آذر، عادل. (1380). بسط و توسعه روش آنتروپی شانون برای پردازش دادهها در تحلیل محتوا. فصلنامه علمی پژوهشی علوم انسانی دانشگاه الزهرا (س)، 11(37 و 38)، 18-1.
آزادمنش، سعید؛ سجادیه، نرگس و باقری، خسرو. (1395). تبیین اهداف و ملاحظات تربیت اخلاقی کودک با نظر به مفهوم عاملیت انسان در اندیشه اسلامی. دوفصلنامه علمی پژوهشی تربیت اسلامی، 11(23)، 173-151.
استرایکر، سوزان و وارنر، سالی. (1393). کلیدهای پرورش خلاقیت هنری در کودکان و نوجوانان (ترجمه اکرم قیطاسی). تهران: صابرین.
اسکات، ویلیام. (۱۳۹۱). تئوری حسابداری مالی (ترجمه علی پارسائیان). تهران: ترمه.
افکاری، فرشته. (1393). نقد و بررسی رویکردهای تربیت اخلاقی در دوره ابتدایی در کتابهای درسی بخوانیم، بنویسیم، قرآن، هدیههای آسمانی، تعلیمات اجتماعی و طراحی الگوی برنامه درسی. رساله دکتری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
انصاری، مریم و محسنیپور، محمدصادق. (1397). بررسی دیدگاه دبیران دوره متوسطه پیرامون فرصتها و تهدیدهای تربیت اخلاقی در نظام آموزشگاهی. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 3(1)،30-7.
بارو، رابین. (1391). درآمدی بر فلسفه آموزشوپرورش اخلاق (ترجمه فاطمه زیباکلام مفرد). تهران: حفیظ.
باقری، خسرو. (1395). درآمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران (جلد اول). تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
بهشتی، محمدباقر؛ محمودی، کریم و حسینپور، فاطمه. (1396). تحلیل محتوای کتابهای مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی بر اساس مؤلفههای تغییر در باور، رفتار و نگرشهای نقطه شروع توسعه. فصلنامه توسعه اجتماعی، 11(4)، 236-207.
بیطرف، معصومه. (1395). رابطه اخلاق اسلامی و کارآفرینی با تکیه بر آموزههای دین مبین اسلام. کنفرانس بینالمللی مدیریت و حسابداری، موسسه آموزش عالی نیکان، تهران.
پورسلیم، عباس؛ عارفی، محبوبه و فتحی واجارگاه، کوروش. (1396). طراحی الگوی برنامه درسی تربیت شهروند جهانی در دوره ابتدایی نظام آموزشی ایران: مدلی برآمده از نظریه داده بنیاد. اندیشههای نوین تربیتی، 13(3)، 36-7.
جهانگیرزاده، محمدرضا؛ شیخ شعاعی، علیرضا و راستی تبار، سید رحیم. (1389). رشد اخلاقی کتاب راهنما. قم: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی.
چیتساز، محمدجواد. (1388). درآمدی بر اخلاق اجتماعی ایرانیان. پژوهشنامه، 48، 165-149.
حسنی، محمد و وجدانی، فاطمه. (1396). تحلیل محتوای کیفی کتابهای مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی از منظر تربیت اخلاقی. دوفصلنامه علمی پژوهشی تربیت اسلامی. 12(25)، 54-29.
خوشبخت، فریبا؛ کارور، نجمه و مزیدی، محمد. (1393). فهم آموزش اخلاق در مدارس ابتدایی شهر شیراز از دیدگاه معلمان پایه اول. پژوهشهای برنامه درسی، 4(2)، 162-131.
دهقانی، مرضیه. (1388). تحلیل محتوای کتابهای تعلیمات اجتماعی دوره ابتدایی بر اساس مهارتهای اجتماعی با توجه به دیدگاه آموزگاران، نوآوریهای آموزشی، 8(31)، 148-122.
رام، سمیه؛ مهرمحمدی، محمود؛ صادق زاده قمصری، علیرضا و طلایی، ابراهیم. (1396). آموزش خویشتن بانی به کودکان سنین 7 تا 14 سال؛ با کدام منطق و رویکرد؟ (تحلیل نتایج یک مطالعه پدیدارنگارانه). فصلنامه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 2(3): 116-87.
زمانیان، علی. (1389). علت شناسی آسیبهای اخلاقی در ایران، پژوهشنامه، 58، 136-111.
سجادی، سید مهدی. (1382). جهانى شدن و پیامدهاى چالشبرانگیز آن براى تعلیم و تربیت. مجله علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، 10(3)، 128-113.
سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس و حجازی، الهه. (1395). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: انتشارات سپهر.
سرمد، غلامعلی. (1389). نگرشی کاربردی به روشهای تدریس و هنر معلمی. تهران: انتشارات آوای نور.
