قرآن کریم
آقاپیروز، علی؛ خدمتی، ابوطالب؛ شفیعی، عباس و بهشتینژاد، سید محمود (۱٣٨٩)، مدیریت در اسلام، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه قم.
اکبری، نرگس (۱٣٩٠)، دلالت آموزههای اسلامی برای ارتقای صلاحیتهای حرفهای معلمان وکارکنان، مجموعه مقالات همایش ملی رویکرد اسلامی در مدیریت آموزش وپرورش، سازمان پژوهش وبرنامه ریزی درسی وزارت آموزش و پرورش، تهران.
الوانی، سید مهدی، حسینی، سید صمد (1392)، تأملی بر مبانی نظری، مفاهیم و مدلهای اعتماد نهادی (سازمانی)، فصلنامه مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی، 3(4): 105-141.
ایرانی، عارف (۱۳۹۱)، ضرورت و اوصاف رهبری در جامعه اسلامی،روزنامه رسالت، شماره ۷۵۵۷
تاجمیر ریاحی، جواد؛ صفری، علی و شاملی، نصر الله (۱٣٩٦)، تبیین ابعاد رهبری سازمانی بر مبنای نظام ارزشی اسلام با استفاده از آموزه نهجالبلاغه، فصلنامه علمی - پژوهشی مدیریت اسلامی، دوره 25، شماره2، ۱٠-۱.
تقوی دامغانی، سید رضا (۱٣٧٠)، نگرشی بر مدیریت اسلامی، تهران: مرکز چاپ ونشر سازمان تبلیغات اسلامی.
توکلی، ولی الله (۱٣٩۱)، تعریف تعلیموتربیت، برگرفته از کاوش در ریشه قرآنی واژه تربیت نوشته حسین مهدی زاده، فصلنامه حوزه و دانشگاه، شماره ٣٢.
جلیلخانی، بهرام (1390). بررسی وضعیت استقرار نظام پیشنهادات و ارائه راهکارهای عملی جهت ارتقاء آن در آموزشگاههای اجرایی استان زنجان. اولین همایش و جشنواره استانی نظام پیشنهادات(استان قم)، 8-1
جوانمرد، حبیب اله ، هادی، افضلی(1395) تعیین تأثیر سکوت و صدای سازمانی بر مشارکت کارکنان و
عملکرد مدیران (مطالعه سازمانهای دولتی استان مرکزی) فصلنامه مطالعات منابع انسانی، سال ششم، شماره نوزدهم، 46-67.
حاجی ده آبادی، محمد علی (۱٣٩۱)، حقوق تربیتی کودک در اسلام، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
حق وردی طاقانکی، مریم (۱٣٩۱)، مؤلفههای رهبری بصیرآموزشی، تهران: انتشارات دانشگاه امام صادق (ع).
خاتمی، سید احمد (۱٣٨٠)، مدیریت از دیدگاه قرآن و حدیث، قم: دفتر انتشارات اسلامی.
دانشی، غلامرضا؛ لسانی، مهدی؛ علوی، سید حمیدرضا و اخلاقی، مسعود (۱٣٩٨)، استنباطهای رهبری آموزشی مبتنی بر شناخت خدا وانسان در تفسیر المیزان علامه طباطبایی، فصلنامه علمی- پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، دوره10، شماره 3: ۱٩٣-٢٠٨.
رضی، شریف (۱٣٨٧)، نهجالبلاغه ، ترجمه محمد دشتی، تهران: انتشارات پارسایان.
رحمانی نیره، دیالمه نیکو (۱٣٩٨)، الگوی رهبری حکمت محور از منظر اسلام در سازمانهای آموزشی، فصلنامه علمی- پژوهشی مسائل کاربردی تعلیموتربیت اسلامی، دوره4، شماره3 :۵۳-۷۸.
ساکی، رضا و رضوی، عبدالحمید (۱٣٩٠)، بازاندیشی در استفاده از ظرفیت وقف برای تأمین و توسعه منابع مادی و مالی آموزش و پرورش، مجموعه مقالات همایش ملی رویکرد اسلامی در مدیریت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش وبرنامه ریزی درسی وزارت آموزش و پرورش.
سرمدی، محمدرضا (۱٣٩٩)، مدیریت اسلامی، تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.
