هدف این پژوهش شناسایی روشهای تربیت کودک تا هفتسالگی در اندیشه امام علی(ع) بود. در راستای دستیابی به این هدف یک سؤال کلی و دو سؤال فرعی طراحی شد. روش این پژوهش، توصیفی ـ تحلیلی است که برای تحلیل دادههای تحقیق از روش تحلیل محتوا استفاده شد. مواد و محتوای این تحقیق کتابهای ارزشمند نهجالبلاغه و غررالحکم بود. در این مقاله ابتدا مفهوم تربیت و روشهای تربیت، تبیین، و سپس در پاسخ به سؤال اول روشهای تربیتی بر مبنای دیدگاه امام علی(ع) با استفاده از روش تحلیل محتوا استخراج شد. نتایج و یافتههای پژوهش نشان داد که روشهای تربیتی در اندیشه امام علی(ع) شامل یازده روش، الگوسازی، محبت، امر به معروف و نهی از منکر، پند و اندرز، داستان، عادت دادن، تشویق، تنبیه، استفاده از مثل، دعا و نیایش و جهاد بود. در ادامه و در پاسخ سؤال دوم، که روشهای تربیتی مناسب برای کودک تا هفتسالگی کدام است، روش تربیت از طریق جهاد حذف شد که متناسب با وضع کودک تا هفتسالگی نیست.
رضایت, غلامحسین, & رضایت, فاطمه. (1394). روشهای تربیت کودک تا هفتسالگی در اندیشه امام علی (علیه السلام). پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 23(27), -.
MLA
غلامحسین رضایت; فاطمه رضایت. "روشهای تربیت کودک تا هفتسالگی در اندیشه امام علی (علیه السلام)", پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 23, 27, 1394, -.
HARVARD
رضایت, غلامحسین, رضایت, فاطمه. (1394). 'روشهای تربیت کودک تا هفتسالگی در اندیشه امام علی (علیه السلام)', پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 23(27), pp. -.
VANCOUVER
رضایت, غلامحسین, رضایت, فاطمه. روشهای تربیت کودک تا هفتسالگی در اندیشه امام علی (علیه السلام). پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 1394; 23(27): -.