فلسفۀ تعلیم و تربیت اسلامی در مکتب امیر المؤمنین علی(ع)(14)

سخن سردبیر

نویسنده

دانشگاه علامه طباطبایی

چکیده

پیش از ورود به بحث، فرارسیدن ایام الله دهۀ مبارک فجر انقلاب اسلامی به رهبری معمار بزرگ انقلاب و نظام اسلامی حضرت امام خمینی ره  را به تبریک می گوییم، به ارواح بلند و ملکوتی همۀ شهدا درود می فرستیم و از پیشگاه سراسر جمال و جلال خداوند بی زوال و برخوردار از هر گونه کمال، عاجزانه درخواست می کنیم ما را با پیروی خالصانه از فرامین رهبری حکیم انقلاب اسلامی، حضرت امام خامنه ای، قدردان جان فشانی ها و از خود گذشتگی های شهدا و حافظان حریم ولایت و نگاهبانانِ ـ به تعبیر دقیق و حکیمانۀ سردار همیشه زندۀ دل ها شهید والا گهر سر لشکر حاج قاسم سلیمانی ـ  حرم جمهوری اسلامی قرار دهد. ان شاء الله.
     در اهمیت حکمت شمارۀ 93 همین بس که مرحوم سید رضی پس از ذکر این حکمت می گوید:« و هذا من غریب ما سُمع منه فی التفسیر.» یعنی این بیان امام علیه السلام از تفسیرهای عمیقی است که از آن حضرت شنیده شده است. در ادامۀ بحث به فضل خدای متعال می کوشیم تا به قدر توان پرده ای از این عمق و غرابت برگیریم. پیش از ورود به مباحث تحلیلی فلسفی ـ تربیتی حکمت فوق البیان، لازم است دو مقدمۀ کوتاه به محضر خوانندگان محترم تقدیم شود.

عنوان مقاله [English]

فلسفۀ تعلیم و تربیت اسلامی در مکتب امیر المؤمنین علی(ع)(14)

نویسنده [English]

  • saeed beheshti
philosophy of Islamic Education Allameh Tabataba'i Univesity Teran Iran