قرآن کریم، ترجمه محمد مهدی فولادوند، چاپ اول، مشهد: نشر هفتم، ۱۳۸۶.
ابنسعد، محمد.(۱۴۱۵ق). الامام الحسین علیهالسلام و مقتله. ترجمة و تحقیق سیدعبدالعزیز طباطبایی. قم: موسسه اهل البیت لإحیاء التراث.
ابنشهرآشوب.(۱۳۷۹). ابوجعفر محمد بن علی، مناقب آل ابیطالب، تحقیق یوسف بقاعی، [بیجا]، انتشارات: ذوالقربی (افست دار الاصواء).
ابوالفرج اصفهانی، علی بن حسین بن محمد.(۱۳۸۵). مقاتل الطالبیین، با مقدمه کاظم مظفر، قم: موسه دار الکتاب.
اربلی، علی بن عیسی. (۱۴۲۴). کشف الغمه فی معرفة الائمه، تحقیق علی فاضلی. [بیجا]. مرکز الطباعة و النشر للمجمع العالمی لاهل البیت علیهمالسلام.
استراوس، آنسلم؛ کوربین، جولیت (1387)؛ «اصول روش تحقیق کیفی نظریه مبنایی: رویهها و روشها»، مترجم: بیوک محمدی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، چاپ دوم.
اسفندیاری، محمد. (۱۳۹۸). عاشوراشناسی؛ پژوهشی درباره هدف امام حسینعلیهالسلام. نشر نی.
باقری، خسرو. (۱۳۹۵). نگاهی دوباره به تربیت اسلامی. دو جلد تهران: انتشارات سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی
باقری، خسرو.(۱۳۸۰). چیستی تربیت دینی. تهران: انتشارات تربیت اسلامی.
باقری، خسرو (۱۳۸۹). درآمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران. دو جلد. انتشارات علمی و فرهنگی
بدیعیان، راضیه؛ و نوروزی، رضاعلی.(1388) تربیت دینی در سیره امام حسینعلیهالسلام در واقعه عاشورا. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان.
بلعمی، ابوعلی محمد.(۱۳۷۷). تاریخ طبری، تصحیح محمد روشن، چاپ اول: تهران، سروش.
بهشتی، سعید؛ نیکویی، رضا. (۱۳۹۰). کاوش هایی در باب فلسفه تربیت دینی از دیدگاه اسلام. تهران: مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم انسانی.
پرویزی، سرور؛ صلصالی، مهوش و ادیب حاج باقری، محسن.(۱۳۸۹). روشهای تحقیق کیفی، تهران: مرکز نشر علوم پزشکی، انتشارات بشری، چاپ دوم.
جمعی از تاریخ پژوهان، زیر نظر حجه الاسلام و المسلمین استاد مهدی پیشوایی.(۱۳۸۹).مقتل جامع سید الشهداء علیهالسلام ، قم: انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره.
جوادی آملی، عبدالله. (1398). کوثر کربلا. قم: اسرا
حاجی ده آبادی، محمد علی.(۱۳۹۴). درآمدی بر نظام تربیتی اسلام. قم: نشر المصطفی (ص)
حجتی، محمدباقر.( ۱۳۷۸). اسلام و تعلیم و تربیت. تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
خنیفر، حسین و همکاران. (1391). مبانی "تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش" مبتنی بر دیدگاه حضرت امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری حضرت آیه الله خامنه ای و صاحب نظران تعلیم و تربیت. قم: انتشارت نورالثقلین
خنیفر، حسین. (۱۳۸۴). تحلیل محتوای ادبیات مدیریت اسلامی با تأکید بر آثار منتخب. مدیریت فرهنگ سازمانی.
خنیفر، حسین؛ و مسلمی، ناهید. (۱۳۹۶). اصول و مبانی روشهای پژوهش کیفی رویکردی نو و کاربردی. جلد 1 و 2. تهران: انتشارات نگاه دانش.
دشتی، محمد. (1379). ترجمه نهج البلاغه حضرت علیعلیهالسلام. قم: انتشارات مشهور.
دلشاد تهرانی، مصطفی. (۱۳۷۹). مدرسه حسینی. تهران: نشر دریا.
دلشاد تهرانی، مصطفی. (۱۳۸۳). سیری در تربیت اسلامی. تهران: انتشارات دریا.
