آذربایجانی، مسعود (1382). روانشناسی اجتماعی با نگرش به منابع اسلامی. تهران: انتشارات سمت و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
آربلاستر، انتونی (1368). لیبرالیسم غرب: ظهور و سقوط (ترجمه عباس مخبر). تهران: نشر مرکز.
اسعدی، سیدمحمد؛ اعتصام، فرناز؛ نایت، کیم اچ.؛ الفنباین، مورتون اچ.؛ رضاعی، فرزین (1385). رابطه فردگرایی و جمعگرایی با شیوه دانستن مستقل و ارتباطی دانشجویان ایرانی و آمریکایی. تازههای علوم شناختی، 8(1)، صص. 17-22.
اسکیدمور، ویلیام (1373). تفکر نظرى در جامعه شناسى (ترجمهی علی محمد حاضری). تهران: نشر سفیر.
الباش، حسن (1389). برخورد تمدنها (ترجمهی محمدتقی علوی و جلیل محمدی). تبریز: انتشارات دانشگاه تبریز.
آوتویت، ویلیام؛ باتامور، تام (1392). فرهنگ علوم اجتماعی قرن بیستم (ترجمهی حسن چاوشیان). تهران: نشر نی.
ایزوتسو، توشی هیکو (1378). مفهوم ایمان در کلام اسلامی (ترجمهی زهرا پورسینا). تهران: انتشارات سروش.
باطنی، محمدرضا (1389). زبان و تفکر. تهران: نشر آگه.
باقری، خسرو (1384). نگاهی دوباره به تربیت اسلامی (جلد نخست)، تهران: انتشارات مدرسه.
باقری، خسرو (1386). نگاهی دوباره به تربیت اسلامی (جلد دوم)، تهران: انتشارات مدرسه.
باقری، خسرو (1374). سه مغالطه رایج در مفهوم اجتماعی بودن (حضور «در» جمع، ارتباط «با» جمع و سیطره «بر» جمع). تربیت، 10، 87-92.
باقری، خسرو؛ سجادیه، نرگس؛ توسلی، طیبه (1389). رویکردها و روشهای پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت. تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
بهزادیه، حمید (1385). بازشناسی فردگرایی و پیامدهای آن. راهبرد یاس، 6(2)، 203-242.
پایا، علی (1381). گفتوگو در جهان واقعی. تهران: طرح نو.
پالیزبان، مهدیه (1387). ارتباطات سنتی و مدرن در یک جامعه چند فرهنگی: مطالعـه مـوردی لبنـان دوران فعالیت امام موسی صدر (به راهنمایی هادی خانیکی). تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
تردیانس، هری چارالامبوس (1388). فرهنگ و رفتار اجتماعی (ترجمهی نصرت فتی). تهران: نشر رسانش و نشر جامعه شناسان.
خانیکی هادی (1383). گفتگو، از مفهوم زبانی تا معنای جهانی. مجله جامعهشناسی ایران، 5(1)، 90-113.
خشن، حسین احمد (1392). اسلام و خشونت (ترجمهی موسی دانش). مشهد: بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس.
روحی برندق، کاووس ( 1398). تأثیر دلبستگی ایمن بر شکل گیری سرمایه اجتماعی با تأکید بر اندیشه تربیتی امام موسی صدر. اسلام و مطالعات اجتماعی، سال هفتم شماره 2
زرینکوب، عبدالحسین (1363). ارزش میراث صوفیه. تهران: انتشارات امیرکبیر.
سالاریفر، محمدرضا؛ شجاعی، محمدصادق؛ موسوی اصل، سیدمهدی؛ دولتخواه، محمد (1389). بهداشت روانی با نگرش به منابع اسلامی. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
سریع القلم، محمود ( 1394 ). پیشوایی فراتر از زمان. تهران: موسسه فرهنگی و تحقیقاتی امام موسی صدر.
سعید، ادوارد (1387). برخورد تمدنها، غرب و اسلام (ترجمهی عبدالرحیم گواهی). تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
سعید، ادوارد (1371). شرق شناسی (ترجمهی عبدالرحیم گواهی). تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش (1390). شورای عالی انقلاب فرهنگی.
شارعپور،محمود(1382) جامعه شناسی آموزش و پرورش، تهران، سمت
شورت، ادموند سی (1394). روششناسی مطالعات برنامه درسی (ترجمهی محمود مهرمحمدی و همکاران) تهران: سمت.
صدر، موسی (1383). نای و نی (ترجمهی علی حجتی کرمانی). تهران: موسسه فرهنگی و تحقیقاتی امام موسی صدر.
