ابوطالب، پروین، (1387)، مفهوم کودکی از دیدگاه امام محمد غزالی و پیامدهای تربیتی آن، به راهنمایی: مرتضی خسرونژاد، پایاننامه کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز.
اکبری، زهرا، (1392)، ترجمه و تحقیق کتاب ادیان، ارزشها و تجارب اوج، به راهنمایی: حجتالله جوانی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده الهیات، دانشگاه الزهرا، مهرماه 1392.
بختیارنصرآبادی، حسنعلی. نوروزی، رضاعلی. رحمانپور، محمد، (1386)، درآمدی بر تعلیم و تربیت و مبانی آن از دیدگاه غزالی، دوفصلنامه تربیت اسلامی، سال دوم. شماره4، بهار و تابستان 1386. صص 193-217.
حیدری، حسین و جواد روحانی رصاف و خدیجه کاردوست فینی، (1393)، جایگاه معنویت و تجارب اوج از دیدگاه آبراهام مازلو، فصلنامه علمی_ پژوهشی انسان پژوهی دینی، سال یازدهم، شماره 31 بهار و تابستان 1393، 27-53.
خوانساری، محمدامین و آذربایجانی، مسعود، (1392)، روششناسی غزالی در روانشناسی دین، روششناسی علوم انسانی، سال 19، شماره 75-74، بهار و تابستان 1392، 149-170.
رفیعی، بهروز (1381)، آرای دانشمندان مسلمان در تعلیم و تربیت و مبانی آن، جلد سوم، تهران: سمت.
شریعت باقری، محمدمهدی، (1393)، "پیش درآمدی بر نظریه روانشناسی و تعلیم و تربیت فطرتگرا"، روشها و مدلهای روانشناختی، سال پنجم، شماره هجدهم، زمستان 1393، صص 81-108.
شولتز، دوان، (1387)، روانشناسی کمال، چاپ پانزدهم، ترجمه گیتی خوشدل، تهران: نشر پیکان.
شمشیری، بابک، (1385)، تعلیم و تربیت از منظر عشق و عرفان، تهران: انتشارات طهوری.
طیبی ابوالحسنی، سید امیرحسین، (1398)، "درآمدی بر روش تحقیق: رویههای استاندارد تحلیل دادههای کیفی"، سیاستنامه علم و فناوری، دوره 9، شماره 2 تابستان 1398، صص 67-95.
عثمان، عبدالکریم، (1365)، روانشناسی از دیدگاه غزالی و دیگر دانشمندان اسلامی دفتر دوم، ترجمه محمد باقر حجتی، تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
غزالی، محمد، (1381)، اﺣﻴﺎء ﻋﻠﻮم اﻟﺪﻳﻦ چهارجلد، ﺗﺮﺟﻤﺔ ﻣﻮﻳﺪاﻟﺪﻳﻦ ﻣﺤﻤـﺪ ﺧـﻮارزﻣﻲ، ﺑـﻪ ﻛﻮﺷـﺶ ﺣﺴـﻴﻦ ﺧﺪﻳﻮﺟﻢ، ﺗﻬﺮان: اﻧﺘﺸﺎرات ﻋﻠﻤﻲ و ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ.
غزالی، محمد، (1388)، چنین گفت غزالی، ترجمه ایهاالولد، مترجم زاهد ویسی، چاپ دوم، تهران: نگاه معاصر.
غزالی، محمد، (1380)، کیمیای سعادت دوجلد، تصحیح احمد آرام، تهران: مرکزی.
غزالی، محمد، (1374)، میزانالعمل، تصحیح سلیمان دنیا، ترجمه علی اکبر کسمایی، تهران: سروش.
غزالی، محمد، (1349)، المنقذ من الضلال، ترجمه زینالدین کیائی نژاد، تهران: موسسه مطبوعاتی عطایی.
فلاحی، کیومرث، (1394)، "سلامت معنوی و نیکبختی این جهانی با توجه به نظری تعادل امام محمد غزالی"، اطلاعات سیاسی_اقتصادی، زمستان 1394، شماره302، 138- 149.
مازلو، آبراهام اچ، (1367)، انگیزش و شخصیت، مترجم احمد رضوانی، مشهد: آستان قدس رضوی.
مازلو، آبراهام اچ، (1374)، افقهای والاتر فطرت انسان، مترجم احمد رضوانی، مشهد: آستان قدس رضوی.
مازلو، آبراهام اچ، (1398)، ادیان، ارزشها و تجارب اوج، ترجمه زهرا اکبری، چاپ دوم، تهران: نشر کرگدن.
مازلو، آبراهام اچ، (1371)، به سوی روانشناسی بودن، ترجمه احمد رضوانی، مشهد: آستان قدس.
مازلو، آبراهام اچ، (1381). زندگی در اینجا و اکنون. ترجمه مهین میلانی. تهران: فراروان.
Griffel, F. (2009). Al-ghazali’s Philosophical Theology. Oxford: Oxford University Press.
Heylighen, f. (1992), “A Cognitive-Systematic Reconstruction of Theory of Self-Actualization,” Behavioral Science, 37, 39_57.
Newman, L. (2007), Basic of Social Reaserch. Qualitative and Quantitative Approaches, Second edition. United States: Allyn & Bacon.
Ordun,G., Akan,F. (2017). Self-Actualization, Self-Efficacy and Emotional Intelligence of Undergraduate Student. Jurnal of Advanced Management Science. Vol, 5(3), pp 170-175.
Yahya. N, Omar. S.H.S, Al-Shafi’l. Muneer‘deen. M, MohaShaifulbahri Abdullah, Moha Safri Ali, (2018), “The Concept of Human Will According to Al-Ghazali and Abraham Maslow: AcComparative Study.” International Journal of Academic Reaserch In Business And Social Sciences, Vol 8. No 10. Oct, 2018. pp 92-99 .