اشتراوس، آنسلم و جولیت کوربین، (1393)، اصول روش تحقیق کیفی: نظریه مبنایی، رویه و شیوهها، ترجمه بیوک محمدی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
بازرگان، عباس، (1399)، مقدمه ای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته، انتشارات دانشگاه تهران.
پاکسرشت، محمد، (1397).،جایگاه تربیت اعتقادی در برنامه درسی دین و زندگی دوره دوم متوسطه و آسیبشناسی آن، فصلنامه جامعهشناسی آموزش وپرورش، (9)9، 66-49.
ترنیکی، مرتضی. (1388). نقش برنامههای درسی و فعالیتهای فوق برنامه در تبیین تربیت دین از دیدگاه معلمان و مربیان پرورشی شهر قوچان، دانشگاه علامه طباطبائی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی.
جاویدان، لیدا، اسماعیلی، عبدالله، شجاعی، علی اصغر، (1397)، تدوین الگوی ویژگیها و شایستگیهای معلمی بر اساس اسناد بالادستی آموزش و پرورش، پژوهش در نظامهای آموزشی، ویژه نامه بهار:1136-1123
خمینی، سید روح الله، (1389)، صحیفه امام خمینی، ج 14، قم: موسسه تنظیم و نشر امام خمینی (س).
داوودی، محمد، (1398)، نقش معلم در تربیت دینی، قم: پژوهشکده حوزه و دانشگاه.
داودی، محمد، (1388)، تأملی در هدف تربیت اعتقادی، تربیت اسلامی، (9): 47-61.
دلشاد تهرانی، مصطفی، (1393)، سیری در تربیت اسلامی، تهران: دریا.
دهخدا، علی اکبر. (1377). لغت نامه دهخدا. تهران: انشتارات دانشگاه تهران.
رضایی، منیره، (1398)، شایستگیهای حرفهای معلمان: گذشته، حال، آینده، تعلیم و تربیت، (35)138. 150-129.
رضایی اصفهانی، محمدعلی و حمید نجفی جزهای، (1393)، تربیت عبادی ازمنظر قرآن، علم و قرآن، (8)14، 120-85.
ساجدی، ابوالفضل و حسین خطیبی، (1391)، تربیت اعتقادی و شاخصهای آن. تهران: مرکز بررسیهای استراتژیک.
سیلور، جی گالن، الکساندر، ویلیام ام و لوییس، آرتور جی، (1392)، برنامه ریزی درسی برای تدریس و یادگیری بهتر. ترجمه غلامرضا خوی نژاد، مشهد: آستان قدس رضوی، به نشر.
شجاعی زند، علیرضا، (1388)، تبارشناسی تجربه دینی در مطالعات دین داری. فصل نامه تحقیقات فرهنگی (6). 31-47.
شریعتمداری، علی، (1399)، اصول و فلسفه تعلیم وتربیت، تهران: انتشارات امیرکبیر.
عباباف، زهره؛ فراستخواه، مقصود و فائزه قدوسی، (1399)، شایستگیهای معلمی از نگاه کنشگران عرصه تربیت: نقاط اشتراک و تمایز. تعلیم و تربیت، (36)141، 106-83.
عقیلی، سید رمضان؛ علم الهدی، جمیله و کوروش فتحی واجارگاه، (1397)، طراحی الگوی برنامه درسی تربیت اخلاقی در دوره ابتدایی نظام آموشی ایران، تدریس پژوهی، (6)4، 23-1.
فرمهینی فراهانی؛ محسن، حسینایی؛ فاطمه، احمدآبادی و نجمه آرانی، (1398)، بررسی جایگاه حیات طیبه در سند تحول بنیادین و تبیین راهکارهای تحقق آن در آموزش وپرورش، پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، (27)42، 104-79.
کانت، ایمانوئل، (1392)، تعلیم وتربیت: اندیشههایی دربارة آموزش وپرورش، ترجمة غلامحسین شکوهی، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
گال، مریدیت؛ بورگ، والتر و جویس گال، (1391)، روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی، ترجمه احمدرضا تصر اصفهانی و همکاران، تهران: سمت، دانشگاه شهید بهشتی.
مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران، (1390)، تهران: شورای عالی انقلاب فرهنگی.
مدور، معصومه؛ فرمهینی فراهانی، محسن و بهشتی، سعید، (1399)، مبانی تربیت اخلاقی در نظریه انسانشناسی شهید مطهری، پژوهش در مسائل تربیت اسلامی، (28)48، 30-5.
محمدی، طالب؛ حسنی، رفیق ومحمدی، مجید، (1398)، مدل بومی ارتقای آگاهی و نگرش معلمان استان کردستان نسبت به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، فصلنامه علمی تدریس پژوهی، (7)3: 264-243.
مطهری، مرتضی، (1398)، تعلیم و تربیت اسلامی، تهران: انتشارات صدرا.
ملکی، حسن؛ شاملی، عباسعلی و مهدی شکرالهی، (1390)، تربیت عبادی در کودکان، اسلام و پژوهشهای تربیتی، (1)3، 132-105.
ملکی، حسن، (1391)، صلاحیتهای حرفه معلمی، تهران: انتشارات مدرسه.
موسوی، سید ابوالقاسم؛ جواهری، محمدرضا وایوب اکرمی، (1396)، روشهای ایجاد و تعمیق باور به وجود خداوند در تربیت اعتقادی بر اساس سیرهی امام رضا. آموزههای تربیتی در قرآن و سنت، (3)2، 106-89.
میرشاه جعفری، ابراهیم و افسانه کلباسی، (1388)، دیدگاه برنامه درسی اخلاق مدار با تکیه بر پرورش منش. معرفت اخلاقی، (1)1، 171-194.
مهرمحمدی، محمود. (1392). بازاندیشی فرایند یاددهی- یادگیری و تربیت معلم. تهران: انتشارات مدرسه.
میرعرب، فرج اله، (1392)، تربیت اعتقادی و معنوی با نگاه قرآنی، قم: نشر بوستان.
نقیب زاده، میرعبدالحسین، (1391)، گفتارهایی در فلسفه و فلسفه تربیت، تهران: انتشارات طهوری.
نوروزی نژاد، محمد و مینو طباطبایی، (1399)، رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی در ساحتهای ششگانه سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش، حیات طیبه، (7)2، 46-35.
نیستانی، محمدرضا، (1391)، کلاسی از جنس واقعه: درسهایی که از استاد غلامحسین شکوهی آموختهام، اصفهان: آموخته.
Bischoff, K. (2016), “The Civic Effects of Schools: Theory and Empirics”, Theory and Research in Education, 14 (1), 91-106.
http://dx.doi.org/10.1177/1477878515619794.
Chiang, Tiem Hui; Trezise, Damien. (2021). How teacher competence functions as an institutionalised discourse in the epoch of globalization.
Cambridge Journal of Education. 51: 105-125.
Ghiatau, Roxana Maria(2015). Ethical Competence for Teachers: A Possible Model
. Symposion 2(3):387-403.
Halloway, I, Wheeler, S (2009). Qualitative research in nursing and healthcare, Wiley-Blackwell.
Redjeki1, Sukirman2, Santoso. (2021). Education and Training Technology Increases Teacher Competence. Journal of Physics: Conference Series, 1823: 1-7.