قرآن کریم.
ادیب، یوسف (1389)، تأثیر آموزش انضباطمحور بر حیطههای یادگیری دانشآموزان، فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، 5 (19): 88 ـ 65.
اسمعیلی، سعید (1392)، فلسفه اخلاق لویناس در نگاه دریدا، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده الیهات و معارف اسلامی دانشگاه پیامنور.
اصغری، محمد (1388)، رابطه اخلاق و الهیات در فلسفه ایمانوئل لویناس، فصلنامهتأملات فلسفی، 1 (4): 42 ـ 27.
اصغری، محمد (1391)، تقدم اخلاق بر فلسفه در اندیشۀ ایمانوئل لویناس، فصلنامهپژوهشهایفلسفی. 6 (10): 41 ـ 23.
امید، مسعود (1380)، نظری بر زندگی و برخی از آراء علامه طباطبایی، تهران: سروش.
باقری، خسرو (1377)، نقد تطبیقی اخلاق قدما و روانشناسی معاصر، تهران: سازمان تبلیغات اسلامی.
باقری، خسرو (1391)، تأملی بر روابط فرهنگ بازار و دانشگاه، دوفصلنامه علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز، 19 (2): 22 ـ 7.
بزرگی، آزاده (1396)، بررسی و بازسازی ماهیت مسئولیت باتوجهبه نگاه معطوف به خود کانت و نگاه معطوف به دیگری لویناس و دلالتهای آن در تربیت اخلاقی، رساله دکتری دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران.
پورحسن، قاسم (1392)، اعتباریات اجتماعى و نتایج معرفتى آن؛ بازخوانى دیدگاه علامه طباطبایی، فصلنامهحکمتوفلسفه، 9 (36): 70 ـ 47.
جاوید صباغیان، مقداد (1395)، پوشیدگی هنر؛ مروری بر فلسفه و اخلاقیات امانوئل لویناس و آراء او درباب هنر، فصلنامه ادبیات نمایشی و هنرهای تجسمی، 1 (2): 72 ـ 63.
جهانبگلو، رامین (1377)، اندیشه عدم خشونت، ترجمه محمدرضا پارسایار، تهران: نشر نی.
حبیبی، سلیمان و اکبری، رضا (1393)، تبیین فلسفی مسئولیت اخلاقی از دیدگاه محمدحسین طباطبایی، فصلنامهپژوهشهای فلسفی کلامی، 16 (2): 30 ـ 7.
حسنی، محمد (1395)، بررسی رویکرد تربیت اخلاقی در نظام تربیت رسمی و عمومی دوره ابتدایی، دوفصلنامهتربیت اسلامی، 11 (22): 51 ـ 25.
حسینزاده، اکرم (1386)، آسیبشناسی تربیت اخلاقی، فصلنامهکتاب نقد،10 (2): 128 ـ 113.
حقیقت، شهربانو و مزیدی، محمد (1387)، بررسی و ارزیابی زمینه فلسفی و روشهای آموزشی چهار رویکرد تربیت اخلاقی معاصر،
فصلنامه اندیشه دینی،
8 (26): 134 ـ 105.
داوودی، محمد (1385)، رویکرد و پرسش های بنیادین در تربیت اخلاقی، فصلنامه انجمن معارف اسلامی ایران، 2 (6): 157 ـ 153.
صالحی، اکبر و یاراحمدی، مصطفی (1387)، تبیین تعلیموتربیت اسلامی از دیدگاه علامه طباطبایی باتأکیدبر هدفها و روشهای تربیتی، دو فصلنامه تربیت اسلامی، 3 (7): 50-23.
ضیمران، محمد (1387)، بررسی اجمالی درونمایه آموزهها و آثار لویناس، ماهنامه کتاب ماه فلسفه. 2 (3): 69 ـ 63.
طباطبایی، محمدحسین (1350)، قرآن در اسلام، تصحیح محمدباقر بهبودی، تهران: دارالکتب الاسلامیه.
طباطبایی، محمدحسین (1355)، شیعه، مذاکرات و مکاتبات پرفسور هانری کربن با علامه سیدمحمدحسین طباطبایی، به کوشش علیاحمد میانجی و هادی خسروشاهی، تهران: مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران.
طباطبایی، محمدحسین (1372)، اصول و فلسفه روش رئالیسم، جلد 2، تهران: صدرا.
طباطبایی، محمدحسین (1386)، تفسیر المیزان فی تفسیر القرآن، ترجمه محمدباقر موسوی همدانی، قم: دفتر انتشارات اسلامی.
طباطبایی، محمدحسین (1387الف)، بررسیهایاسلامی، قم: بوستان.
طباطبایی، محمدحسین (1387ب)، انسان از آغاز تا انجام، ترجمه و تعلیق صادق لاریجانی، قم: بوستان کتاب.
طباطبایی، محمدحسین (بیتا)، بررسیهای اسلامی، به کوشش سیدهادی خسرو شاهی، قم: دفتر تبلیغات اسلامی.
طباطبایی، محمدحسین (بیتا)، روابط اجتماعی در اسلام، تهران: آزادی.
ظاهر، رقیه (1390)، آسیبشناسی تربیت اخلاقی در نظام آموزشی (مطالعه موردی: دیدگاه معلمان شهرستان بابل)، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه مازندران.
علیا، مسعود (1395)،کشف دیگری همراه با لویناس، تهران: نشر نی.
کشانی، مهدیه (1389)، هستیشناسی از دیدگاه علامه طباطبایی و آثار و نتایج تربیتی آن، فصلنامه حکمت و فلسفه، 6 (2): 138 ـ 119.
لچت، جان (1378)، پنجاه متفکر بزرگ معاصر از ساختارگرایی تا پسامدرنیته، ترجمه محسن حکیمی، تهران: خجسته.
محمودنژاد مقدم، آزاده (1397)، اهمیت دیگری در فلسفه اخلاقی و تربیتی امانوئل لویناس، تهران: سخنوران.
موسوی مقدم، رحمتالله و علیزمانى، امیرعباس (1390)، ساحتهای وجودی انسان از دیدگاه علامه طباطبایی، فصلنامه اندیشهنویندینی، 7 (27): 76 ـ 53.
نمو، فیلیپ (1387)، اخلاق و نامتناهی، ترجمه مراد فرهادپور و صالح نجفی، تهران: فرهنگ صبا.
وجدانی، فاطمه (1391)، تحلیل مبانی فلسفی تربیت اخلاقی ازمنظر علامه طباطبایی(ره) و ارائه الگویی نظری جهت کاهش شکاف میان معرفت و عمل اخلاقی، رساله دکتری دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس.
وجدانی، فاطمه؛ ایمانی، محسن؛ اکبریان، رضا و صادقزاده قمصری، علیرضا (1392)، ماهیت تربیت اخلاقی ازنظر فردی یا جمعیبودن از دیدگاه علامه طباطبایی، فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیموتربیت اسلامی، 21 (18): 23 ـ 11.
Bernasconi, Robert and Keltner, Stacy (2002). Emmanuel Levinas: the phenomenology of sociality and the Etics of Alterity . A handbook of phenomenological approaches to moral philosophy. John Drummond and Lester Embree. Springer science Business Media, B. V.
Chalier, Catherine (2002) .what ought I to Do? Morality in khant and Levinas. Translated by J.M.Todd. Lthaca. NY: Cornell University press.
Levinas, Emmanuel (1947). De l'existence ý l'existant[From Existence to the Existent] Paris: Fontain.
Levinas, Emmanuel (1979). Totality and Infinity. Trans. A.Lingis. Pittsburgh:Duquesne