قرآن کریم
بحرالعلوم، محمد مهدی، پهلوان منصور.(1397). مفهوم شناسی حفظ قرآن و تاثیر آن بر سبک زندگی، سبک زندگی با محوریت سلامت، 3(1): 50-45.
پاسالاری، اعظم و ذاکری، حمیدرضا (1394). اثربخشی آموزش حفظ قرآن بر عزت نفس و پرخاشگری نوجوانان شهر شیراز، دومین کنگرهی سراسری روانشناسی کودک و نوجوان، دانشگاه شهیدبهشتی، تهران.
تاج آبادی، فرزانه.(1398). ررسی میزان دشواری حفظ دیداری آیات قرآن بر اساس مفهوم اثر طول کلمه و طول فهرست در مدل حافظه فعال: رویکرد روان شناسی زبان،
مجله جستار های زبانی، 10(2)،(پیاپی ۵۰،: ۲۵۱ -۲۶۹
تقی پور گلسفیدی، مجید، میرانی، ارسطو.(1399). حفظ آرامش و مدیریت اضطراب در قصه های قرآنی، فصلنامه قرآن و طب، 5(2): 98-88.
خادمیان، حسین (1391). تاثیر قرائت قرآن بر تنیدگی های روانی و راهبردهای مقابله ای در بین دانشجویان، مطالعات اسلام و روانشناسی،6(10)،84-63.
ذوقی، لیلا، وطن خواه حمید رضا، جودکی، زهرا، آجیل چی، بیتا (1400). پیش بینی سلامت روانی بر اساس سازگاری اجتماعی و شادکامی در حافظان قرآن، فصلنامه بصیرت و تربیت اسلامی،17(56): 138-113.
رضایی، محمد، فرعی، نورعلی، دارابی، فردین و محمدی، جواد.(1397). تاثیر تلاوت قرآن کریم بر میزان خطر پذیری نوجوانا در مقابل رفتارهای پرخطر، فصلنامه فرهنگ مشاوره و روان درمانی، 9(5)، پیاپی 35: 98-97.
زرافشانی، محمدکیان؛ رضایی، آذرمیدخت و زرافشانی، غزل (۱۳۹۶). مقایسهی شاخص های سلامت عمومی زنان حافظ قرآن و زنان غیر حافظ شهر کرمانشاه، مجلهی پژوهش در دین و سلامت، (۳) ۲: ۵۲-۴۳.
شعاعی، علی اصغر، قاسم پور، مهدی. (1399). بررسی عوامل ارتقای سطح آموزشی معلمان قرآن، دو فصلنامه علمی قرائت قرآن، 8(1)، پیاپی 15: 286-265.
شکرانی، رضا، علامه، سید محسن، انحمنی، سمیه. (1391). مطالعه تطبیقی مهارت شنود موثر از منظر قرآن و حدیث و دانش مدیریت، مدیریت اسلامی، 20(2): 146-131.
شهیدی پور و رستم نژاد (1400) ترویج فرهنگ انس با قرآن بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری (دامت برکاته)، دو فصلنامه مطالعات قرائت قرآن، 9(2) پیاپی 17: 146-116.
طباطبایی، سید محمد حسین. (1390). المیزان فی تفسیر القرآن، قم: دفتر انتشارات اسلامی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم.
طرح ملی حفظ قرآن کریم. (1394). شورای عالی انقلاب فرهنگی، تهران: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی شماره 6028/95/دش
عارفیان، محسن و کجباف، محمدباقر (1400). بررسی تاثیر حفظ قرآنکریم بر سلامت روان، کیفیت زندگی و عاطفه مثبت و منفی. اسلام و سلامت، 6(1)، 17-7.
عارفیان، محسن؛ موسوی نسب، سیدمحمدحسین (1395). مقایسه حافظه رویدادی و معنایی در حافظان قرآن کریم و غیر حافظان. فصلنامه روان شناسی تحلیلی شناختی،7(26)،62-55.
فراهیدی، خلیل بن احمد، (1409 ق) العین، قم: نشر هجرت
فراهی بخشایش، علی اکبر، رضایی اصفهانی، محمد علی. (1400). راهکارهای ا انس با قرآن کریم در اندیشه مقام معظم رهبری، دو فصلنامه مطالعات قرآن، 9(2): 86-64.
فیاض، فاطمه، نبوی، زهره السادات. (1399). پیشنهاد درمان قرآنی برای اختلال افسردگی، یک مطالعه موردی، قرآن و طب، 11، 19-12.
کلینی، محمد بن یعفوب. (1370). اصول کافی، ترجمه و شرح فارسی محمد باقر کمره ای، تهران: نشر اسوه.
کیمیایی، سید علی، خادمیان، حسین، فرهادی، حسن. (1390). حفظ قرآن و تاثیرآن بر مولفه های سلامت روان، فصلنامه زن و جامعه، 2(4)، پیاپی 8: 20-1.
لکزایی، جواد، ثناگو، اکرم؛ کاوسی، علی؛ جویباری، لیلا؛ کاوسی، ابوالفضل؛ حقدوست، زینب و نصیری، حسین (1397). بررسی مقایسهای سلامت روان در بین حافظان قرآن و غیرحافظان شهر گرگان، مجله پژوهش در دین و سلامت، 4(5): 57-66.
مبشری، محمدتقی؛ صفری، محمود؛ اسفینیفراهانی، مهدیه (1400). تاثیر حفظ موضوعی قرآن بر خودتنظیمی دانشآموزان دختر شهرستان فراهان، مسائل کاربردی در تعلیم و تربیت اسلامی، 6(1): 137-123.
مجلسی، محمد باقر بن محمد تقی. (1401) بحار الانوار، بیروت، دارالحیاء التراث العربی.
محمدی ری شهری، محمد. (1394). کلید حفظ قرآن، چاپ و نشر دارالحدیث.
مفاخری، عبدالله و معتمدی، عبدالله (1390). بررسی میزان یادگیری خود تنظیمی در بین حافظان قرآن و غیرحافظان قرآن، مجله روانشناسی و دین، دوره چهارم، شماره 2، ص 99-112.
موسوی نسب، سید محمد صادق. (1390). نبیین الکوی عمومی تربیت دینی بزرگسالان در قرآن با تاکید بر وظایف مربی، اسلام و پزوهش های تربیتی، 3(2): 36-5.
میرعرب رضی، رضا؛ طالبی، مریم و بادله علیرضا (۱۳۹۹). موسیقی قرآن: راهبردی اثربخش در کاهش علائم افسردگی و افزایش خودکارامدی تحصیلی، فصلنامه فرهنگ مشاور و روان درمانی، سال ۱۱، شماره ۴۲، ص ۹۶-۷۳
نصرتی، کبری (1393). نقش حفظ قرآن درحافظه رویدادی ومعنایی دانش آموزان دخترشهر تهران، تحقیقات علوم رفتاری. ۱۲ (۲) ص: ۲۴۴-۲۵۳.
نصرتی، کبری، کرمی نوری، رضا. (1381). بررسی انواع حافظه در دانش آموزان دختر حافظ قرآن و غیر حافظ قرآن، تازه های علوم شناختی، 4(3)، پیاپی 15: 26-12.
نویدی، احد، محمدی، سریه. (1396). مقایسه سبک زندگی مادران حافظ قرآن و همتایان آن در شهر تهران، فصلنامه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 2(2)، پیاپی 3: 130-113.
Sandelowski, M & Barroso, J.(2007). Handbook for Synthesizing Qualitative research, New York, NKK: Springer.