آصف نیا ،اعظم؛حسینی، افضل السادات؛زروانی،مجتبی.( 1395 ). مولفه های روانشناسی مثبت، در داستان های مثنوی و
.21- کاربرد آن در تربیت نوجوانان، فصلنامه علمی-پژوهشی ادیان وعرفان، سال 49 ، شماره اول، بهار و تابستان، صص 46
آقایی، سیده الهام ؛ماهروزاده ،طیبه ؛ ایمانی نائینی، محسن.( 1399 ). رویکرد ساحت تربیت هنری و زیبایی شناختی،
رویکرد موضوع محور یا رویکرد دریافت احساس و معنا،فصلنامه علمی – پژوهشی پژوهش در برنامه ریزی درسی،سال
.1- هفدهم، دوره دوم، شماره 38 (پیاپی 65 )، تابستان،صص 11
ایمان، محمدتقی ؛ نوشادی، محمدرضا ( 1390 ). تحلیل محتوای کیفی، فصلنامه پژوهش، سال سوم، شماره دوم، پاییز و
.15- زمستان، صص 44
برقی، عیسی؛ مبهوتی دیزجیکان، جواد ( 1399 ). ضرورت آموزش دانش زیبایی شناختی؛جایگاه آن در برنامه درسی کتاب
.608- خوانداری پایه ی ششم ابتدایی، مجله راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، دوره 13 ، شماره 6، صص 617
پازوکی،شهرام.( 1382 ). مقدماتی در باره مبادی عرفانی هنر و زیبایی در اسلام؛با اشاره به مثنوی معنوی، فصلنامه علمی-
.4- پژوهشی هنرهای زیبا، دانشگاه تهران، دوره 15 ، شماره 15 ، شماره پیاپی 458 ، پاییز، صص 13
پورحسینی،محمد؛سجادی،سید مهدی؛ایمانی،محسن.( 1393 ). تبیین دلالت های دیدگاه جان دیویی در خصوص هنر و
زیبایی شناسی برای فرآیند تدریس و یادگیری، فصلنامه علمی –پژوهشی پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، سال
. 83- دوم، شماره هفتم، زمستان، صص 100
جلالیان،مینا.( 1394 ). مبانی زیبایی شناسی در دیدگاه مولوی، فصلنامه هنر و تمدن شرق، شماره هشتم، تابستان،
.11- صص 18
علیخانی، مدینه؛ براتعلی، مریم؛ رحمانی، جهانبخش؛ دهباشی، مهدی ( 1400 ). طراحی و اعتبار بخشی محیط برنامه های
درسی مغز محور مبتنی بر زیبایی شناسی، فصلنامه علمی - پژوهشی تحقیقات مدیریت آموزشی، سال دوم،شماره
.37- چهارم،تابستان(پیاپی 48 )، صص 56
مهرمحمدی، محمود.( 1398 ). آموزش عمومی هنر : چیستی ، چرایی ، چگونگی ، چاپ چهارم ، تهران: انتشارات مدرسه.
منوچهری، عباس و همکاران ( 1400 ). رهیافت و روش در علوم سیاسی . چاپ نهم، تهران :انتشارات سمت.
نیک پناه،منصور؛نوری،ابراهیم.( 1395 ). سنجش و سازش عقل، نقل وعشق، در هرم معرفتی مولانا، فصلنامه ادب غنایی،
.221- دانشگاه سیستان و بلوچستان، سال 14 ، شماره 26 ، بهار و تابستان، صص 238
Abd Rahim, F. (2016). Approaches in the light of Rumi: from reflection to integration. IIUM Journal of Educational studies, 4: 1: 100-119.
205
نشریه علمی پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی
نشریات علمی دانشگاه جامع امام حسین (علیه السلام)
Afroogh, M.R. (2019). A comparative study of "Self knowing " from the viewpoint of Rumi and Shankara. Philosophy international journal, Vol 2, Issue 1, March: 1-6.
Denac, O. (2014). The Significance and Role of Aesthetic Education in Schooling, Creative Education, Volume 5, PP: 1714-1719. Published Online November 2014 in SciRes. http://www.scirp.org/journal/ce.
Doana University. (2016). Benefits of an Aesthetic Education, Doana university center for Excellence in Teaching and Learning, cetl @ doane. Edu.
Doddington, C. (2021). Flourishing with Shared Vitality: Education based on Aesthetic Experience, with Performance for Meaning, Studies in Philosophy and Education, 40:261–27۴.
Elo, S & Helv , K. (2008). The qualitative content analysis process. journal of advanced nursing, (62)1, pp.107-115.
Heybouch, J.A. (2020). Aesthetic and education, Oxford research encyclopedias. Doi. Org.
10.1093/ acrefore / 9780190264093.013. 413. Published online:27 August.
Kaya, S. (2016). "Rumi from the viewpoint of psychology and counseling". Spiritual psychology and counseling, Vol 1: Number 1, 9-25.
Kong, L., and Chang, Y. C. (2019). The effect of teachers’ savoring on creative behaviors: Mediating effects of creative self-efficacy and aesthetic experience. International Journal of Educational Methodology, 5(3): 325-335.
Sajnani, N., Mayor, C., and Tillberg-Webb, H. (2020). Aesthetic presence: The role of the arts in the education of creative arts therapists in the classroom and online, The Arts in Psychotherapy, Vol 69: 12-57.
Yang,L, Cui, H (2020). Study on Design Aesthetic Education in Universities in China , Advances in Social Science, Education and Humanities Research, volume 515 ,Proceedings of the 6th International Conference on Arts, Design and Contemporary
Education (ICADCE 2020).
Zhang, R & Barbara, M .W. (2009)."Qualitative analysis of content" ,in B. M , wildemuth.
Applications of social research methods to questions in information and library Science
.Westport comn. Libraries Unlimited .pp308-319.