قرآن کریم
اعرافی، علیرضا (1391). فقه تربیتی. قم: مؤسسه اشراق و عرفان.
افکاری، فرشته (1392). نقد و بررسی رویکردهای تربیت اخلاقی در دوره ابتدایی در کتابهای درسی بخوانیم، بنویسیم، قرآن، هدیههای آسمان، تعلیمات اجتماعی و طراحی الگوی برنامه درسی. رساله دکتری. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی.
امیدی، محمود؛ میرزامحمدی، محمدحسن؛ فراقی، قادر (1396). بررسی مقایسهای اهداف تربیت اخلاقی از دیدگاه روسو و آیتالله جوادی آملی؛ تطبیق دیدگاههای طبیعتگرایی و وحیانی. دوفصلنامه اخلاق وحیانی، 7(2): 162-132.
بهشتی، محمد (1381). تربیت، اخلاق و تربیت اخلاقی. مجله معرفت. (10): 1-10.
تمیمی آمدی، عبدالواحد (1384). شرح غررالحکم و درر الکلم. تهران: دانشگاه تهران.
جوادی آملی، عبدالله (1377). زن در آینه جلال و جمال. قم: اسراء.
(1379). سیره پیامبران در قرآن. قم: اسراء.
(1381). صورت و سیرت انسان در قرآن. قم: اسراء.
(1384الف). حق و تکلیف در اسلام. قم: اسراء.
(1384ب). شریعت در آینه معرفت. قم: اسراء.
(1385الف). توحید در قرآن. قم: اسراء.
(1385ب). پیامبر رحمت. قم: اسراء.
(1386الف). سرچشمه اندیشه. قم: اسراء.
(1386ب). مراحل اخلاق در قرآن. قم: اسراء.
(1386ج). قرآن حکیم از منظر امام رضا(ع). قم: اسراء.
(1386د). شمیم ولایت. قم: اسراء.
(1387). دینشناسی. قم: اسراء.
(1388الف). معاد در قرآن. قم: اسراء.
(1388ب). ادب فنای مقربان. قم: اسراء.
(1388ج). صهبای حج. قم: اسراء.
(1388د). حکمت علوی. قم: اسراء.
(1388ه). حکمت عبادات. قم: اسراء.
(1388و). سروش هدایت. قم: اسراء.
(1389الف). تفسیر انسان به انسان. قم: اسراء.
(1389ب). منزلت عقل در هندسه معرفت دینی. قم: اسراء.
(1390الف). فطرت در قرآن. قم: اسراء.
(1390ب). جامعه در قرآن. قم: اسراء.
(1390ج). ادب قضا در اسلام. قم: اسراء.
(1393). مهر استاد. قم: اسراء.
(1395الف). مبادی اخلاق در قرآن. قم: اسراء.
(1395ب). شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی. قم: اسراء.
(1395ج). مفاتیح الحیات. قم: اسراء.
(1395د). نسیم اندیشه. قم: اسراء.
(1396). تفسیر تسنیم. تهران: مهر.
(1397الف). پیام به همایش ملی محبت و جایگاه آن در آموزههای اهل بیت(ع) با تأکید بر سیره رضوی(ع). قم: بنیاد بینالمللی علوم وحیانی اسراء.
(1397ب). هدایت در قرآن. قم: اسراء.
(1397ج). بیانات در دیدار با پروفسور ونسان فرولدی و هانری دولهوگ. قم: بنیاد بینالمللی علوم وحیانی اسراء.
(1398). اسلام و محیطزیست. قم: اسراء.
(1400). تفاوت دنیا گریزی با مسئولیتپذیری در جامعه. قم: خبرگزاری رسمی حوزه.
https://www.hawzahnews.com/news/332206
حائری شیرازی، محمدصادق (1399). تمثیلات اخلاقی – تربیتی. جلد اول. قم: معارف.
حسینی، حسین (1388). انسانشناسی دینی- تربیتی از منظر شهید مطهری. ماهنامه معرفت. (141): 36-13.
دولت، محمدعلی (1396). آرای انسان شناختی آیت الله جوادی آملی و دلالتهای آن در علوم تربیتی. رساله دکتری دانشگاه قرآن و حدیث.
سیف، علی اکبر (1400). اندازهگیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی. تهران: دوران.
شاملی، عباسعلی؛ ملکی، حسن؛ کاظمی، حمیدرضا (1390). برنامه درسی، ابزاری برای نیل به تربیت اخلاقی. دوفصلنامه اسلام و پژوهشهای تربیتی. 3(2): 89-77.
