هدف این مطالعه، بررسی تجربه زیسته متخصصان تعلیم و تربیت از راهکارهای گسترش ابعاد و عوامل رفتار اخلاقی زمینهساز ظهور در برنامههای درسی دانشگاهی است. روش پژوهش، کیفی است و جامعه آماری آن متخصصان حوزههای برنامه درسی و فلسفه تعلیم و تربیت هستند که به کمک روش نمونه گیری هدفمند (غیر تصادفی) پانزده نفر از آنان به عنوان نمونه انتخاب شدهاند. دیدگاههای افراد از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته به دست آمده و برای تجزیه و تحلیل اطلاعات نیز از روش کدگذاری اسمیت استفاده شده است. عمدهترین یافتههای پژوهش بیانگر این است که از دیدگاه متخصصان ملاحظات عملی و راهکارهای پیشنهادی گسترش و نفوذ ابعاد و عوامل رفتار اخلاقی زمینهساز ظهور در برنامههای درسی دانشگاهی را میتوان در قالب چهار عنصر اصلی (اهداف، محتوا، روشهای یاددهی ـ یادگیری و ارزشیابی) و 47 مضمون فرعی استخراج و تدوین کرد و در صورت توجه همهجانبه به راهکارهای پیشنهادی متخصصان، تربیت اخلاقی مبتنی بر آموزه مهدویت نظام مطلوبی مییابد و دانشجویان را به کمال شایسته خویش رهنمون میسازد تا از سبک زندگی مهدوی مطلوبی با همنوعان خود برخوردار شوند و رابطه خود را با هستی واقعبینانه کنند و در راستای تحقق اهداف آفرینش و رسیدن به قرب الهی از مواهب پروردگار بهرهمند گردند.
سبحانی نژاد, مهدی, فقیهی, علی نقی, & نجفی, حسن. (1394). تجربه زیسته متخصصین تعلیم و تربیت از راهکارهای گسترش رفتار اخلاقی زمینهساز ظهور در برنامههای درسی دانشگاهی. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 23(26), -.
MLA
مهدی سبحانی نژاد; علی نقی فقیهی; حسن نجفی. "تجربه زیسته متخصصین تعلیم و تربیت از راهکارهای گسترش رفتار اخلاقی زمینهساز ظهور در برنامههای درسی دانشگاهی", پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 23, 26, 1394, -.
HARVARD
سبحانی نژاد, مهدی, فقیهی, علی نقی, نجفی, حسن. (1394). 'تجربه زیسته متخصصین تعلیم و تربیت از راهکارهای گسترش رفتار اخلاقی زمینهساز ظهور در برنامههای درسی دانشگاهی', پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 23(26), pp. -.
VANCOUVER
سبحانی نژاد, مهدی, فقیهی, علی نقی, نجفی, حسن. تجربه زیسته متخصصین تعلیم و تربیت از راهکارهای گسترش رفتار اخلاقی زمینهساز ظهور در برنامههای درسی دانشگاهی. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 1394; 23(26): -.