سلطان محمدی، حسین (1382) آیین زمامداری، در سیره حکومتی امام علی علیه السلام، مجله مبلغان،شماره 47
شمس مورکانی، غلامرضا و مؤمنی راد، احمد (۱٣٩٠)، رهبری آموزشی اسلامی، نقدی بر دیدگاه اروپایی، دو ماهنامه علمی – پژوهشی دانشور، دانشگاه شاهد، دوره 17، شماره 42: ۱٠٩-۱٢٥.
طریحى، فخرالدین (1416 ق)، مجمع البحرین، جلد5، تهران: کتابفروشی مرتضوی.
عرب اسدی، حسین و احمدی، علی اکبر (۱٣٩٥)، واکاوی عناصر اصلی تربیت مدیران ارشد درالگوی حکومتی امیرالمؤمنین علی (ع)، فصلنامه علمی- پژوهشی مدیریت اسلامی، دوره 24، شماره 2: ٧٥-٣٥.
فوداری، سمیه و علم الهدی، جمیله (۱٣٩٠)، تعریف و جایگاه رهبری آموزشی از منظر اسلام، مجموعه مقالات همایش ملی رویکرد اسلامی در مدیریت آموزش وپرورش، نوآوریها وتجربههای موفق مدیران مدارس.
کلینی (ره)، ثقه الاسلام محمدبن یعقوب (۱٣٨٠)، اصول کافی، ترجمه محمدباقر کمرهای، تهران: دفتر مطالعات تاریخ و معارف اسلامی.
کریم زاده، سوسن، عباسی سروک، لطف اله. (1392). بررسی نقش هدایت و رهبری مدیران مدارس دوره ابتدائی از دیدگاه معلمان مدارس ابتدائی شهر تهران سال تحصیلی 91-90، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، مجتمع دانشگاهی ولیعصر (عج) - دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
نایه، مهدی (۱٣٨٢)، مدیریت اسلامی، تهران: انتشارات انستیتو ایزایران.
نصر اصفهانی، علی، حاجیان، طالب، کریمی، مهدی و رضوانی، سید مرتضی (1391)، بررسی تحمل و مدارا در رهبری سازما ن با تکیه بر دیدگاه نهجالبلاغه، دو فصلنامه علمی- پژوهشی مدیریت اسلامی،20(2): 113-130.
نور محمدی، محمد رضا و نیک معین، جواد (۱٣٩۴)، معیارهای شایستگی مدیران با استفاده از رهنمودهای امام علی (ع) در نهجالبلاغه، دو فصلنامه علمی –تخصصی اسلام و مدیریت، دوره4، شماره7: ۱٥٩-۱٣٩.
هاشم زاده ، معصوم؛ آراسته، حمید رضا؛ عباسیان، حسین و زینآبادی، حسن رضا (۱٣٩٧)، تبیین مؤلفههای رهبری در سازمانهای آموزشی از منظر قرآن کریم، فصلنامه مدیریت بر آموزش انتظامی، دوره2، شماره 43: ٣۱-٥٠.
Arar, K. & Haj-Yehia, K. (2018). Perceptions of educational leadership in medieval Islamic thought: a contribution to multicultural contexts. Journal of Educational Administration and History, 50(2), 69-81.
Dexter, S., Clement, D., Moraguez, D., & Watson, G. S. (2020). (Inter) Active learning tools and pedagogical strategies in educational leadership preparation. Journal of Research on Leadership Education, 15(3), 173-191
Lumby, J., & Mac Ruairc, G. (2021). A key leadership issue of the twenty‐first century: Religion in schools in England, Wales and the Republic of Ireland. British Educational Research Journal, 47(1), 128-145.
Lyness, D,(2006). Teaching Your Child Tolerance.
Peterson, s.(2003): Tolerance. Available at: http:www.beyondintrac tabiliti.org.
Sholikhah, Z. Wang, X. & Li, W. (2019). The role of spiritual leadership in fostering discretionary behaviors. International Journal of Law and Management.
Unesco (1995). Deceleration Of Principles On Tolerance.
Watkins, C. (2018). Educational Leadership in Catholic Schools: A Practice-Based Theology of Vocation. In Researching Catholic Education (pp. 155-168). Springer, Singapore.