صدر، موسی (1384). ادیان در خدمت انسان (ترجمهی علی حجتی کرمانی). تهران: موسسه فرهنگی و تحقیقاتی امام موسی صدر.
صدر، موسی (1394). حدیث سحرگاهان (ترجمهی علی حجتی کرمانی). تهران: موسسه فرهنگی و تحقیقاتی امام موسی صدر.
صدر، موسی (1394). انسان آسمان (ترجمهی علی حجتی کرمانی). تهران: موسسه فرهنگی و تحقیقاتی امام موسی صدر.
صدرا، محمد (1398). آسیب شناسی مفهوم وحدت اسلامی در قالب دوگانه فرقهگرایی و سکیولاریسم. فصلنامه سیاست، 49(2)، 413-430.
عبدلی، معصومه (1395). بررسی سیره نظری و عملی امام موسی صدر به منظور استنتاج فلسفه تربیتی. پایان نامه دکتری (به راهنمایی علیرضا محمودنیا). تهران: دانشگاه خوارزمی.
عزیزی، سیدمجتبی (1396). لیبرالیسم علیه اجتماعگرای، نگاهی به انتقادهای لیبرالها به اجتماعگرایان. فصلنامه سیاست، 47(2)، 451-470.
علاقهبند، علی (1368). جامعه شناسی آموزش و پرورش. تهران: نشر روان.
علمدار علیاکبری، سمیرا (1393). بررسی آراءکلام اجتماعی امام موسی صدر. پایان نامه کارشناسی ارشد (به راهنمایی حمیدرضا شریعتمداری). قم: دانشگاه قم.
علیا، مسعود (1388).کشف دیگری همراه با لویناس. تهران: نشر نی.
فروم، اریک (1360). جامعه سالم (ترجمهی اکبر تبریزی). تهران: نشر بهجت.
قانع، احمدعلی (1396). گفتارهایی در فقه فرهنگ و ارتباطات. تهران: دانشگاه امام صادق.
کوئن، بروس (1374). مبانی جامعه شناسی (ترجمهی غلامعباس توسلی و رضا فاضل). تهران: سمت.
کولب، ویلیام؛ گولد، جولیوس(1392). فرهنگ علوم اجتماعى (ترجمهی باقر پرهام). تهران: نشر مازیار.
کین، سم (1382). گابریل مارسل (ترجمهی ملکیان). تهران: نشر نگاه معاصر.
محمودیان، محمد (1391). تاثیر اندیشههای نوسلفیسم بر روند فکری- ایدئولوژیک القاعده. پژوهشنامه علوم سیاسی، 7(3)، 79-114.
لک زایی، شریف (1398). علل ضعف تمدنی و عقب ماندگی جوامع اسلامی در اندیشه امام موسی صدر. مطالعات بنیادین تمدن نوین اسلامی دوره 2 بهار و تابستان، شماره 1
مریدی، فاطمه (1395). الگوی الهیات اجتماعی اسلامی در اندیشه و آثار موسی صدر. جستارهای فلسفه دین، 5(1)، 77-99.
معتمدی، عبدالله (1392). سبک زندگی مطلوب بر اساس دیدگاه ارتباطی. فصلنامه فرهنگ مشاوره، 4(13)، 125-142.
می، رولو (1397). انسان در جستجوی خویشتن (ترجمهی مهدی ثریا). تهران: نشر دانژه.
وفایی مغانی، جواد (1393). تبیین و تحلیل مبانی معرفتی امام موسی صدر در تقریب مسلمانان و مسیحیان. معرفت ادیان، 5(1)، 111-128.
نیومن، ویلیام لاورنس (1390)، شیوههای پژوهش اجتماعی: رویکردهای کمی و کیفی (جلد دوم) (ترجمهی حسن دانائی فرد، سیدحسین کاظمی). تهران: انتشارات موسسه کتاب مهربان.
هانتینگتون، ساموئل بی(1378). برخورد تمدنها و بازسازی نظم نوین جهانی (ترجمهی حمید رفیعی) تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
صدر، موسی (2014). مسیره الامام السید موسی الصدر. ( ج. 1-12). بیروت: داربلال لطباعه و النشر.
Marsh, S. (2011). Experiencing Social Education. In C. White (Ed.), Journeys in Social Education, (pp. 1-14). Sense Publishers.
Merriam Webster dictionary (2021). Retrieved from: https://www.merriam- webster.com/dictionary/idea
Osher, D., Brackett, M., Dymnicki, A., Jones, S., & Weissberg, R., P. (2016) Advancing the science and practice of social and emotional learning: Looking back and moving forward. Review of Research in English, 40, 644-681.
Taylor, C. (2003a). The Ethics of Authenticity. Cambridge: Harvard University Press