قرآن کریم
آهنچیان، محمدرضا و طاهرپور، محمدشریف (1390)، نشانههای مدرنیته در نظام آموزشوپرورش ایران، ماهنامه مهندسی فرهنگی، 53 و 54: 8 ـ 25.
بابازاده، طاهره و نوروزی، رضاعلی (1392)، تحلیلی بر اهداف و روشهای تربیتی مبتنیبر کمال نفس از دیدگاه ملاصدرا، دو فصلنامه علمی ـ پژوهشی تربیت اسلامی، 16: 56 ـ 31.
باردن، لورنس (۱۳۷۵)، تحلیل محتوا، ترجمه ملیحه آشتیانی و محمد یمنیدوزی سرخابی، تهران: انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.
پورمحمودی، عارف و ملکی، حسن (1394)، تربیت عقلانی از دیدگاه علامه جعفری و پیامدهای تربیتی آن، پژوهش در مسائل تعلیموتربیت اسلامی، 29: 48 ـ 29.
حسینی خامنهای، سیدعلی (1397)، طرح کلی اندیشه اسلام در قران، قم: مؤسسه فرهنگی ایمان جهادی.
حسینی خامنهای، سیدمحمد (1380)، نفس در حکمت متعالیه ملاصدرا، خردنامه صدرا، 24: 42 ـ 34.
خلیلیشورینی، سیاوش (۱۳۷۵)، روش تحقیق در علوم انسانی، تهران: یادواره کتاب.
دهقان سیمکانی، رحیم (1392)، کاربرد عقل در اخلاق؛ بررسی دیدگاه صدرالمتألهین، معارف عقلی، 1: 140 ـ 117.
رضایی، محمدجعفر؛ نوروزی، رضاعلی و سپاهی، مجتبی (1397)، کارکردهای تربیت عقلانی از دیدگاه آیتالله جوادی آملی، پژوهش در مسائل تعلیموتربیت اسلامی، 38: 53 ـ 29.
شعبانی، بختیار (1377)، درآمدی بر مراحل تربیت در قران، مطالعات اسلامی، 39 و 40: 79 ـ 104.
صدرالمتألهین شیرازی، محمدبنابراهیم (1363)، مفاتیح الغیب، ترجمه محمد خواجوی، تهران: انتشارات مولی.
صدرالمتألهین شیرازی، محمدبنابراهیم (1387)، شواهدالربوبیه، ترجمه غلامحسین رضانژاد، جلد 2، قم: انتشارات آیت اشراق.
صدرالمتألهین شیرازی، محمدبنابراهیم (1362)، مبدأ و معاد، ترجمه احمدبنمحمد حسینی اردکانی، تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
صدرالمتألهین شیرازی، محمدبنابراهیم (1360)، اسرارالایات، ترجمه محمد خواجوی، تهران: مؤسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی.
صدرالمتألهین شیرازی، محمدبنابراهیم (1366)، شواهدالربوبیه، ترجمه جواد مصلح، تهران: انتشارات سروش.
فاضلی، مهسا (1390)، اصول و مراحل تربیت دینی کودکان باتأکیدبر سخنان و سیره عملی رسول خدا(ص)، ماهنامه معرفت، سال20، ش1: 33.
فرزند وحی، جمال و حیدرنژاد، طاهره (1392)، مراحل تربیت از دیدگاه قران، سنت و علم روانشناسی، نشریه قرآنپژوهی حسنی، 17: 101.
مؤمنی، ناصر (1396)، تربیت انسان در پرتو انسانشناسی صدرایی، حکمت صدرایی، 2: 168 ـ 153.
مشیری، ملیحه (1396)، نسبت مفهومی تربیت عقلانی و تربیت دینی ازمنظر ابنسینا، مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی، 24: 108 ـ 97.
مصلح، جواد (1383)، علم النفس یا روانشناسی صدرالمتألهین، جلد 3، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
مصلح، جواد (1352)، علم النفس یا روانشناسی صدرالمتألهین، جلد 1، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
ملکی، حسین (۱۳۷۹)،تربیت عقلانی در نهجالبلاغه و دلالتهای آموزشی آن، مسائل کاربردی تعلیموتربیت اسلامی، ۴: ۴۸۱ ـ ۵۰۴.
نوروزی، رضاعلی؛ حقیقت، رقیه؛ مظاهری، مهدی و نصرتی هشتی، کمال (1392)،تربیت صدرایی مبتنیبر فرایند ادراک، آیین حکمت، 15: 178 ـ 147.
نوروزی، رضاعلی و طاهره، بابازاده (1389)، پیامدهای تربیتی نفس ازمنظر ملاصدرا، اندیشه نوین دینی، 23: 112 ـ 91.
Maring, P. H. (2001). Qualitative content analysis- research instrument or mode of interpretation? http: //www. unituebingen. de/ gualitative-psychologic/
t-WSD1/Mayring-en. htm.