احدی، حسن و جمهری، فرهاد. (1398). روانشناسی رشد نوجوانی و بزرگسالی (جوانی، میانسالی، پیری). تهران: پردیس.
الطایی، علی. (1378). بحران هویت قومی در ایران. تهران: شادگان.
بختیاری، حسن و قاسم آقا، علیرضا. (1393). الگوی ارزشهای اسلامی- انقلابی برای نسلهای آینده. فصلنامه پاسداری فرهنگی انقلاب اسلامی، 3(10)، .
بیابانگرد، اسماعیل. (1384). روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. تهران: نشر دوران.
پاک مهر، حمیده و نام، شهرت و نام، شهرت. (1396). ماهیت گفتمانسازی آموزههای انقلاب اسلامی و ویژگیهای آن در برنامههای درسی نظام آموزشوپرورش. فصلنامه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 2(40)، 7-3.
پاک مهر، حمیده و نام، شهرت و نام، شهرت. (1395). ﺑﺮرﺳﯽ و ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻣﺤﺘﻮای ﮐﺘﺐ درﺳﯽ دوره اﺑﺘﺪاﯾﯽ از ﺣﯿﺚ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ آﻣﻮزهﻫﺎی اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﻧﻈﺮات ﺷﻬﯿﺪ ﻣﻄﻬﺮی در ﮐﺘﺎب ﭘﯿﺮاﻣﻮن اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﯽ. فصلنامه پاسداری فرهنگی انقلاب اسلامی، 6(14)، 196-175.
پروانه، فرهاد نام، شهرت و نام، شهرت. (1395). بررسی میزان توجه به مؤلفههای هویت انقلابی در کتابهای درسی تاریخ دوره تحصیلی متوسطه (رشتههای علوم پایه) از سال 1357 تا 1388. فصلنامه مطالعات انقلاب اسلامی، 13(44)، 42-29.
تاجیک، محمدرضا. (1384). روایت غیریت و هویت در میان ایرانیان. تهران: فرهنگ گفتمان.
درویشی، لیلا و احمدی، پروین. (1391). تحلیل محتوای برنامه فرهنگی دوره متوسطه بر اساس نمادهای ملی و مذهبی. فصلنامه پژوهش در برنامهریزی درسی، 2(8)، 32-15.
دوران، بهزاد. (1388). هویت اجتماعی (رویکردها و نظریهها). تهران: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی.
شمشیری، بابک. (1387). درآمدی بر هویت ملی. شیراز: نوید.
شورای عالی انقلاب فرهنگی. (1390). سند تحول بنیادین آموزشوپرورش. تهران: وزارت آموزشوپرورش.
شورای عالی انقلاب فرهنگی. (1389). شاخصهای راهبردی، ابعاد و مؤلفهها. تهران: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی.
طاهری وحدتی، حسین. (1389). دیدگاههای مقام معظم رهبری در نماز جمعه سالگرد انقلاب اسلامی و تحولات جهان اسلام. مشکات، 29(1)، 6-1.
قادرزاده، امید. (1393). آموزشوپرورش و هویت دینی و ملی (مطالعه پیمایشی مقطع متوسطه شهر بانه). فصلنامه مطالعات ملی، 15(6)، 106-81.
کریپندورف، کلوس. (1394). تحلیل محتوا، مبانی روششناسی (ترجمه هوشنگ نایبی). تهران: نشر نی.
کوشکی، محمدصادق. (1387). بازشناسی هویت انقلاب اسلامی. فصلنامه مطالعات انقلاب اسلامی، 4(14)، 74-47.
گال، مردیت و بورگ، والتر. (1384). روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی (ترجمه ؟؟؟ نصر و . تهران: انتشارات سمت.
محمدی، محسن و توکلی، یعقوب. (1394). تأثیر انقلاب بر ارزشهای اجتماعی؛ از فردگرایی تا جمعگرایی. پاسداری فرهنگی انقلاب اسلامی، 5(11)، .
محمودی، سیروس. (1399). تحلیل محتوای سند تحول بنیادین آموزشوپرورش از نظر توجه به مؤلفههای هویت دینی و انقلابی. نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، 28(47)، 182-159.
محمودی، سیروس. (1397). تحلیل محتوای کتابهای درسی دوره ابتدایی و متوسطه اول از نظر توجه به مؤلفههای هویت انقلابی. فصلنامه پژوهشنامه انقلاب اسلامی، 8(46) 26-؟؟؟.
مصباح یزدی، محمدتقی. (1392). انقلاب اسلامی و ریشههای آن. قم: انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی.
معینی علمداری، جهانگیر. (1383). «هویت، تاریخ و روایت در ایران» در ایران، هویت، ملیت و قومیت در ایران (چنین کتابی نیست). تهران: مؤسسه تحقیقات و توسعه علوم انسانی.
خامنهای، سید علی. (15/11/1381). بیانات در دیدار مسئولان سازمان صداوسیما. شهر.
خامنهای، سید علی. (8/11/1384). بیانات در دیدار با کارگزاران حج. شهر.
خامنهای، سید علی. (14/3/1389). بیانات در دیدار با کارگزاران حج. شهر.
خامنهای، سید علی. (7/4/1391). بیانات در دیدار با رئیس و مسئولان قوه قضائیه. شهر.
خامنهای، سید علی. (18/6/1392). بیانات در دیدار با ائمه جمعه کشور. شهر.
خامنهای، سید علی. (25/6/1394). بیانات در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى. شهر.
خامنهای، سید علی. (13/2/1395). بیانات در دیدار با معلمان و فرهنگیان. شهر.
خامنهای، سید علی. (12/5/1396). بیانات در مراسم تنفیذ حکم دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران. شهر.
ملکی، حسن. (1382). مبانی برنامهریزی درسی آموزش متوسطه. تهران: سمت.
میرحیدری، مریم؛ نام، شهرت و نام، شهرت. (1393). ارزیابی مؤلفههای ایرانی-اسلامی و انقلابی در وب سایتهای دانشگاههای دولتی تهران. فرهنگ در دانشگاه اسلامی، شماره 2، .
نوریان، محمد. (1389). تحلیل برنامه درسی دوره ابتدایی. تهران: انتشارات گویش نو.
نیکلس، ادری و هاوارد. (1381). راهنمای عملی برنامهریزی درسی (ترجمه داریوش دهقان). تهران: انتشارات قدیانی.
وزارت آموزشوپرورش (1399). کتابهای درسی دوره متوسطه دوم در سال تحصیلی ۱۳98 – ۱۳97.
هولستی، ال.آر. (1374). تحلیل محتوا در علوم اجتماعی و انسانی (ترجمه نادر سالارزاده). تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
یارمحمدیان، محمدحسین. (1390). اصول برنامهریزی درسی. تهران: انتشارات یادواره کتاب.
Altabach, P. C. (1991). Textbook in American society: Politics, and Pedagogy. Albany, NY: state university of New York Press.
Jenkins, Richard. (2004). Social Identity. 2nd edition, London and NewYork: Routledge.
Unesco. (2005). A Comprehensive Strategy for Textbooks and learning Materials. Unesco, Paris.