قرآن کریم.
ابن بابویه، محمد بن علی. (۱۳۸۵). الخصال (ترجمه یعقوب جعفری). تهران: اندیشه هادی.
ارنستاین، آلن و هانکینز، فرانسیس پی. (۱۳۸۴). مبانی، اصول و مسائل برنامه درسی (ترجمه قدسی احقر). تهران: دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات.
آقا گل زاده، فردوس. (۱۳۸۲). نگاهی به تفکر و زبان. تازههای علوم شناختی، 1(۵)، 64-57.
الیاس، جان. (۱۳۹۵). فلسفه تعلیم و تربیت (قدیم و معاصر) (ترجمه عبدالرضا ضرابی). قم: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره).
باقری، خسرو. (۱۳۸۴). تام لاتی در بازپردازی، بازاندیشی و نظریهپردازی در علوم تربیتی سخنرانی. مجموعه مقالات اولین همایش تحلیل و تنظیم نظام علوم تربیتی (صفحات 141-137)، دانشگاه فردوسی مشهد.
باقری، خســرو. (۱۳۹۲). الگوی مطلوب آموزشوپرورش در جمهوری اســامی ایران. تهران: مؤسسه فرهنگی مدرسه برهان (انتشارات مدرسه).
باقری، خسرو؛ سجادیه، نرگس و توسلی، طیبه. (۱۳۸۹). رویکردها و روشهای پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت. تهران: نشر پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
بهرنگی، محمدرضا؛ مرادی، امیر و کردلو، محسن. (۱۳۹۸). بررسی تأثیر تدریس درس فلسفه تربیت رسمی و عمومی دانشگاه فرهنگیان در داربست مراحل الگوی رهبری و مدیریت آموزش بر یادگیری و موفقیت تحصیلی دانشجویان. مدیریت بر آموزش سازمانها، 8(۲)، 130-103.
بهشتی، سعید. (۱۳۸۵). فلسفه تعلیم و تربیت در جهان امروز. قبسات، دوره(شماره)، 40-39.
بهشتی، سعید. (۱۳۸۹). تأملات فلسفی در تعلیم و تربیت. تهران: سازمان تبلیغات اسلامی، شرکت چاپ و نشر بینالملل.
بهشتی، محمد. (۱۳۹۶). محدودیت و ناتوانیهای عقلانی عقل از دیدگاه امام خمینی (س). پژوهشنامه متین، شماره ۶۱، 82-41.
بهلولی فسخودی، محسن؛ ضرغامی، سعید؛ قائدی، یحیی و برخورداری، رمضان. (۱۳۹۵). خردگرایی و ضد خردگرایی در تعلیم و تربیت. فصلنامه ارزششناسی در آموزش، ۱(۱)، 59-51.
جوکار، حمیدرضا؛ مفخمی، آناهیتا و انارینژاد، عباس. (۱۳۹۴). فلسفه تعلیم و تربیت و تدوین الگوی اسلامی ایرانی در سند تحول بنیادین آموزشوپرورش. اولین همایش علمی پژوهشی روانشناسی، علوم تربیتی و آسیبشناسی جامعه، شرکت طلای سبز، انجمن پایش، شهر.
حجتی، اکرم؛ خورشیدی، عباس؛ فرمهینی فراهانی، محسن و محودی، امیرحسین. (۱۳۹۸). ارائه الگوی مدیریت استعداد برای کارکنان دانشگاه شاهد. فصلنامه علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر، ۱۳(۳)، 174-153.
روشندل، علیاکبر. (۱۳۹۷). علم و هنر یاددهی- یادگیری. معلم، 125-116.
زارعان، محمدجواد؛ ساجدی، ابوالفضل و خطیبی، حسین. (۱۳۹۱). رویکردهای رایج به تربیت ارزشهای دینی و مقایسه آنها با رویکرد اسلامی. اسلام و پژوهشهای تربیتی، ۴(۲)، 31-9.
سجادی، سید مهدی. (۱۳۷۹). رویکردها و روشهای تربیت اخلاقی و ارزشی. پژوهشهای فلسفی-کلامی، شماره ۳، .
سعدی، مصلحالدین. (۱۳۸۵). بوستان (به اهتمام منصور مهرنگ). تهران: انتشارات دست.
عباسی، ذکریا؛ ملکی، حسن و بهشتی، سعید. (۱۳۹۵). طراحی الگوی تربیت اخلاقی در آموزش عالی بر مبنای آموزههای اخلاقی قران کریم از دیدگاه تفسیر المیزان بر اساس روش داده بنیاد. اندیشههای نوین تربیتی، ۱۵(۲)، 122-99.
علم الهدی، جمیله. (۱۳۸۷). فلسفه تعلیم و تربیت جان دیویی. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته فلسفه، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه شهید بهشتی (ره)، تهران. (چنین پایاننامهای نیست و خانم علم الهدی استاد علوم تربیتی هستند و صاحب پایان نامه باید شخص دیگری باشد)
علم الهدی، جمیله. (۱۳۹۱). ضرورت بازتعریف نقش عقل برای تحول در نظام آموزشی. راهبرد فرهنگ، شماره ۱۷-۱۸، 242-205.
کارآمد، حسین و بهشتی، سعید. (۱۳۹۲). رویکرد عقلگرایی در برنامه درسی بر اساس معرفتشناسی ابنسینا. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، شماره ۲۱، 82-59.
Chambliss, J. J. (1996). History of Philosophy of Education. In: Chambliss, J. J. (Ed) Philosophy of Education: an Encyclopedia, NewYork: Garland.
Higgs, P. (1998). Philosophy of Education in South Africa: A re-vision. Studies in Philosophy and Education, 17, 1-16.
Joseph, C. (2012). Internationalizing the curriculum: Pedagogy for social justice. Current Sociology, 60(2), 239-257.
Kumar, ???., Shrivastava, Sh. (2017). Promotion of Moral Values through Education. International Research Journal of Social Sciences, 7(6), 103-108.
Kaminsky, J. S. (1988). Philosophy of Eduction in Australasia: A Definition and a
Qadir, J., Suleiman, M. (2018). Teaching Ethics, (Islamic) Values and Technology: Musings on Course Design and Experience. The International Conference on
Rorty, Richard. (1990). The Dangers of Over-Philosophication - Reply to Arcilla and Nicholson. Educational Theory, 40, no. 1 Computer and Communication Engineering (ICCCE),
History, Educational Philosophy and and Theory, (20)1, 12-26.
Turgeon, W. (2019). The Challenge of Moral Education. Available from: https://philosophynow.org
Wilford, J. (2010). Sacred Archipelagos: Geographies of Secularization. Progress in Human Geography, 34(3), 328-348.