قران کریم
ابن سینا، حسین بن عبدالله، الاشارات والتنبیهات،همراه با شرح خواجه نصیرالدین طوسی،قم: نشرالبلاغه
اشعری، زهرا، باقری، خسرو، حسینی، افضل السادات(1391)، بررسی مفهوم، اصول و روش های تربیت معنوی از دیدگاه علامه طباطبایی، دوفصلنامه علمی پژوهشی تربیت اسلامی،سال7 شماره15،ازصفحه 89تاصفحه112
امینینژاد، علی(1393)، آشنایی با مجموعه عرفان اسلامی. قم: انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
امینینژاد، علی، بابایی، مهدی و کرمانی، علیرضا(1390)، مبانی و فلسفه عرفان نظری، قم: انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
امینالرعایا، مرات، جوانآراسته، امیر، افراسیابپور، علی اکبر و خسروی، حسین(1398)، تربیت عرفانی از منظر علامه طباطبایی(ره)، فصلنامه عزفان اسلامی، سال پانزدهم، شمار 59،ازصفحه 85تاصفحه101
باقری، خسرو(1387)، درآمدی برفلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران،جلد1. تهران: شرکت انتشارات علمی فرهنگی
بهشتی، سعید، ناظر حسینآبادی، مسلم(1391)، تبیین دیدگاه تربیت عرفانی بر مبنای حکمت سینوی، پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی،سال20،شماره 14،ازصفحه 95تاصفحه114
جعفری، محمدتقی(1391)، عرفان اسلامی.تهران: موسسه تدوین و نشر آثار علامه جعفری
حسن زاده آملی، حسن(1380)، ادلهای بر حرکت جوهری، قم: الف.لام.میم.
حسن زاده آملی، حسن(1395)، الصحیفة الزبرجدیة فی کلمات سجادیة، قم:الف.لام.میم
حسن زاده آملی، حسن،(1392)، انسان در عرف عرفان، قم: انشارت روح و ریحان
حسن زاده آملی، حسن،(1383)، انسان کامل از دیدگاه نهج البلاغه، قم: الف.لام.میم.
حسن زاده آملی، حسن(1383)، انسان و قرآن، قم: الف.لام.میم.
حسن زاده آملی، حسن(1364)، الهی نامه، تهران: مرکز نشر فرهنگی رجاء
حسن زاده آملی، حسن(1385)، حکمت عملی یا اخلاق مرتضوی، قم: الف.لام.میم.
حسن زاده آملی، حسن(1385)، دروس معرفت نفس، قم: الف.لام.میم.
حسن زاده آملی، حسن(1392)، دستورالعملهای اخلاقی و سیر و سلوک، قم: الف.لام.میم.
حسن زاده آملی، حسن(1391)، دیوان اشعار، قم:الف.لام.میم
حسن زاده آملی، حسن(1383)، رساله أنه الحق، قم:الف.لام.میم.
حسن زاده آملی، حسن(1388)، سدرة المنتهی فی تفسیر قرآن المصطفی،ج2،قم:الف.لام.میم
حسن زاده آملی، حسن(1386)، صد کلمه در معرفت نفس، قم:الف.لام.میم
حسن زاده آملی، حسن(1382)، صد و ده اشاره، گردآورنده: بنکدار، حسنعلی، قم: الف.لام.میم
حسن زاده آملی، حسن(1388)، طب و طبیب و تشریح، قم: الف.لام.میم
حسن زاده آملى، حسن(1376)، کلمه علیا در توقیفیت اسماء،قم: دفتر تبلیغات اسلامى
حسن زاده آملى، حسن(1378)، ممدالهمم در شرح فصوص الحکم، تهران: سازمان چاپ و انتشارات وزارت ارشاد اسلامى
حسن زاده آملی، حسن(1389)، نامهها برنامهها، قم: الف،لام،میم.
حسن زاده آملی، حسن(1390)، نهج الولایة، قم: الف.لام.میم.
حسن زاده آملی، حسن(1385)، نورٌ علی نور در ذکر و ذاکر و مذکور، قم: الف.لام.میم
حسن زاده آملى، حسن(1381)، هزار و یک کلمه، قم: بوستان کتاب
*حسن زاده آملی، حسن(1372)، هزار و یک نکته، تهران: مرکز نشر فرهنگی رجاء
*حسن زاده آملی، حسن(1383)، وحدت از دیدگاه عارف و حکیم، قم: الف.لام.میم.
رسول زاده، عباس(1390)، عرفان و رهبانیت در مسیحیت، معرفت ادیان، سال دوم، شماره سوم، ازصفحه ٧٩تاصفحه ١٠٩
رفیعی محمدی، علیمحمد(1392)، بیست اصل در تربیت، قم: انتشارات رسول اعظم
زینالی خامنه، کاوه(1390)، اصول و روشهای تربیت عرفانی در اندیشههای امام خمینی(ره)، به راهنمایی: سعید بهشتی، دانشگاه علامه طباطبایی، پایان نامه کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش.
شعبانی باباناری(1389)، اهداف و روشهای تربیت زیباییشناسانهی دینی مبتنی بر عرفان اسلامی، به راهنمایی: مرتضی خسرونژاد، دانشگاه شیراز، پایاننامه کارشناسیارشد تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش
شمشیری، بابک(1387)، جهانی شدن و تربیت دینی از منظر مدرنیسم، پستمدرنیسم و عرفان اسلامی، دانشور رفتار. سال 15،شماره30 ، ازصفحه53تاصفحه70
شمشیری، بایک، نقیب زاده، عبدالحسین(1384)، فرایند تعلیم و تربیت با اقتباس از مبانی عرفان اسلامی، دانشور رفتار، سال12 از صفحه74تاصفحه89
فصیحی رامندی(1391)، بررسی مقایسهای اصول تربیت اخلاقی و تربیت عرفانی، معرفت عرفانی، سال سوم، شماره چهارم، ازصفحه 39تاصفحه54
فلسفی، محمدتقی(1377)، جوان از نظر عقل و احساسات ،جلد1و2،تهران:نشرفرهنگ اسلامی
قیصوری، سمیه(1395)، نقش تربیتی نفس از دیدگاه علامه حسنزادهآملی، به راهنمایی: دکتر أعلا تورانی، دانشگاه الزهرا، پایاننامه کارشناسی ارشد رشته الهیات.
میر، محمد(1392)، عرفان اسلامی و دلالتهای آن برای تربیت شهروندی، به راهنمایی: بابک شمشیری ،دانشگاه شیراز، پایاننامه کارشناسیارشد تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش .
میلر، جان. پی(1379) نظریه های برنامه ی درسی، ترجمهی محمود مهرمحمدی، تهران: انتشارات سمت.
نوروزی، رضاعلی، نصراصفهانی، محمدرضا، داوری، فاطمه،(1393)، اهداف تربیت عرفانی در نگاه مولانا با تأکید بر انسانشناسی، فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی،سال 22، شماره23، از صفحه57تاصفحه78
-Parsons. William B. (2012) Teaching Mysticism. Retrieved from: https://oxford. University press scholarship.com
-Kandi. Suneetha.(2013) Characteristics of Mystical Experiences and Impact of Meditation.
International Journal of Social Sciences · January 2013 - GITAM University. Retrieved from:
https://www. researchgate.net
-Cook. David.(2012)
Teaching Islamic Mysticism. Retrieved from:
https://www. Oxford scholarship.com
-Wexler. Philip.(2012) Social Theory and Pedagogical Prospects. Retrieved from: https://oxford. University press scholarship.com