ابوالقاسمی، شهناز و سعیدی، مژده. (1391). تأثیر آموزش راهکارهای مقابلهای بر استرس اسلامی و مانتراها بر اضطراب امتحان دانشآموزان دبیرستانی دخترانه در تنکابن. روانشناسی دین، 5 (2)، 66-55.
اشکذری، فاطمه. (1393). اثربخشی درمان یکپارچه توحیدی بر سرزندگی تحصیلی و اضطراب دانشآموزان. تهران: نشر ویهان.
برومندزاده، نیلوفر و کریمی ثانی، پرویز. (1394). تعیین اثربخشی آموزش مهارتهای معنوی بر سلامت عمومی و اضطراب دانشآموزان دختر دوره متوسطه شهر تبریز.
فصلنامه آموزش و ارزشیابی، 8(31)، 23-9.
بوالهری، جعفر و محسنیکبیر، معصومه. (1399). مهارتهای معنوی: کتاب ویژه مربیان. تهران: وزارت علوم تحقیقات و فناوری دفتر مشاوره و سلامت.
بوالهری، جعفر و محسنیکبیر، معصومه. (1398). طراحی و ارزشیابی بسته آموزشی مهارتهای معنوی برای دانشجویان. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، ۲۵(۲)، 221-210.
پورعدل، سعید؛ صبحی قراملکی، ناصر و عباسی، مسلم. (1393). مقایسه اهمالکاری تحصیلی و سرزندگی تحصیلی در دانشآموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص. مجله ناتوانیهای یادگیری، 4(3)، 38-22.
تاجالدینی رابری، سعیده؛ زینلی کرمانی، ساعد؛ تاجالدینی رابری؛ سعید و صادق زینلی، محمد. (1394). نقش باورهای مذهبی در افزایش سرزندگی تحصیلی. مجموعه مقالات اولین همایش ملی اسلام و سلامت روان، مؤسسه برگزارکننده، شهر.
توان، بهمن؛ قمی، مهین؛ مسلمی، زهرا؛ جعفریپور فردوسیه، حسن؛ محمودی، سید عبدالله و مسلمی، اعظم. (1398). رابطه هوش معنوی با اشتیاق تحصیلی و سرزندگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، ۱۹، 247-239.
توکلی، مریم. (1397). پیشبینی بهزیستی معنوی بر اساس کیفیت زندگی کاری و سبکهای دلبستگی در بین کارکنان ادارات دولتی بندر گز، پایاننامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر گز، گروه روانشناسی گرایش روانشناسی عمومی.
چابکینژاد، زهرا و صابر اشکذری، فاطمه. (1397). اثربخشی درمان یکپارچه توحیدی بر اضطراب و سرزندگی تحصیلی دانشآموزان دختر پیشدانشگاهی استان یزد. مجله پیشرفتهای نوین در علوم رفتاری، 4(32)، 60-40.
حامدی نسب،
صادق؛ عسگری، علی و پورشافعی،
هادی. (1396). بررسی نقش واسطهای خوشبینی علمی دانشآموزان در رابطۀ بین خوشبینی علمی مدرسه و خودکارآمدی دانشآموزان.
نام مجله، 3(3)، 76-47.
حسینپور، سید علی و نجفی، محدثه. (1392). با نگاهی به تقدس در معماری ایرانی. تهران: نشر طحان.
خنیفر، حسین و پورحسینی، مژده. (1394). مهارتهای زندگی. تهران: نشر هاجر.
رادمهر، پروانه و یوسفوند، لیلا. (۱۳۹۶). رابطه بهزیستی معنوی و شادکامی با آلکسیتیم یا در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان. مجموعه مقالات سومین همایش ملی مطالعات و تحقیقات نوین در حوزه علوم تربیتی و روانشناسی ایران، مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی سروش حکمت مرتضوی، قم.
ربانینیا، رضا. (1399). بررسی اثربخشی رویکردهای مبتنی بر معنویت بر اهداف پیشرفت تحصیلی و سرزندگی تحصیلی دانشآموزان متوسطه قائنات. پایاننامه کارشناسی ارشد، موسسه آموزش عالی حکمت رضوی مشهد.
سیاح برگرد، مهدی؛ کیانی، آیه؛ اولی پور، علیرضا؛ حسینی آهنگری، سید عابدین و
حیدری، احمد.(1396). بررسی رابطه باورهای مذهبی و شادکامی با موفقیت تحصیلی در دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندیشاپور اهواز.
توسعه آموزش جندی شاپور، 6(4)، 338-332.
صبا، بهمن و اصل فتاحی، بهرام. (1396). تأثیر آموزش هوش معنوی با تأکید بر آموزههای قرآنی بر واکنش به استرس تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان پسر دوره متوسطه شهرستان شبستر. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 2(۳)، 136-117.
