باقری، صالحی، و حاجیزاده، (1389). اخلاق حرفهای در مدیریت. فصلنامه پژوهشی پژوهشنامه اخلاق، سال سوم، ش 8-7، 28-9.
بیات، حجتالله. (1392). دین و ارتباطات انسان. دوفصلنامه پژوهشی اطلاعرسانی حدیث اندیشه، ش 15، 90-59.
جعفریانی، حسن و یازرلو، علی. (1394). بررسی عوامل مؤثر بر اخلاق حرفهای در مدیران صنعتی. فصلنامه مطالعات رفتار سازمانی، سال چهارم، ش 1، 50-25.
حاتمی نعمتی، زهرا. (1387). انسانشناسی از نظر علامه محمدتقی جعفری (ره). پایاننامه کارشناسی ارشد رشته فلسفه اسلامی. دانشکده ادبیان و زبانهای خارجی، دانشگاه علامه طباطبایی.
خسروانیان، حمیدرضا و شفیعی رودپشتی، میثم. (۱۳۹۰). مطالعه تطبیقی الگوی مدیریت اخلاق در سازمان در مکاتب غربی و آموزههای علوی. فصلنامه علمی پژوهشی پژوهشنامه اخلاق، سال چهارم، ش ۱۲، ۱۷۲-۱۴۵.
خوشهبست، فاطمه. (1393). تحلیل گفتمان اخلاقی از دیدگاه امام علی (ع) در نهجالبلاغه. دانشکده ادبیات و زبانهای خارجی.
سجادی، سید ابراهیم. (1388). قرآن و بازتاب تربیتی روابط چهارگانه انسان. دانشنامه موضوعی قرآن، پژوهشهای قرآنی، ش60-59، 136-86.
سرجیوانی، توماس جی؛ استارت، رابرت جی. (1393). سرپرستی و نظارت آموزشی (ترجمه عبدالحمید طاهری و محمد شعبانی). تهران: آوای نور.
سیادت، اصفهانی، و اللهیاری، (۱۳۸۹). رهبری اخلاقی در سازمانهای آموزشی. ماهنامه مهندسی فرهنگی، سال پنجم، ش 46-45، 48-38.
شاکری، علیرضا. (1389). اخلاق حرفهای در مدیریت آموزشی و سازمانهای آموزشی. اولین کنفرانس بینالمللی مدیریت و نوآوری
صانعی، مهدی و یاری، مریم. (۱۳۹۳). تحلیل مؤلفههای اصول اخلاق حرفهای مدیران در حوزه مدیریت منابع انسانی. فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، سال نهم، شماره ۱،
عاملی، منیژه. (۱۳۸۸). رویکرد نظری به دانش اخلاق حرفهای. فصلنامه پژوهشی پژوهشنامه اخلاق، سال یکم، ش ۴، 148-113.
عباسی بختیاری، رضا. (۱۳۹۰). شاخص اخلاق حرفهای در آموزههای اسلام بهعنوان مبنای فرهنگی اشتغال. همایش ملی صنایع فرهنگی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تیران، اصفهان.
عزیزآبادی، مرتضوی، انصاری اول، و رحیمنیا،. (1395). مدخلی بر ویژگیهای رهبری اخلاقی در نهجالبلاغه. فصلنامه علمی-پژوهشی مدیریت اسلامی، 24(4)، 41-11.
غفاری، فاطمه. (1392). اخلاق کاربردی در نهجالبلاغه. دانشکده الهیات. دانشگاه الزهراء.
فاضلی، فاضلی باوندپور، ؛ رضایی طاویرانی، مظفری، و حیدری مقدم، . (1391). اخلاق حرفهای و نقش آن در حرفه پزشکی. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی، 20(4)، 18-13.
قنبری، بخشعلی. (۱۳۹۴). بود انسانی و بهبود اجتماعی؛ اخلاق حرفهای با تأکید بر نهجالبلاغه. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی.
گلوردی، مهدی و محمدی، مسلم. (1392). مؤلفههای اخلاق حرفهای در سازمان با الگو گرفتن از مبانی دینی. دوفصلنامه علمی- تخصصی اسلام و مدیریت، دوره 2، 180-161.
