قرآن کریم (1371)، ترجمه الهی قمشهای، قم: انتشارات اسماعیلیان.
ابراهیمى، احمد (1388)، راهکارهاى عملى آموزش اخلاق و مهارتهاى زندگى، قم: مؤسسه بوستان کتاب.
احمدی، احمد (1380)، اصول و روشهای تربیت در اسلام، تهران: انتشارات واحد فوق برنامه جهاد دانشگاهی.
احمدینژاد، علی و مجیدی، رضا (1385)، بررسی راههای تقویت و حفظ دینداری و دینباوری نسل جوان در برابر تهاجم فرهنگی غرب، پایاننامه کارشناسی ارشد.
اشتراوس، انسلم و کوربین، جولیت (1390)، مبانی پژوهش کیفی، فنون و مراحل تولید نظریه زمینهای، ترجمه ابراهیم افشار، تهران: نشر نی.
بازرگان، عباس (1396)، مقدمهای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته رویکردهای متداول در علوم رفتاری، تهران: دیدار.
بشیری وثیق، احمد (1382)، بررسی شیوههای جدید تربیت دینی دانشآموزان از دیدگاه دانشمندان تعلیموتربیت، طرح پژوهشی سازمان آموزشوپرورش استان همدان.
بیات، یحیی و تلخابی، محمود (1381)، بررسی میزان آگاهی دانشآموزان دختر و پسر دوره متوسطه استان زنجان از احکام دینی، طرح پژوهشی سازمان آموزشوپرورش استان زنجان.
بیابانگرد، اسماعیل (1376)، روشهاى افزایش عزتنفس در کودکان و نوجوانان، تهران: انجمن اولیا و مربیان جمهورى اسلامى.
پژوهشگاه علوم و فناوری ایران (20/12/64)، طرح کلیات نظام آموزشوپرورش جمهوری اسلامی ایران مصوب شورای تغییر بنیادی نظام آموزشوپرورش
https://ganj -old.irandoc.ac.ir/articles/345287
جعفری، سیدابراهیم؛ سیادت، سیدعلی و بهادران، نرگس (1387)، بررسی عوامل مؤثر در شادمانی مدارس، روانشناسی و علوم تربیتی (اندیشههای نوین تربیتی)، ش 14: 31 ـ 44.
خمینی، امام روحالله (1361)، صحیفه نور، جلد 3، تهران: انتشارات شرکت سهامی، چاپخانه وزارت ارشاد.
داوودی، محمد (۱۳۸۳)، سیره تربیتی، تربیت دینی، پیامبر خاتم، اهل بیت، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، قم، ایران.
دلشاد تهرانی، مصطفی (1380)، سیری در تربیت اسلامی، تهران: انتشارات دریا.
سلیمانیفر، ثریا (1384)، بررسی شخصیت جوان از دیدگاه قرآن، حدیث و علم روانشناسی، تهران: فرهنگ مکتوب.
سعیدی مقدم، ف (1375)، بررسی رابطه بین ساخت تربیتی و مذهبی خانواده با ارزشهای اخلاقی نوجوانان شهرتهران، چکیده تازههای تحقیق در مراکز دانشگاهی.
سیدین، غلامحسین (1379) مبانی تربیت فرد و جامعه از دیدگاه اقبال، تهران: فردوس.
سمیعی درونه، رضا (1394)، اصول و اهداف آموزشوپرورش ابتدایی، کنفرانس ملی روانشناسی و علوم تربیتی
دوره دوم.
شرفی، محمدرضا (1391)، دنیای نوجوان، تهران، وزارت آموزشوپرورش، موسسه فرهنگی منادی تربیت.
شریفالرضی، محمدبنحسین (1384)، نهجالبلاغه، ترجمه محمدجعفر امامی و محمدرضا آشتیانی زیر نظر آیتالله مکارم شیرازی، قم: مدرسه الامام علی بن ابیطالب(ع).
صافی، احمد (1371)، اهمیت و ضرورت جذب، تربیت و تأمین مدارس در ایران، فصلنامه مدیریت در آموزشوپرورش (3) (4).
صالحی، اکبر و یاراحمدی، مصطفی (1387)، تبیین تعلیموتربیت اسلامی از دیدگاه علامه طباطبایی با تأکید بر هدفها و روشهای تربیتی، فصلنامه علمی ـ تخصصی تربیت اسلامی، دوره 3، ش 7: 50 ـ 23.