شورای عالی آموزش وپرورش (1388). اجرای آزمایشی آییننامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی دوره ابتدایی(ارزشیابی توصیفی). تهران: وزارت آموزشوپرورش.
(1390). سند تحول بنیادین آموزشوپرورش. تهران: وزارت آموزشوپرورش.
(1391). برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران. تهران: وزارت آموزشوپرورش.
طباطبایی، محمدحسین (1384). المیزان فی تفسیر القرآن. ترجمه محمدباقر موسوی همدانی. قم: دفتر انتشارات اسلامی.
فلسفی، محمدتقی (1387). اخلاق از نظر همزیستی و ارزشهای انسانی. تهران: فرهنگ اسلامی.
عباسپور، علی؛ عصاره، علیرضا، سبحانی نژاد، مهدی؛ احقر، قدسی (1398). طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی تربیت اخلاقی دوره متوسطه اول با تأکید بر سند تحول بنیادین آموزشوپرورش جمهوری اسلامی ایران. دوفصلنامه پژوهشهای آموزش و یادگیری. 16(2): 183-169.
عرسان کیلانی، ماجد (1386). فلسفه تربیت اسلامی. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
غلام پور، میثم؛ پورشافعی، هادی؛ فراستخواه، مقصود؛ آیتی، محسن (1400). تبیین عناصر برنامۀ درسی تربیت اخلاقی با توجه به سیرۀ رضوی. فصلنامه فرهنگ رضوی. 9(1): 201-179.
کنعانی هرندی، ستاره؛ نوریان، محمد؛ نوروزی، داریوش؛ عبایی کوپایی، محمود (1397). الگوی برنامه درسی آموزش فلسفه برای کودکان بر اساس نتایج تحقیقات مرتبط. دوفصلنامه تفکر و کودک. 9(2): 151-121.
گندم کار، دنیا؛ قلتاش، عباس؛ هاشمی، احمد؛ ماشینچی، علی اصغر (1398). طراحی الگوی برنامه درسی تربیت اخلاقی دورة متوسطه دوم مبتنی بر نظریه برخاسته از داده ها. فصلنامه پژوهش در برنامه ریزی درسی. 16(1): 47-34.
مجلسی، محمدباقر (1403ق). بحار الانوار. بیروت: الوفاء.
محصص، مرضیه (1395). اصول و مبانی تربیت هنری از منظر آیتالله جوادی آملی. فصلنامه بصیرت و تربیت اسلامی. 13(3): 53-31.
مدور، معصومه (1399). الگوی تربیت اخلاقی مبتنی بر دیدگاه شهید مطهری(ره). رساله دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران.
ملکی، حسن (1389). برنامه ریزی درسی(راهنمای عمل). تهران: پیام اندیشه.
(1385). سازماندهی محتوای برنامه درسی. تهران: مدرسه.
نجفی، حسن (1400). طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی هویت دینی مبتنی بر تفسیر المیزان در دوره اول متوسطه. رساله دکتری دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی.
(1396). تربیت اخلاقی تطبیقی. جزوه درسی منتشر نشده. قم: مؤسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت.
نوری طبرسی، حسین (1366). مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل. قم: آل البیت لاحیاء التراث.
ولدخان، بشارتی، زهرا؛ ولدخانی، محمدمهدی (1396). تحلیلی بر تربیت اخلاقی با تکیه بر مولفههای سازنده آن در اندیشه آیت الله جوادی آملی. مجموعه مقالات سومین کنفرانس ملی روانشناسی علوم تربیتی و اجتماعی.
Colaizzi, P.F (1978). Psychological Research as the Phenomenologist Views It . In R.S. Valle & M. King (Eds.). Existential Phenomenological Alternatives for Psychology (48-71). New York: Plenum.
Jovanovic, M, Minic, V (2016). Individualisation of Teaching in the Process of Descriptive Assessment. Journal of Educational and Instructional Studies, 6(1), 28-37.
O'Neill, G (2015). Curriculum design in higher education: Theory to practice. Dublin: UCD Teaching & Learning Retrived From: http://www.ucd.ie/t4cms/UCDTLP0068.pdf
Ornstein, A. C. & Hunkins, F. P (2018). Curriculum Foundations, Principles and Issues. (7th ed.). Boston: Pearson Education.
Tyler, R (1949). Basic Principles of Curriculum and Instruction. Chicago: The University of Chicago Press.