هدف اصلی این تحقیق دستیابی به نظام آموزشی پژوهشمحور متناسب با نظام تعلیم و تربیت سپاه در تحصیلات عالی و تکمیلی (دانشگاه جامع امام حسین(ع)) است. نوع تحقیق از لحاظ هدف، توسعهای و از لحاظ روش توصیفی ـ اکتشافی است که با استفاده از بررسی اسنادی، کتابخانهای وتحقیق میدانی انجام گرفته است. برای جمعآوری اطلاعات و آزمون سؤالات از پرسشنامه محقق ساخته شامل چهار عامل اصلی استفاده شده است. پس از به دست آوردن روایی پرسشنامه از طریق تحلیل عاملی و اطمینان از اعتبار آن (0.902)، دادهها از نمونه مورد مطالعه "120" نفر که شامل کارشناسان، مربیان و استادان دانشگاه جامع امام حسین (ع) بودند، جمع آوری شد. در پایان با استفاده از تحلیل عاملی (با نرمافزار لیزرل) الگوی مورد نظر در چهار عنصر پژوهشی، اداری ـ پشتیبانی، آموزشی و اخلاقی ـ فرهنگی تجلی یافت که هر یک عوامل فرعی مهمی دارد. رهبری علمی و تحولگرا، مدیریت کیفیت، سازمان مشارکتی، توانمندسازی، مسئله محوری، کار گروهی، مدیریت دانش، مشتری محوری، ارزیابی مشارکتی، شایسته سالاری و آزاد اندیشی از مهمترین عوامل این الگو است.
کلاهدوزی, احمد, & کوثری, مریم. (1390). مبانی و الگوی آموزشهای پژوهش محوردر دانشگاه جامع امام حسین (ع). پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 19(12), -.
MLA
احمد کلاهدوزی; مریم کوثری. "مبانی و الگوی آموزشهای پژوهش محوردر دانشگاه جامع امام حسین (ع)", پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 19, 12, 1390, -.
HARVARD
کلاهدوزی, احمد, کوثری, مریم. (1390). 'مبانی و الگوی آموزشهای پژوهش محوردر دانشگاه جامع امام حسین (ع)', پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 19(12), pp. -.
VANCOUVER
کلاهدوزی, احمد, کوثری, مریم. مبانی و الگوی آموزشهای پژوهش محوردر دانشگاه جامع امام حسین (ع). پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 1390; 19(12): -.