عباسیان، حسین و حیدرزاده، سارا. (1394). تبیین نقش خوشبینی تحصیلی و ساختار توانمندساز در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. پژوهشهای رهبری و مدیریت آموزشی، 1(2)، 147-165.
فخاریان، جمیله؛ یعقوبی، ابوالقاسم؛ ضرغام حاجبی، مجید و
محققی، حسین. (1399). تدوین مدل علی سرزندگی تحصیلی بر اساس جو عاطفی خانواده، محیط یادگیری سازندهگرای اجتماعی و درگیری تحصیلی با میانجیگری خودکارآمدی تحصیلی در دانشآموزان دختر مقطع متوسطه.
فصلنامه تدریس پژوهشی، 7(3)، 28-1.
قاسمی،
علی؛
کدیور، پروین؛ کرامتی،
هادی و عربزاده،
مهدی. (1397). بررسی روایی و پایایی پرسشنامه خوشبینی تحصیلی معلم.
نشریه روشها و مدلهای روانشناختی، 9(32)، 148-131.
کمری، سامان و فولادچنگ، محبوبه. (1395). اثربخشی آموزش معنویت درمانی مبتنی بر مثبت نگری بر میزان امید به زندگی و رضایت از زندگی نوجوانان. پژوهشهای روانشناسی بالینی و مشاوره، 1(11)، 23-5.
مرادی، کیوان؛ واعظی، مظفرالدین؛ فرزانه، محمد و میرزایی و محمد. (1394). خوشبینی تحصیلی معلمان و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان در مدارس متوسطه شهری. مجله علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز، 6(22)، 164-141.
ملکی، حسن؛ شاملی، عباسعلی و شکراللهی، مهدی. (1396). مطالعه کتابخانهای تربیت عبادی در کودکان. پژوهشکده امربهمعروف و نهی از منکر. فصلنامه اسلامپژوهی تربیتی، 3(1)، 132-105.
نوری، ربابه. (1399). آموزش مهارتهای معنوی. تهران: دانشگاه تهران.
ویسکرمی، حسنعلی و یوسفوند، لیلا. (1397). بررسی نقش سرزندگی تحصیلی و شادکامی در پیشبینی خلاقیت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، ۱۰(۲)، 37-28.
Chinomona, E. (2017). Modelling The Influence Of Workplace Spirituality, Quality Of Work Life, Expectations Towards Work On Commitment To Long-Term Career Of Employees In Gauteng Province, South Africa. Journal of Applied Business Research, 33(4), 693-704.
Davis B. Mediators of the relationships between hope and wellbeing in older adults. Clinical Nursing Research, 14(3), 253-272.
Khan, S, Arshad, M.A., & Khan, K. (2018). self-development through soul management: context of islamic spiritual intelligence. Research Journal of Commerce Education andManagement Sciences, 1(1), 1-12.
King, P W. (2009). Climbing maslow’s pyramid. Leicester: Troubadour Publishing Ltd.
Loureiro, Coelho MC, Coutinho, Borges, Lucchetti, Lerkkanen, M., & Rasku-Puttonen, H. (2018). Quality of educational dialogue and association with students’ academic performance. Learning and Instruction, 55, 67-79.
Midi, M. M., Cosmos, G., Sinik, S. (2019). The effects of spiritual intelligence on academic achievement and psychological well-being of youths in kanibungan village, pitas. Southeast Asia Psychology Journal, 9, 1-14.
Mueller P, Plevak DJ, Rumnans TA. (2018). Religious involvement, spirituality, and medicine: Implications for clinical practice. Mayo Clinic Proceedings, 76(12), 1225-1235.
Pant, N., & Srivastava, S. K. (2019). The Impact of Spiritual Intelligence, Gender and Educational Background on Mental Health among College Students. Journal of religion and health, 58(1), 87-108.
Putwain,D. V & Connors, L & Symes, W & Douglas-Osborn. E. (2011) is academic buoyancy anything more than adaptive coping?. Anxiety,Stress & Coping, , 1-10.
Rabow, M. W., & Knish, S. J. (2015). Spiritual well-being among outpatients with cancer receiving concurrent oncologic and palliative care. Supportive Care in Cancer, 23(4), 919-923.
Shishu, Z. (2013). Religious participations and educational attainment: An empirical investigation. University of Incarnet Word, USA, Available at: http://cdn. intechopen.com/ pdfs/34152/InTech.
Solberg PA, Hopkins WG, Ommundsn Y, Halvari H. (2012). Effects of three training types on vitality among older adults: A self- determination theory perspective. Psychology of Sport and Exercise, 13, 407- 417.