده باوران.
قراملکی، فرامرز (1381)، اخلاق حرفهای در مدیریت علوی، اندیشه حوزه، 33: 78 ـ 63.
قنبری، سیروس؛ اردلان، محمدرضا؛ بهشتیراد، رقیه و سلطانزاده، وحید (1394)، اخلاق حرفهای اعضای هیئتعلمی و رابطه آن با کیفیت آموزش عالی، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، 2 (10): 12 ـ 1.
کلینی، محمدبنیعقوب (1365)، کافی، ج8، تهران: دارالکتب الاسلامیه.
مجلسی، محمدباقر (1363)، بحارالانوار. ج 2، 71، 75، 61، تهران: دارالکتب الاسلامیه.
محمدی، مسلم و گلوردی، مهدی (1391)، مؤلفههای اخلاق حرفهای در سازمان با الگوگرفتن از مبانی دینی، دوفصلنامه اسلام و مدیریت، 3 (2): 180 ـ 161.
مصباح یزدی، محمدتقی (1380)، نظریه حقوقی اسلام، قم : انتشارات مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره).
مصباح یزدی، محمدتقی(1390)، انسانشناسی در قرآن، قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، چاپ دوم.
مطلبیفرد، علیرضا؛ نوهابراهیم، عبدالرحیم و محسنزاده، فرشاد (1390)، بررسی و شناسایی نشانگرهای حرفهای و اخلاقی در آموزش و تدریس از نقطهنظر دانشجویان کارشناسی ارشد، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، 4 (6): 9 ـ 1.
مطلبیفرد، علیرضا؛ نوهابراهیم، عبدالرحیم؛ لطفی، لیلا و هدیه، محبت (1391)، اخلاق پژوهش در آموزش عالی: ویژگیهای فردی و مسئولیتهای حرفهای پژوهشگران، فصلنامه دانششناسی، 19 (5): 115 ـ 96.
مطهری، مرتضی (1384)، فطرت، تهران: صدرا.
معین، محمّد (1381ه.ق)، فرهنگ فارسی، تهران: انتشارات فردوس، چاپ اوّل.
مکارم شیرازی، ناصر(1386)، اخلاق در قرآن، جلد اول، قم: مدرسه الامام علیبن ابیطالب(ع) .
ملکی، حسن (1396)، هویت دینی، برنامه درسی جستاری در نظریه اسلامی برنامه درسی، تهران: آییژ.
الموسوی، ابوالحسن محمدبنالحسین (سیّد رضی) (1379)، نهجالبلاغه، ترجمه حسین انصاریان، تهران: انتشارات پیام آزادی، چاپ هفتم.
میرطاهری، لیلا؛ جمالی، اختر و آراسته، حمیدرضا (1394)، بررسی حیطهها و مؤلفههای اصلی توسعه و بالندگی اخلاق حرفهای اعضای هیئتعلمی دانشگاهها و مقایسه آن با وضع مطلوب، فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی، 4 (2): 126 ـ 101.
میرکمالی، سیدمحمد (1392)، فلسفه مدیریت، تهران: یسطرون.
نایبی، هوشنگ و شعبان، مریم (1397)، تحلیل جامعهشناختی عوامل مؤثر بر کاهش همکاری علمی بین اعضای هیئتعلمی دانشکدههای علوم اجتماعی، بررسی مسائل اجتماعی ایران، ش1: 119 ـ 91.
نقیپورفر، ولیالله (1385)، اصول مدیریت اسلامی و الگوهای آن، تهران: انتشارات مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی.
نوروزی، حسن؛ کربلایی، حسن؛ محمدی، علی؛ دنیوی، محسن؛ متقیان، محمد و گودرزی، میثم (۱۳۹۱)، تحول در علوم انسانی، جلد ۳، قم: کتاب فردا: 277 ـ 134.
نوریان، محمد؛ آتشک، محمد؛ سالم، صدیقه و جمشیدزاده کیاسرائی، معصومه (1395)، تأثیر متغیرهای جمعیتشناختی بر امکانپذیری رعایت اخلاق حرفهای تدریس در دانشگاهها، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، 1 (11): 94 ـ 85.
واثق غزنوی، قادرعلی (1390)، جایگاه انسانشناسی در سازمان و مدیریت از دیدگاه اسلام و غرب، اسلام و پژوهشهای مدیریتی، ش2: 50 ـ 40.