سیف، سوسن؛ کدیور، پروین؛ کرمی نوری، رضا و لطفآبادی، حسین. (1397). روانشناسی رشد (جلد اول). تهران: سمت.
شافعی، رضا و عزیزی، نعمتالله. (1392). مطالعه وضعیت مسئولیتپذیری اجتماعی سازمانی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی غرب کشور، طراحی یک الگوی ارزیابی. فصلنامه رفتار سازمانی در آموزشوپرورش، 1(2)، 22-5.
شقاقی پامچلو، طاهره؛ ابیلی، خدایار و فرامرز قزاملکی، احد. (1395). مطالعه شناخت وضعیت موجود مسئولیت اجتماعی دانشگاه مبتنی بر الگوی والایس بر اساس دیدگاه اعضای هیئتعلمی (موردمطالعه: دانشگاه تهران). فصلنامه آموزش عالی ایران، 8(4)، 102-79.
شورای عالی انقلاب فرهنگی. (1390). سند تحول بنیادین در آموزشوپرورش.
عباسی، حمیده؛ دانش فرد، کرم الله و هادی پیکانی، مهربان. (1396). ارائه الگوی مشارکت شهروندان در احساس مسائل عمومی مبتنی بر اخلاقیات. فصلنامه پژوهش اخلاقی، 7(4)، 147-133.
غفاری مجلج، محمد؛ کامیان خزائی و ناظری، معصومه. (1390). تحلیل محتوای کتاب تعلیمات اجتماعی پایههای چهارم و پنجم دوره ابتدایی از نظر برخورداری از مؤلفههای هویت ملی. مهندسی فرهنگی، 6(59)، 79-71.
قاسمی، اسماعیل و مجیدی پرست، سجاد. (1393). تحلیل محتوای مقولات مهارتهای اجتماعی در کتاب درسی تعلیمات اجتماعی سال اول راهنمایی. پژوهش در برنامهریزی درسی، 11(16)، 83-74.
قاسمی، مریم. (1396). رویکرد اجتماعی به تربیت اخلاقی بر اساس بررسی دیدگاههای منتخب با توجه به دیدگاه تفسیری علامه طباطبایی. رساله دکتری، دانشگاه تهران، تهران.
قاسمی، مریم؛ شرفی، محمدرضا؛ ایروانی، شهین و سجادی، سید مهدی. (1396). رویکرد اجتماعی به تربیت اخلاقی در اسلام با نو مفهومپردازی مؤلفههای دیدگاه دیویی، دورکیم و هابرماس، مجله فلسفه و تاریخ تعلیم و تربیت، 1(1)، 22-1.
کوشی، زهرا؛ موسیپور، نعمتالله؛ محبی، علی و آرمند، محمد. (1397). شناسایی ابعاد و مؤلفههای تربیت اخلاقی با رویکرد اجتماعی در دوره ابتدایی و ارائه مدل مفهومی. فصلنامه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت، 3(2)، 142-117.
گوازی، آرش. (1387). مطالعه تطبیقی-تحلیلی شیوه انتخاب و سازماندهی محتوای برنامه درسی مطالعات اجتماعی و آموزش شهروندی در مقطع آموزش ابتدایی ایران با سوئد، نوآوریهای آموزشی، 7(27)، 48-11.
مالمیر، مریم؛ خاناحمدی، محمد و فرهود، داریوش. (1393). آیا افراد شاد، اخلاقمندتر هستند؟. فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، 9(2)،
محمودی، محمدتقی. (1390). تحلیل محتوای کتابهای درسی تعلیمات اجتماعی دوره راهنمایی تحصیلی از منظر نوع رویکرد آموزش شهروندی، پژوهش در برنامهریزی درسی، 2(1 و 2)، 108-96.
موحد، صمد؛ باقری، خسرو و سلحشوری، احمد. (1387). بررسی تطبیقی دیدگاههای امام محمد غزالی و نل نادینگز درباره تربیت اخلاقی. فصلنامه اندیشه دینی دانشگاه شیراز، 8(27)، 60-39.
موحدی پارسا، فاطمه؛ جاویدی کلاته جعفرآبادی، طاهره؛ شعبانی ورکی، بختیار و همت بناری، علی. (1398). تربیت اخلاقی کودکان در دوره سیادت از منظر اندیشمندان. دوفصلنامه علمی پژوهشی تربیت اسلامی، 14(28)، 28-7.
نادینگز، نل. (1393). فلسفه تعلیم و تربیت (ترجمه علیرضا شواخی، مریم انصاری و شقایق نیک نشان). اصفهان: انتشارات نشر نوشته.
ندیمی، سعدیه. (1389). تحلیل محتوای کتب دوره ابتدایی از نظر توجه آن به آموزش قانونگرایی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه کردستان، لرستان.