رستمنژاد، مهدی؛ و داودی، سعید. (۱۳۹۲). عاشورا، ریشهها، انگیزهها، رویدادها و پیامدها با تجدید نظر و اضافات. زیر نظر آیه الله العظمی مکارم شیرازی. انتشارات امام علی بن ابیطالبعلیهالسلام.
سماوی، محمد.(۱۳۸۹). مقتل الحسین علیهالسلام. قم: دار انوار الهدی.
سنگری، محمدرضا. (۱۳۹۲). آیینه داران آفتاب؛ دو جلد، تهران انتشارات بیتن الملل.
سید ابنطاووس، رضیالدین ابوالقاسم علی بن موسی بن جعفر.(۱۳۸۳). الملهوف علی قتلی الطفوف. تحقیق و تقدیم فارس تبریزیان (حسّون)، [بیجا]، دار الاسوه.
شریعتمداری، علی.(۱۳۹۵). اصول و فلسفه تعلیم و تربیت. تهران: انتشارات امیرکبیر.
شعاری نژاد، علی اکبر. (۱۳۸۸). فلسفه جدید تربیت و یا فلسفه جدید در آموزشوپرورش. تهران: انتشارات اطلاعات، چاپ دهم.
شکوهی، غلامحسین.(۱۳۹۰). تعلیم و تربیت و مراحل آن، مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ پانزدهم.
صادق زاده قمصری، علیرضا.(۱۳۸۴). تربیت اسلامی. تهران: نشر تربیت اسلامی.
عابدی و نیلی (1392). اهداف تربیت اجتماعی آموزش و پرورش ایران و مقایسه آن با دیدگاه های علامه طباطبایی. تهران: پژوهشهای اسلامی
علم الهدی، جمیله.(1392). مبانی تربیت اسلامی و برنامهریزی درسی براساس فلسفه صدرا. تهران: انتشارات مدرسه.
قمی، شیخ عباس (1398). مفاتیح الجناح: قم: اسوه
کاظمی، حسین.(۱۳۹۳). برنامه درسی تربیت اخلاقی. قم: انتشارات مؤسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی (ره)، چاپ اول.
محمدی مقدم، علی.( ۱۳۹۶). تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی (س) و مقایسه آن با نظر دیگر دانشمندان، مشهد: مرکز تربیت معلم شهید بهشتی.
مطهری، مرتضی. (1383). تعلیم و تربیت در اسلام. تهران: صدرا، چاپ چهل و یکم.
ملکی، حسن؛ و ویسی، غلامرضا؛ و حمیدزاده، محمدصادق؛ و باقی نصرآبادی، علی. (1386). تربیت حسینی. نشر زمرم هدایت؛ وابسته به پژوهشکده علوم اسلامی امام صادق علیهالسلام.
موسوی مقرم، عبدالرزاق. (۱۳۹۱ ق). مقتل الحسین علیهالسلام؛ معروف به مقتل مقرم. ترجمه فهیم کرمانی. انتشارات سیدالشهداء.
میالاره، گاستون.(۱۳۷۵). معنی و حدود تربیتی. ترجمه کاردان، علی محمد. تهرا: دانشگاه تهران
نیکزاد، محمود. (1375). کلیات فلسفه تعلیم و تربیت. تهران: انتشارات کیهان.
یاراحمدی، عبدالله. (۱۳۹۱). تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت؛ تبیین پیامدهای تربیتی واقعه عاشورا.
Bischoff, K. (2016). The Civic Effects of Schools: Theory and Empirics. Theory and Research in Education, 14(1): 91-106.
Barrow, R. (2010). An introduction to moral philosophy and moral education. London and New York. Routledge.
Carr, D. (2012) Educating the Virtues: Essay on the philosophical psychology of moral development and education. London: Routledge.
Curren, R. (2014). Judgment and the aims of education. Social Philosophy and Policy,31(1): 2-11
Kristjánsson, K. (2016). Aristotelian Character Education. London: Routledge.
Heslep, R. D. (2015). Moral Education for Americans. Westport, CT: Praegar.
Sandeep, K. (2015). Moral Values Education. Journal of Humanities and Social Science, 20 (3): 18-36.
Tan, B. Naidu, C. Jamil, A. (2017). Moral values and good citizens in a multi-ethnic society: A content analysis of moral education textbooks in Malaysia. The Journal of Social Studies Research, 22(81): 41-55.