آهنگری، فرشته (1386). پیشینه و بنیادهای اخلاق در ایران و جهان. اخلاق در علوم و فناوری. 3و4 (2). 11-22
افکاری، فرشته (1393). نقد و بررسی رویکردهای تربیت اخلاقی در دوره ابتدایی در کتابهای درسی بخوانیم، بنویسیم، قرآن، هدیههای آسمان، تعلیمات اجتماعی و طراحی الگوی برنامه درسی. پایاننامه دکتری. گروه برنامه ریزی درسی. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه علامه طباطبایی
بهشتی، سعید (1393). مختصات حرکت جوهری انسان در حکمت متعالیه و کاربردهای آن در شناسایی اصول حاکم بر تحول آموزش و پرورش. فصلنامه روان شناسی تربیتی، 31 (10). 82-107
بهشتی، سعید (1396). نظریه فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی بر مبنای حکمت متعالیه (نظریه حکمت متعالیه تعلیم و تربیت)؛ مفهوم شناسی و روششناسی. قبسات . 83. . 37-72
بیرانوند، فضل الله (1392). تحلیل محتوای کتابهای دین و زندگی دوره متوسطه نظری از نظر توجه به رویکردهای تربیت اخلاقی. پایان نامه ارشد. گروه برنامه ریزی درسی. دانشکده علوم انسانی. دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
پورموسوی، جعفر (1394). تبیین تربیت اخلاقی عقلمحور در اسلام و بررسی کتب دین و زندگی دوره متوسطه براساس آن. پایاننامه ارشد. گروه فلسفه تعلیم و تربیت. دانشکده علوم انسانی. دانشگاه تربیت مدرس
تبریزی، منصوره (1393). تحلیل محتوای کیفی از منظر رویکردهای قیاسی و استقرایی. فصلنامه علوم اجتماعی. 64. 105-138
حسنی، محمد و وجدانی، فاطمه (1395). بررسی و نقد الگوی تربیت اخلاقی در کتابهای آموزش قرآن دوره ابتدایی. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی. 32. 137-161
حسنی، محمد و وجدانی، فاطمه (1396). تحلیل محتوای کیفی کتابهای مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی از منظر تربیت اخلاقی. تربیت اسلامی. 25. صص 29-54
حسنی، محمد (1394). تجارب تربیت اخلاقی کارگزاران نظام تربیت رسمی و عمومی در دوره ابتدایی (دبستان). نوآوریهای آموزشی. 56. 7-37
حسنی، محمد (1395). بررسی رویکرد تربیت اخلاقی در نظام تربیت رسمی و عمومی ابتدایی. تربیت اسلامی. 22. 1-28
حسنی، محمد؛ چناری، مهین؛ وجدانی، فاطمه؛ سجادیه، نرگس؛ نامی، شمسی؛ سلمان ماهینی، سکینه؛ غلام آزاد، سهیلا؛ بیگدلی، شعله و سرکارآرانی، محمدرضا .(1394). رویکردهای نوین در تربیت اخلاقی. تهران: مدرسه
حسینی شاهرودی، سیدمرتضی و پورافغان، عظیمه. (1394). نسبت کمال عقلانی (اتحاد با عقل فعال) با کمالات اخلاقی از نظر ملاصدرا. حکمت معاصر. 2 (6). 43-58
داودی، محمد؛ بهشتی، محمد و بهشتی، سعید. (1399). درآمدی بر فلسفههای تعلیم و تربیت در تمدن اسلامی. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه. تهران: سمت
درامامی، نرگس (1390). تحلیل محتوای کتابهای بخوانیم، تعلیمات اجتماعی(مدنی)، هدیههای آسمانی و قرآن پایههای سوم تا پنجم ابتدایی سال 1388 به منظور بررسی برخی مولفههای تربیت اخلاقی. پایاننامه ارشد. گروه تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه علامه طباطبایی
دهقان سیمکانی، رحیم. (1393).کاربرد اخلاقی عقل، بررسی نگرش ملاصدرا و قاضی عبدالجبار. قم: ادیان
شورای عالی آموزش و پرورش (1390). مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران
صدرالدین شیرازیملاصدرا (1366). تفسیر القرآن الکریم. تصحیح محمد خواجوی. ج1. قم: بیدار
صدرالدین شیرازی ملاصدرا (1366). تفسیر القرآن الکریم. تصحیح محمد خواجوی. ج3. قم: بیدار
صدرالدین شیرازی ملاصدرا (1366). تفسیر القرآن الکریم. تصحیح محمد خواجوی. ج4. قم: بیدار
صدرالدین شیرازی ملاصدرا (1366). تفسیر القرآن الکریم. تصحیح محمد خواجوی. ج5. قم: بیدار
صدرالدین شیرازیملاصدرا (1366). تفسیر القرآن الکریم. تصحیح محمد خواجوی. ج6. قم: بیدار
صدرالمتألهین شیرازی، ملاصدرا (1368). الحکمة المتعالیه فی الاسفار العقلیة المتعالیة. ج8. قم: مکتبة المصطفوی
صدرالدین شیرازی ملاصدرا (1387). ترجمه مفاتیح الغیب، کلید رازهای قرآن. ترجمه و تعلیق: خواجوی، محمد. چاپ چهارم. تهران: مولی
صدرالدین شیرازی ملاصدرا (1396). تفسیر سوره یس. مترجم: طاهری، سید صدرالدین. چاپ اول. تهران: بنیاد حکمت اسلامی
صدرالدین شیرازی ملاصدرا (1981). الحکمة المتعالیة فی الاسفار الاربعة. ج 9. چاپ سوم. بیروت: دار احیاء التراث
طوسی، خلیل الرحمان. (1392). درآمدی بر اخلاق فلسفی در حکمت متعالیه. چاپ اول. قم: بوستان کتاب
عبودیت، عبدالرسول. (1394). درآمدی به نظام حکمت صدرائی(جلد سوم): انسانشناسی. تهران: سمت؛ قم: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)
لطفآبادی، حسین (1384). نقد نظریههای رشد اخلاقی پیاژه و کولبرگ و باندورا و ارائه الگویی نو برای پژوهش در رشد اخلاقی دانشآموزان. نوآوریهای آموزشی. 11. 76-104
لطیفی، علی. (1396). مبانی فلسفی علم تربیت اسلامی. چاپ اول. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
لعل صاحبی، طوبی و مسعودی، جهانگیر. (1496). اخلاق وجودی ملاصدرا و پارهای از لوازم آن. آیین حکمت. 31. 187-205
وجدانی، فاطمه؛ ایمانی، محسن و صادقزاده قمصری، علیرضا . (1393). چگونگی تحول در نظام رایج تربیت اخلاقی مدارس جهت کاهش شکاف میان معرفت و عمل بر مبنای دیدگاه علامه طباطبایی(ره). پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت. 1 (4). 111-130