محمدی ریشهری، محمد (1384)، میزانالحکمه، ترجمه حمیدرضا شیخی، قم: دارالحدیث.
طباطبایی، سیدمحمدحسین (1374)، المیزان فی تفسیر القرآن، ترجمه سیدمحمدباقر موسوی همدانی، قم: انتشارات اسلامی جامعه مدرسین.
فرهادیان، رضا (1390)، مبانی تعلیموتربیت در قرآن و احادیث، قم: مؤسسه بوستان کتاب.
فضلاللهی، سیفاله؛ جهانگیر اصفهانی، نرگس و حقگویان، زلفا (1389)، سنجش میزان و عوامل مؤثر بر شادی دانشجویان پردیس قم دانشگاه تهران، فصلنامه علمی ـ پژوهشی روانشناسی و دین،3 (4)،89 ـ 108.
فلسفی، محمدتقی (1377)، گفتار فلسفی (جوان ازنظر عقل و احساسات، جلد1)، تهران: هیئت نشر معارف اسلامی.
فهیمی، محمدظاهر (1388)، روش عادتی دینی ازمنظر آموزههای اسلامی، مجموعه همایش تربیت دینی، قم: انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره).
قربانزاده، سلامالله (1377)، بررسی عوامل مؤثر در رشد و تثبیت باورهای دینی دانشآموزان دوره متوسطه استان آذربایجان غربی، طرح پژوهشی سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی.
کامیاب، زهره ؛ حسینپور، محمد و سودانی، منصور (1388)، بررسی اثربخشی آموزش شادمانی به شیوه فوردایس
بر افزایش شادمانی بیماران مبتلا به دیابت، دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (اصفهان) (42): 123 ـ 108.
کاویانی، محمد (1389)، تربیت اسلامی (گذر از اهداف کلی به اهداف رفتاری)، پژوهش میانرشتهای قرآنکریم، دوره 1، ش 3.
کریمی، رضا (1386)، کلیدها و تکنیکهای طلایی تربیت برتر، چاپن شر حیات قم.
کشاورز، سوسن (1387)، شاخصها و آسیبهای تربیت دینی، مقاله 4، دوره 3، ش 6، تابستان: 93 ـ 122.
کلینی، محمدبنیقعوب (1375)، اصول کافی، ترجمه سیدجواد مصطفوی، نشر: فرهنگ اهل بیت.
لطفآبادی، حسین (1383)، روانشناسی رشد (2) نوجوانی، جوانی و بزرگسالی، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
مبانی نظری سند تحول بنیادین در نظام تعلیموتربیت رسمی جمهوری اسلامی ایران، آذر 1390، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی.
مجلسی، محمدباقر (1403)، بحارالانوار، ترجمه ابوالحسن موسوی همدانی، تهران: کتابخانه مسجد حضرت ولی عصر (عج).
مشایخیراد، شهابالدین (1385)، تعلیموتربیت دینی، مجموعه مقالات، پژوهشگاه حوزه ودانشگاه.
موسو ی خمینی، روحالله (1364)، فرهنگ و تعلیموتربیت، تهران: امیرکبیر.
نصوحی دهنوی، محمود؛ احمدی، سیداحمد و عابدی، محمدرضا (1383)، بررسی رابطه میزان شادی و عوامل آموزشگاهی دانشآموزان دبیرستانی، دانش و پژوهش در روانشناسی، 19.
نقیب زاده، میرعبدالحسین (1385)، نگاهی به فلسفه آموزشوپرورش، تهران: طهوری.
نوری، وحید (1389)، اخلاق دانشجویی در اسلام، تهران: انتشارات آگاه.
Buss, D. M. (2000)."The Evolotion of Happiness", American pycologist, 55 (1), 15, p. 23 - 27.
Cotton, S. Larkin, E. Hoopes, A. Cromer, BA. Rosenthal, SL. (2005). The impact of adolescent spirituality on depressive symptoms and health risk behaviors. Journal of Adolescent Health. 36(6): 529.
Dickey, MT (1999). "The Pursuit of Happiness" Http://www.Dicky.org/Happy. htm.mcmahon, 2006
Eysenck, H. J. (1990), Happiness ,Fact and Myths,London,Lawrence Erlbaum.
Veenhoven, R. (1988). Thautility of Happiness social Indicators Reaserch, 20, p, 254 - 333.