بوربا، میشل،( 1393)، کلیدهای پرورش هوش اخلاقی کودکان ( ترجمه فرناز فرود)،چاپ سوم، تهران: انتشارات صابرین.
بیات ترک، رضا، علیخواه،آلما،علی تنه، فاطمه،مصطفویان، زهرا و فرج پور،آرزو،( 1397)، بررسی هوش اخلاقی دانشجویان پزشکی و پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و برخی عوامل جمعیت شناختی مرتبط با آن، فصلنامه اخلاق و تاریخ پزشکی، دوره 11، صص 353-364.
ترک براهویی،یوسف، عرب، علی و نیک منش، زهرا ( 1399)، نقش هوش اخلاقی در پیش بینی جهت گیری مذهبی در دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان،مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، دوره 17،شماره 40، صص 1-19.
حسنی القار،مسعود،نجفی لاهیجانی،محمد مهدی و خیامی آبیز،حمزه(1402)، نقش هوش اخلاقی و تاب آوری در پیش بینی امنیت روانشناختی دانشجویان،مجله اخلاق زیستی،دوره سیزدهم،شماره سی و هشتم،صص1-11.
حسین چاری، مسعود و ذاکری،حمیدرضا ( 1389)،تأثیر زمینه های تحصیلی دانشگاهی، علوم دینی و هنری بر هوش معنوی کوششی در راستای روان سازی و پایایی سنجی مقیاس هوش معنوی، نشریه اندازه گیری تربیتی، دوره 1،شماره 1، صص 73-93.
خالقی،نرگس و چناری،مهین (1394)،رابطه هوش اخلاقی با نوع دوستی ، نشریه اخلاق در علوم و فناوری، 10(4)،صص 55-64.
خواجوی،زهره، واعظ زاده، نازنین، موسوی نسب، سید نورالدین و عظیمی لولتی،حمیده(1399)، رابطه هوش اخلاقی با رفتار حرفه ای پرستاران، مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دوره سی ام،شماره 185، صص 86-95.
دهقانی،علی اصغر،نصر اصفهانی،احمدرضا و مشکات،عبدالرسول(1402)،بررسی ضرورت ارائه دروس معارف اسلامی در مقطع کارشناسی دانشگاهها، نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی،31(59)،صص91-118.
روشن زهی،ساناز و ناستی زایی، ناصر(1401)، تحلیل رابطه بین هوش اخلاقی و تاب آوری دانشجویان با میانجی گری سرسختی روانشناختی،فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری،سال هفدهم، شماره 1، صص 152-161.
صفینژاد،فاطمه،کامیاب،حسین و کهنوجی، مرضیه(1402)،واکاوی آداب تربیت فرهنگی در نهج البلاغه( مطالعه موردی حوزه اخلاقیات)، نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی،60(31)،صص319-348.
طالبی قادیکلائی، حسن، هادی نزاد،زویا،حسین نتاج،ابوالفضل،حسینی، سیده لیلا و یعقوبی،طاهره ( 1401)، ارتباط هوش اخلاقی با فرسودگی شغلی در کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی مازندران طی پاندمی کووید19،مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دوره سی و دوم، شماره 212، صص 87-96.
شاهنده،آمنه،عبدالجباری، مرتضی،علیانسب،سید ضیاالدین و رحمانی، رضا(1398)، ارتباط هوش اخلاقی دانشجویان دانشگاههای پیام نور خوی و مهاباد با مشخصات جمعیت شناختی آنها با تأکید بر آموزه های قرآنی و ر وان شناسی،مجله پژوهش در دین و سلامت، سال پنجم، دوره سوم، صص 33-72.
عرشی ها،مرجان السادات،لایق، خزر،نوغانی،فاطمه،صدقی گوی آقاج،ناصر و تقوی لاریجانی،ترانه ( 1395)، بررسی ارتباط بین هوش اخلاقی و مهارتهای ارتباطی در دانشجویان پرستاری، نشریه اخلاق و تاریخ پزشکی ایران ،9(3)،صص 44-54.
علی اکبری دهکردی، مهناز( 1394) ، روان شناسی رشد(نظریه ها،پژوهش ها و آزمون ها)، تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.
علی زاده، زهرا ( 1397)، ارتباط هوش اخلاقی و هوش هیجانی با رفتار اخلاقی، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، سال سیزدهم، شماره 2، صص 167-174.
