قرآن کریم، ۱۳۸۶، ترجمه محمدمهدی فولادوند، چاپ اول، مشهد: نشر هاتف.
احمدی یاقوتی، ا، (۱۳۸۹)، بررسی اندیشهها و تأثیر امام موسی صدر بر جامعه لبنان، به راهنمایی: محمد مظلوم خراسانی، دانشگاه فردوسی مشهد، کارشناسی پژوهشگری علوم اجتماعی، دانشگاه فردوسی مشهد.
ادیب، زهرا؛ جعفرآبادی، علی و خسروجردی، مریم ،(۱۳۹۷)، گزارش همایش مدرسه تربیتی امام موسی صدر و دلالتهای آن در زمان حاضر، تهران:موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر.
اسکاف، ا، (۱۳۹۶)، بررسی تحلیلی مبانی قرآنی-روایی آراء اجتماعی امام موسی صدر، به راهنمایی: کاووس روحی برندق. کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.
بهشتی، سعید؛ نیکویی ، روشنک، (۱۳۹۰)، کاوشهایی در باب فلسفه تربیت دینی از دیدگاه اسلام، تهران: مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم انسانی.
توماس، آر.ام، (۱۳۷۹)، تربیت دینی، مترجم : سید محمدصادق موسوی، مجله: معرفت ، شماره۳۴ ، از ص۱۱۳-۱۲۰
سجادی، مهدی،(۱۳۷۹)، رویکردها و روشهای تربیت اخلاقی و ارزشی، پژوهشهای فلسفی و کلامی. ش۳
سعیدی رضوانی، محمود، (۱۳۸۰) ،تبیین برنامه درسی پنهان در درس بینش اسلامی دوره متوسطه، به راهنمایی: دکتر علیرضا کیامنش. رساله دکتری رشته برنامهریزی درسی، دانشگاه تربیتمعلم تهران.
شکوهی ، غلامحسین، (۱۳۸۷)، تعلیم تربیت و مراحل آن، مشهد : به نشر.
شمص، منی، (۲۰۱۶)، اندیشه تربیتی امام موسی صدر، به راهنمایی: طلال عتریسی. کارشناسی ارشد، رشته مطالعات عمیق جامعهشناسی آموزشی، دانشگاه لبنان.
صدر، موسی ،(۱۳۹۴)، نای و نی: جستارهایی درباره اسلام، انسان، لبنان و مقاومت ، ترجمه علی حجتی کرمانی. تهران: موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر.
صدر، موسی، (۱۳۹۰)، حدیث سحرگاهان، گفتارهای تفسیری، ترجمه: علیرضا محمودی؛ مهدی موسوی نژاد، تهران: موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر.
صدر، موسی، (۱۳۹۱)، برای زندگی، گفتارهای تفسیری، ترجمه: مهدی فرخیان، تهران: موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، چاپ دوم.
صدر، موسی، (۱۳۹۲)، سفر شهادت، ترجمه : مهدی فرخیان؛ احمد ناظم، تهران: موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر.
صدر، موسی،(۱۳۹۵)، ادیان در خدمت انسان، برخی سخنرانیها، مقالات، مصاحبهها و بیانیههای امام موسی صدر، ویراست دوم، تهران: موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر.
صمدی، پروین؛ مهر محمدی، م، (۱۳۸۲) ،بازنگری در الگوی آموزش دینی جوانان و نوجوانان در دوره تحصیلی متوسطه، فصلنامه نوآوریهای آموزشی. ش۳
ضاهر، یعقوب ، (۱۳۹۶)، گامبهگام با امام (۱۲ جلدی)، ترجمه گروه مترجمان موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر ویرایش مهدی فرخیان و مهدی موسوی نژاد، تهران: موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر.
عبدلی، معصومه، (۱۳۹۵)، بررسی سیره نظری و عملی امام موسی صدر بهمنظور استنتاج فلسفه تربیتی، به راهنمایی: علیرضا محمود نیا، ، دکتری، رشته تاریخ و فلسفه آموزشوپرورش، دانشگاه خوارزمی.
مریدی، فاطمه، (۱۳۹۴)، الگوی الهیات اجتماعی اسلامی در اندیشه و آثار امام موسی صدر و شهید محمد بهشتی، به راهنمای: علیرضا حسینی بهشتی، رشته دینپژوهی، دانشگاه ادیان و مذاهب.
مطهری، مرتضی، (۱۳۷۳)، تعلیموتربیت اسلامی، تهران: انتشارات صدرا.
مهدوی کنی، محمد سعید، (۱۳۸۷) ،دین و سبک زندگی، تهران: انتشارات دانشگاه امام صادق(ع).
آذربایجانی، مسعود، ۳-۶-۱۳۹۵، بررسی دیدگاه امام موسی صدر درباره مواجهه تربیتی با جوانان، خلاصه سی و سومین درس گفتار ماهانه اندیشه و عمل ، سایت موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر. http://imamsadr.ir/
مهریزی م، ۳۱-۲-۱۳۹۷، درآمدی بر قرآنشناسی امام موسی صدر، خلاصه چهل و نهمین درس گفتار اندیشه و عمل، سایت موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، http://imamsadr.ir/8957/darsgoftar49/.
مریدی، فاطمه؛ حسینی بهشتی، سید علیرضا (1395). الگوی الهیات اجتماعی اسلامی در اندیشه و آثار موسی صدر؛ امت واحده. دو فصلنامه علمی پژوهشی جستارهای فلسفه دین بهار و تابستان 1395 - شماره 11.
Olawale Fahm, AbdulGafar (2017). Islam as an embodied faith for the young minds: Aisha Lemu and religious education in Nigeria. Department of Religions, University of Ilorin, P.M.B. 1515, Ilorin, Nigeria.
loukes H (1965) New Ground in Christian Education (London, SCM Press).