این تحقیق، که با هدف تعیین میزان انطباق برنامههای درسی فرماندهان و مدیران با شاخصهای تربیت دینی انجام شده است از نظر هدف، کاربردی و از نظر نوع گردآوری دادهها، توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق شامل فراگیران، دانش آموختگان، استادان، مدیران و کارشناسان آموزشی دورههای فرماندهی و مدیریت است. با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه تحقیق 150 نفر تعیین شد. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه محقق ساخته با 51 سؤال بودکه روایی آن با استفاده از روش اعتبار محتوا و پایایی آن با محاسبه آلفای کرونباخ (951/0) تعیین شد. ابتدا کل اعضای جامعه آماری به دو گروه دانشجویان ـ دانش آموختگان و استادان ـ مدیران ـ کارشناسان تقسیم، و به نسبت، سهم نمونه هر گروه تعیین گردید. برای توصیف دادهها از شاخصهای مرکزی و پراکندگی و برای تحلیلهای آماری از آزمونهای فریدمن و کروسکال والیس استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد: شاخصهای بصیرت و ولایتمداری بیش از سایر شاخصها در برنامههای درسی دورههای فرماندهان و مدیران مورد توجه قرار گرفته؛ بنابراین جهتگیری عمده برنامههای درسی دورههای فرماندهان و مدیران سپاه مبتنی بر افزایش بصیرت و ولایتمداری است.
ندایی, هاشم, بختیاری, حسن, & محمدی, جعفر. (1393). بررسی شاخصهای تربیت دینی در برنامه های درسی دوره های فرماندهان و مدیران. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 21(19), -.
MLA
هاشم ندایی; حسن بختیاری; جعفر محمدی. "بررسی شاخصهای تربیت دینی در برنامه های درسی دوره های فرماندهان و مدیران", پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 21, 19, 1393, -.
HARVARD
ندایی, هاشم, بختیاری, حسن, محمدی, جعفر. (1393). 'بررسی شاخصهای تربیت دینی در برنامه های درسی دوره های فرماندهان و مدیران', پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 21(19), pp. -.
VANCOUVER
ندایی, هاشم, بختیاری, حسن, محمدی, جعفر. بررسی شاخصهای تربیت دینی در برنامه های درسی دوره های فرماندهان و مدیران. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 1393; 21(19): -.