علوی، سید احسان و احمدی شهوه،معصومه (1401)، بررسی رابطه هوش اخلاقی و هوش اجتماعی با خودکارآمدی کارآفرینی،فصلنامه مطالعات نوین کاربردی در مدیریت، اقتصاد و حسابداری، سال پنجم، شماره 3، صص 34-46.
فیروزی، رضا( 1394)، آسیب شناسی دروس و جایگاه استادان معارف اسلامی با توجه به دیدگاههای دانشجویان علوم پزشکی ارومیه در دوره های دکترای حرفه ای ،فصلنامه مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، 63(2)، صص 151-172.
کیخا،احمد،حاجی علیا،نیره، محمدی مهر،مژگان، دارابی،فاطمه و خوشناوند، محسن ( 1398)، تحلیل وضعیت هوش اخلاقی دانشجویان(مورد کاوی: دانشگاه علامه طباطبایی)، نشریه نما، 7(1)، صص 43-53.
مجدالدین،طاهره،میردامادی،سیدمحمد و سرمدی،محمدرضا(1402)،طراحی الگوی رشد اخلاقی دانشآموزان درچارچوب فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی،نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی،60(31)،صص181-202.
مرعشی،سید علی، نقی ترابی،فریبا،بساک نژاد،سودابه و بشلیده،کیومرث (1398)، تأثیر آموزش آموزه های دینی ( مبتنی بر دعای مکارم الاخلاق)بر هوش اخلاقی دانشجویان،فصلنامه روانشناسی و دین، سال دوازدهم، شماره دوم، پیاپی 46، صص 23-36.
یزدانی، رضا و آصفی، مجتبی ( 1397) ، بررسی هوش اخلاقی در دانشجویان سال اول و ششم دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، نشریه اخلاق و تاریخ پزشکی، دوره یازدهم، صص 165-175.
یعقوبی،ابوالقاسم،عروتی موفق،اکبر و دلفان بیرانوند،آرزو (1398)، مبنا و ابعاد هوش اخلاقی براساس فرهنگ نهج البلاغه: یک بررسی تطبیقی،پژوهشنامه نهج البلاغه،7(28)،صص1-21.
Bao Z، Zhang W،Lai X،Sun W&Wang Y،(2015)،Parental attachment and Chinese adolescents'delinquency:The mediating role of moral disengagement،Journal of Adolescence, 11(4):37 -47.
Batstone D،(2003)، Saving the Corporate Soul: Combining Corporate Integrity with the Bottom Line، United States: Wharton School Publishing.
Borba M،(2018),Nine Competencies for Teaching Empathy,Journal of Educational Leadership,76(2):22-28.
Borba, M،(2005)، The step by step plan to building moral intelligence, nurturing kids’ hearts & souls،San Francisco: National Educator Awards, National Council of Self Steam.
Cohen, J، (2013)، Statistical power analysis for the behavioral sciences، Routledge، https://doi،org/10،4324/9780203771587
Flite CA& Harman LB، (2013)،Code of Ethics: Principles for Ethical Leadership، Journal of Perspectives in Health Information Management ، 10،Pp1-11.
Gini G، Pozzoli T& Hymel S،(2014)، Moral disengagement among children and youth: A Meta analytic review of links to aggressive behavior، Journal of Aggressive Behavior، 40(1): 56-68.
Lennick D, Kiel F، (2005)، Moral intelligence the key to enhancing business Performance and leader ship success، USA: Wharton School Publishing.
Liu,AMM،Fellows,R&Jess,Ng، (2012)، "Surveyors Perspectives on Ethics in Organizational Culture، Journal of Engineering, construction, and architectural management،11(6)،Pp438-449.
Narvaez, D، )2010،( The Emotional Foundations of High Moral Intelligence،Journal of New Directions for Child and Adolescent Development،No 10(129)،Pp77-94.
Ngammuk, P،( 2011)، A Study of 8 Fundamental Moral Characteristics among Thai Undergraduate Students, Hawaii International Conference of Education 9 th Annual Conference،Pp 4-7.
Wimalasiri, JS،(2001)، Moral Reasoning Capacity of Management Students and Practitioners: An Empirical Study in Australia، Journal of Managerial Psychology ، 16(8):614-634.
Zdenek,B&Schochor,D،(2007)، Developing moral literacy in the classroom،Journal Of Educational Administration،Vol 45،No4،Pp514-532.