نقیبزاده، میرعبدالحسین و نوروزی، رضاعلی. (1389). تحلیلی بر اهداف تربیت اخلاقی و اجتماعی از دیدگاه هابرماس با تأکید بر نظریه کنش ارتباطی. مجله جامعهشناسی کاربردی، 21(1)، 142-123.
نگارش، حمید و دامنپاک مقدم، ناهید. (1388). آسیبشناسی تربیت اسلامی در مدارس راهنمایی استان قم و راهکارهای مدیریتی درمان آن. مجله مدیریت فرهنگی، (5)، 59-37.
نوروزی، رضاعلی و عابدی، منیره. (1394). تبیین دیدگاه علامه طباطبایی دربارهشان اجتماعی انسان و دلالتهای آن در برنامه درسی تربیت اجتماعی. دو فصلنامه تربیت اسلامی، 10(20)، 184-157.
نوریان، محمد. (۱۳۸۹). تحلیل برنامه درسی دوره ابتدایی ایران. تهران: گویش نو.
وجدانی، فاطمه. (1391). تحلیل مبانی فلسفی تربیت اخلاقی از منظر علامه طباطبایی (ره) و ارائه الگوی نظری برای کاهش شکاف میان معرفت و عمل اخلاقی. رساله دکتری، دانشگاه تربیت مدرس، تهران.
وجدانی، فاطمه. (1397). بررسی نسبت میان محبت به مردم و اخلاق اجتماعی در اسلام. اندیشههای نوین تربیتی، 14(1)، 221-199.
وحدانی اسدی، محمدرضا؛ نوروزی، داریوش؛ قردانش، هاشم؛ علیآبادی، خدیجه و باقری، خسرو. (1395). اعتباریابی الگوی طراحی آموزشی، برای آموزش اخلاق. روانشناسی تربیتی، 12(40)، 211-191.
یزدانی کاشانی، فاطمه. (1392). شناسایی مفهوم جامعهپذیری در محتوای کتابهای اجتماعی دوره ابتدایی. پایاننامه کارشناسی ارشد،دانشگاه الزهرا، تهران.
Alzyoud, S.A., & Bani-Hani, K. (2015). Social responsibility in higher education institutions: Application case from the Middle East. European Scientific Journal, 11(8), 122-129.
Atakan, S.M.G., & Eker, T. (2007). Corporate identity of social responsible university: Acase from the Turkish higher education sector. Journal of Business Ethics, 76(1), 55-68.
Balakrishnan, V. (2010). The development of moral education in Malaysia. Asia pacific Journal of Educatord and Education, 25, 89-101.
Berkowitz, Marvin. W., Sherblom, Stephen. A., Bier, Melinda. C., & Battistich, Victor. (2006). Educating for Positive Youth. In Killen, Melanie & Smetana, Judith, G. Handbook of Moral Development. Lawrence Erlbaum.
Butcher, J. (2017). Citizenship, global cititizenship and volunteer tourism: A critical analysis. Tourism Recreation Research, 42(2), 129-138.
Ghan, ???. ordinary and talented students in the development of religious values in Tabuk. Available at: https://www.researchgate.net/profile/Hamzad-Aswatii
M.Z., Aswati, H., & Atalawi, A. (2015). The effectiveness of religious programs geared for.
Gilligan, C. (1982). In a different voice: Psychological theory and women’s development. Cambridge, MA: Harvard University Press.
Jones, J.N., Warnaar, B.L., Bench, J.H., & Stroup, J. (2014). Promoting the development of moral identity, behavior, and commitment in a social action program. Journal of Peace Education, 11(2), 225-245.
Kohlberg, L. (1984). Essays on moral development. Vol. 2: The psychology of moral development. The nature and validity of moral stages. San Francisco, CA: Harper and Row.
Kohlberg, L. (1984). The psychology of moral development: Essays on moral development (vol. II). New York: Harper & Row.
Lickona, T. (2004). Character matters: How to help our children develop good judgment, integrity, and other essential virtues. New York: Simon & Schuster.
Narvaez, D., & Lapsley, D.K. (2008). Teaching moral character: Two alternatives for teacher education. The Teacher Educator, 43(2), 156-172.
Narvaez, D. (2006). Integrative Ethical Education. In M. Killen & J. Smetana (Eds.), Handbook of Moral Development (pp. 703-733). Mahwah, NJ: Erlbaum.
Noddings, N. (2015). Philosophy of education (4th ed). Boulder, CO: Taylor & Francis Inc.
Peterson, C., & Seligman, M. E. P. (2003). The values in action classification of strengths and virtues. Washington, D. C: American Psychological Association.
Piaget, J. (1965). The moral judgment of the child (Trans. M. Gabain). New York: Free Press.
Ryan, K. (1993). Mining the values in the curriculum. Education Leadership, 5(3), 16-18.
Weissberg, R. P., & O’Brien, M. U. (2004). What works in school-based social and emotional learning programs for positive youth development?. Annals of the American Academy of Political and Social Science, 591, 86-87.