اخوی، اصغر (1390)، روشهای تربیت اخلاقی از دیدگاه اسلام، راه تربیت، 6 (16): 49 ـ 82.
افکاری، فرشته (1393)، نقد و بررسی رویکردهای تربیت اخلاقی در دوره ابتدایی در کتابهای درسی بخوانیم، بنویسیم، قرآن، هدیههای آسمان، تعلیمات اجتماعی و طراحی الگوی برنامهدرسی (رساله دکتری)، تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
بحرانی، محمود (1382)، تحلیلمحتوایکتبدورهابتداییازلحاظمفاهیمدینواخلاقی، شورای تحقیقات سازمان آموزشوپرورش استان لرستان.
جامخانه، کیوان (1390)، تربیت اخلاقی در دوره ابتدایی: تحلیل محتوای کتابهای فارسی بخوانیم (پایاننامه کارشناسی ارشد)، کردستان: دانشگاه کردستان.
حسنی، محمد و وجدانی، فاطمه (1396)، تحلیل محتوای کیفی کتابهای مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی ازمنظر تربیت اخلاقی، تربیت اسلامی، 12(25): 29 ـ 54.
حسنی، محمد (1395)، بررسی رویکرد تربیت اخلاقی در نظام تربیت رسمی و عمومی دوره ابتدایی، تربیت اسلامی، 11(22): 25 ـ 51.
درامامی، نرگس (1390)، تحلیلمحتوایکتابهایبخوانیم،تعلیماتاجتماعی (مدنی)،هدیههایآسمانیو قرآنپایههایسومتاپنجمابتداییسال1388بهمنظوربررسیبرخیمقولههایتربیتاخلاقی (پایاننامه کارشناسی ارشد)، تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
رضاداد نام، فاطمه (1390)، مبانیوراهکارهایتربیتاخلاقیدرقرآنکریم (پایاننامه کارشناسی ارشد)، مشهد: دانشگاه فردوسی.
رفیعی، بهروز (1395)، اصول تربیت اخلاقی ازمنظر اسلام: رویکردی تطبیقی، اخلاق وحیانی، 5 (1): 114 ـ 97.
روزنانی، هاشم (1381)، اسلامیکردن برنامه آموزشی و تحصیلی، ترجمۀ سوسن کشاورز،روششناسی علوم انسانی، 9 (32): 87 ـ 110.
شکاری، عباس؛ رحیمی، حمید و غربا، مبینا (1393)، آسیبشناسی تربیت اخلاقی ازمنظر برنامه درسی پنهان (مورد پژوهش: دانشگاه کاشان). مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 5 (9): 143ـ124.
شهریاری، محمد و شرفی، محمدرضا (1393)، الگوی تربیت اخلاقی اسلامی با محوریت کرامت نفس، پژوهش در مسائل تعلیموتربیت اسلامی، 22 (23): 56 ـ 27.
صمدی، معصومه؛ دوایی، مهدی و اقبالیان، طاهره (1391)، مبانی، اصول و روشهای تربیت اخلاقی در سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)، پژوهش در مسائل تعلیموتربیت اسلامی، 20 (16): 64 ـ 27.
عابدینی بلترک، میمنت و نیلی، محمدرضا (1393)، تحلیل جایگاه سازندهگرایی بهعنوان رویکرد نوین یادگیری در کتابهای درسی دوره ابتدایی، پژوهش در برنامهریزی درسی، 11 (13):17 ـ 6.
عابدینی بلترک، میمنت (1389)، تجزیهوتحلیل محتوای کتابهای درسی برمبنای مؤلفههای آموزش سلامت (پایاننامه کارشناسی ارشد)، بابلسر: دانشگاه مازندران.
کریمی، روحالله (1394)، بررسی مبانی نظری تربیت اخلاقی در حلقه کندوکاو اخلاقی، پژوهشنامه مبانی تعلیموتربیت، 5 (2): 87 ـ 62.
کهنوجی، مرضیه (1393)، تجلی ابعاد تربیت اخلاقی در رفتار اعضای هیئتعلمی دانشگاه، مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی، 8 (6): 89 ـ83.
موحدی پارسا، فاطمه؛ جاویدی کلاته جعفرآبادی، طاهره؛ همتبناری، علی و شعبانی ورکی، بختیار (1397)، امکان تربیت اخلاقی کودکان تا هفت سال براساس آموزههای اسلام (آیات و روایات)، تربیت اسلامی، 13 (26). 7 ـ 24.
موسوینیا، فاطمه و صفار حیدری، حجت (1391)، بررسی نقش و جایگاه معلم بهعنوان برجستهترین الگوی اخلاقی در آموزش ازمنظر اسلام، اخلاق و تاریخ پزشکی، 5 (9): 105 ـ 104.
نجفی، حسن؛ جعفری هرندی، رضا و رهنما، اکبر (1393)، تحلیل محتوای بعد اخلاقی اهداف مصوب در کتابهای درسی دورة متوسطه ایران، معرفت اخلاقی، 5 (1): 106 ـ 88
وزارت آموزشوپرورش (1390)، سندتحولبنیادینآموزشوپرورش، تهران: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی.
وزارت آموزشوپرورش(1391)، سندبرنامهدرسیملیجمهوریاسلامیایران، تهران: دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش.