این پژوهش با هدف تعیین میزان تأثیر برنامههای تربیت دینی آموزشگاه رزم مقدماتی شهید مدرس بر تربیت دینی سربازان انجام شده است. روش تحقیق به لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ روش گردآوری دادهها، توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق شامل سربازان تحصیل کرده (کارشناسی، ارشد و دکتری) با حدود 1200 نفر و مدیران و مربیان آموزشگاه به تعداد 80 نفر بوده است. با استفاده از جدول مورگان، تعداد نمونه مورد نیاز از سربازان 291 نفر و برای مدیران و مربیان 66 نفر برآورد شد که با روش نمونهگیری تصادفی سامانمند انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه محقق ساخته با 71 سؤال و گویه بود که از طریق آن دادههای مورد نیاز جمعآوری شد. برای تحلیل دادهها از شاخصهای آمار توصیفی و آزمونهای آلفای کرونباخ و فریدمن استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که برنامههای تربیتی آموزشگاه شهید مدرس بیشترین تأثیر را بر فراگیران در حوزههای واجبات نماز، مفاهیم قرآن، رذایل و فضایل اخلاق، آشنایی با زندگی پیامبر(ص) دارد و کمترین تأثیر را در حوزههای احکام نماز جمعه، آشنایی با فرقههای ضاله، مسائل غدیرشناسی و خودسازی فراگیران داشته است. همچنین بیشترین تأثیر برنامههای تربیتی در ابعاد باورهای دینی با میانگین 80/4، رفتارهای دینی با میانگین 72/4 و دانش دینی با میانگین 45/4 بوده است .
بهرامی, قاسم, بختیاری, حسن, & ندایی, هاشم. (1393). بررسی میزان تأثیر برنامه های تربیتی آموزشگاه رزم مقدماتی شهید مدرس بر تربیت دینی سربازان. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 22(24), -.
MLA
قاسم بهرامی; حسن بختیاری; هاشم ندایی. "بررسی میزان تأثیر برنامه های تربیتی آموزشگاه رزم مقدماتی شهید مدرس بر تربیت دینی سربازان", پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 22, 24, 1393, -.
HARVARD
بهرامی, قاسم, بختیاری, حسن, ندایی, هاشم. (1393). 'بررسی میزان تأثیر برنامه های تربیتی آموزشگاه رزم مقدماتی شهید مدرس بر تربیت دینی سربازان', پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 22(24), pp. -.
VANCOUVER
بهرامی, قاسم, بختیاری, حسن, ندایی, هاشم. بررسی میزان تأثیر برنامه های تربیتی آموزشگاه رزم مقدماتی شهید مدرس بر تربیت دینی سربازان. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 1393; 22(24): -.