مبارک العتیبی(۲۰۱۳). میزان تلاش مدیران مدارس (دوره دوم) جهت رهبری اخلاقی و ارتباط آن با برقراری نظم از دیدگاه معلمین کشور کویت. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده الاداره و المناهج، دانشگاه علوم تربیتی الشرق الوسط.
مرادی، حفیظی، و توره،. (1394). فصلنامه اخلاق در علوم و فنآوری، سال دهم، شماره 2، 38-29.
ملکیان، مصطفی. (1384). درآمد، بانگ آب (ترجمه سودابه کریمی). تهران: نشر شور.
میرکمالی، سید محمد. (۱۳۷۳). رهبری و مدیریت آموزشی. بیجا: نشر رامین.
میرکمالی، سید محمد. (1394). روابط انسانی در آموزشگاه. یسطرون.
نادرینیا، فرشاد و اسدپور، یاشار. (1393). بررسی ویژگیهای ارتباطات چهارگانه انسانی از منظر قرآن. کنگره ملی پژوهشهای کاربردی علوم انسانی اسلامی، استان گلستان-گرگان.
نیری؛ گلپرور، و مهداد، (1389). نقش ارزشهای اخلاقی و رهبری اخلاق مدار بر کاهش تنش شغلی کارکنان. فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، سال پنجم، ش 4-3
هدایتی، علیاصغر؛ برجعلیزاده، راضیه و بداشتی، ندا. (1390). اخلاق حرفهای در آموزههای دینی. نشریه علمی پژوهشی اخلاق و حقوق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، 3(8)، 63-37.
هوشیار، محمدباقر. (1331). اصول آموزشوپرورش. سینا.
Bowen, C. Bessette, H. & Cham, T. C. (2006). Including ethics in the study of educational leadership. Journal of College and Character, 7(7)
Bowen, C. Bessette, H. & Cham, T. C. (2006). Including ethics in the study of educational leadership. Journal of College and Character, 7(7)
Bush, T. & Glover, D. (2003). School leadership: Concepts and evidence. Available at: https://www.researchgate.net/publication/252485640_School_Leadership_Concepts_and_Evidence
Bush, T. & Glover, D. (2014). School leadership models: what do we know? School Leadership & Management, 34(5), 553-571.
Bush, T. (2008). Leadership and management development in education. Sage.
Çelik, V. (2012). Moral leadership in school organization. African Journal of Business Management, 6(28), 8235.
Cuellar, C. & Giles, D. L. (2012). Ethical practice: a study of Chilean school leaders. Journal of Educational Administration, 50(4), 420-436.
Dyal, A. Carpenter, L. B. & Wright, J. V. (2009). Assistive technology: What every school leader should know. Education, 129(3), 556.
Fenstermaker, W. C. (1996). The Ethical Dimension of Superintendent Decision Making. School Administrator, 53(9)
Karaköse, T. & Kocabas, I. (2009). An investigation of ethical culture in educational organizations. African Journal of Business Management, 3(10).
Miles, M. B., & Haberman, A. M. (1994). Qualitative questionnaire design, interviewing and attitude measurement. New York: Continuum.
National Policy Board for Educational Administration. (2015). Professional standards for educational leaders 2015.
Papa, R. (2009). The discipline of education administration: Crediting the past. Educational leadership and administration, 2(153)
Papa, R. (2011). Technology leadership for school improvement. Sage
Pardini, P. (2004). Ethics in the Superintendency: The Actions of Malfeasance by a Few Superintendents Undermine the Credibility of Honest, Hard-Working Educators. School Administrator, 61(8), 10.
Sergiovanni, T. J. (1992). Moral leadership: Getting to the heart of school improvement. Jossey-Bass Inc. Publishers, 350 Sansome Street, San Francisco, CA 94104 (US sales).
Shah, S. (2006). Educational leadership: an Islamic perspective. British Educational Research Journal, 32(3), 363-385.
Tomlinson, H. (Ed.). (2013). Educational management: Major themes in education. Routledge