ابراهیمی هرستانی، اصغر؛ ادیب، یوسف؛ رضاپور، یوسف و طغیانی، مهدی(1397). ادراک فارغ التحصیلان دوره متوسطه اول از اقتصاد مقاومتی: پژوهشی پدیدارشناسانه، نشریه مطالعات راهبردی بسیج،21(78،31-72.
اخباری، محمد و قلی زاده، صدیقه. (1394). ثبات اقتصاد کلان در رویکرد اقتصاد مقاومتی. فصلنامه روند، 22(3)، 71، 78-55.
ادیب، یوسف؛ ابراهیمی هرستانی، اصغر؛ رضا پور، یوسف و طغیانی، مهدی (1395). بررسی مبانی دینی الگوی مطلوب برنامه درسی تربیت اقتصادی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی، فصلنامه رهیافت انقلاب اسلامی، 10(36)، 41- 58.
بحرینی بروجنی، مجید؛ نصر اصفهانی، احمدرضا و سپهری بروجنی،کبری. (1394). بررسی میزان رعایت اصول علمی قصد شده مربوط به عنصر اهداف در درس تفکر و پژوهش پایه ششم ابتدایی.مطالعات برنامه درسی،10(37)،59-80.
برقی، عیسی و فضلی زاده، شهرام (1398). بازشناسی و ارائه طرح برنامه درسی مولفه اصلاح الگوی مصرف اقتصاد مقاومتی برای آموزش و پرورش، فصلنامه مطالعات برنامه درسی، 14(55)، 45-64.
پایگاه اطلاعرسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیتاللهالعظمی سیدعلی خامنهای (مدظلهالعالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی رویت،25/9/1401.
دهقان منشادی، محمد و پوررحیم، پروین(1392). بررسی رابطه ی بین بی ثباتی اقتصاد کلان و رشد اقتصادی در ایران، فصلنامه پژوهش ها و سیاست های اقتصادی، 21(67)، 171-192.
ترک زاده، جعفر؛ جهانی، جعفر؛ عباسی، عباس و توضیح، علی(1401). طراحی چهارچوبی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در آموزش وپرورش، فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی،29(53)، 263-297.
رحمان پور، محمد؛ حسن پور، عصمت و نصراصفهانی، احمدرضا (1395). بررسی برنامه درسی ملی ایران در ارتباط با مولفه های اقتصاد مقاومتی از دیدگاه صاحب نظران، فصلنامه مطالعات ملی، 17(1)، 3-21
سیف، اله مراد. (1391). الگوی پیشنهادی اقتصاد مقاومتی جمهوری اسلامی ایران(مبتنی بر دیدگاه مقام معظم رهبری). فصلنامه آفاق امنیت،5 (16)5-22.
طغیانی، مهدی. (1394). درآمدی بر اقتصاد مقاومتی و آموزش و پرورش. مشهد: آموزش و پرورش خراسان رضوی.
کریمی اعتماد، فاطمه و یعقوبی، جعفر (1396). سنجش نگرش اعضای هیئت علمی دانشگاه زنجان نسبت به اقتصاد مقاومتی و عوامل مرتبط با آن، فصلنامه رهیافت انقلاب اسلامی، 10(37)، 19-38.
گرمایی، حسنعلی(1397). تدوین چهارچوب محتوای اقتصاد مقاومتی با تمرکز بر رهنمودهای مقام معظم رهبری برای ورود به حوزه های یادگیری در برنامه درسی ملی، نشریه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 3(6)، 89-120.
گرمایی، حسنعلی(1397). شناسایی اهداف (شایستگی ها) یادگیری آموزش اقتصاد مقاومتی مناسب نظام آموزش رسمی و عمومی ایران، فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، 26(40)، 81-101.
محمدپور، احمد؛ رضایی، مهدی؛ صادقی، رسول(1389). روش های تحقیق ترکیبی به عنوان سومین جنبش روش شناختی: مبانی نظری و اصول عملی. مجله پژوهشی جامعه شناسی کاربردی. 21(2)، 100-77.
میکانیکی, زهرا و سعید کیان فرد. ( ۱۳۹۶). تاثیربرنامه های درسی مقطع ابتدایی بر آموزش اقتصاد مقاومتی از دیدگاه آموزگاران دبستان های شاهد بیرجند، اولین کنفرانس بین المللی توسعه و ترویج علوم انسانی در جامعه، تهران، انجمن توسعه و ترویج علوم و فنون بنیادین.
نجفی، مریم (1395). شناسایی الزامات نظام آموزش عالی کشور در تحقق اقتصاد مقاومتی، به راهنمایی: مرتضی سلطانی، دانشگاه تهران، پردیس فارابی، دانشکده مدیریت و حسابداری.کارشناسی ارشد، مدیریت بازرگانی گرایش تحول.
یزدانی، ابوالفضل؛ کشتی ارای، نرگس و عمادزاده، مصطفی (1397). طراحی برنامه درسی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی، با تمرکز به دو مولفه، تکیه بر ظرفیت های داخلی و اصلاح الگوی مصرف، فصلنامه رهیافت انقلاب اسلامی، 12(42)، 107-126.
Creswell,J.W., & Plano Clark,V.L.(200.Des7 Creswell,J.W., & Plano Clark ,V.L.(2007). Designing and conducting mixed methods research. London: Sage Publications Inc.
Glatthorn, A.A.,Boschee,F.,Whitehead,B.M.,&Boschee,B.F. (2015).
Curriculum leadership:Strategies for development and implementation.(5th ed.).Sage publication.
Kogan, M., Klein, S. E., Hannon, C. P., & Nolte, M. T. (2020). Orthopedic education during the COVID-19 pandemic. The Journal of the American Academy of Orthopedic Surgeons.
Pinar, W. F .(2015). Educational experience as lived: Knowledge, history,alterity: The selected works of William F. Pinar. Routledge.
Richards, J. C .(2013). Curriculum approaches in language teaching:Forward, central, and backward design. Relc Journal, 44 (1), 5-33.
Stanley, J., & McCoshen, A. (2012). Curriculum reform in Europe: The impact of learning outcomes. uropean Centre for the Development of Vocational Training.